غنی یک پست دیگر به صلاح الدین ربانی بدهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138251 منبع: پرینت

اگر صلاح الدین ربانی برای رییس جمهور محترم است، غنی یک پست دیگر برایش بدهد چراکه هرگونه کار وی غیرقانونی است.

محمد نذیر احمدزی، معاون دوم مجلس نمایندگان درگفتگو با آریانا می گوید که از رییس جمهور و رییس اجرایی می خواهیم که وقت را ضایع نکنند و همزمان با آغاز کار شورای ملی تمامی نامزدوزیران را به مجلس معرفی کند.

بگفته احمد زی فیصله مجلس این است که اگر تمامی سرپرستان معرفی نشوند، صندوق رای گذاشته نخواهد شد.

قرار است طارق شاه بهرامی برای وزارت دفاع ملی، ویس احمد برمک برای وزارت داخله، نرگس نهان برای وزارت معادن، فیض الله ذکی برای وزارت کار و امور اجتماعی، گل آغا شیرزی برای وزارت سرحدات، شهزاد گل آریوبی برای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، محمد حمید طهماسی برای وزارت ترانسپورت، مصطفی مستور برای وزارت اقتصاد و یما یاری برای وزارت فواید عامه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شوند اما حکومت تاکنون برای وزارت های خارجه، معارف و اطلاعات و فرهنگ افراد تازه معرفی نکرده است.

معاون دوم مجلس درخصوص مشخص نشدن نامزد وزیر وزارت خارجه بیان می کند که اگر صلاح الدین ربانی نزد رییس جمهور محترم است بفرماید یک پست دیگر برایش بدهد چون از سوی مجلس سلب صلاحیت شده و هر گونه کار وی غیر قانونی است.

گفتنی است که مجلس نمایندگان سال گذشته هفت وزیر کابینه حکومت وحدت ملی را سلب صلاحیت کرد از میان آنها برخی با نقض قانون سرپرستی به کارشان ادامه دادند و این موضوع همواره با انتقاد از سوی نمایندگان مطرح می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
نامزدوزیران
نظرات بینندگان:

>>>   کدام مجلس ، پارلمان افغانستان غیر قانونی است. اصلا باید دروازه پارلمان بسته شود. چون همه شان انسان های فاسد اند . تمام بد بختی ها زیر سر این انسان های فاسد اند و یک بودجه کلان از پول بیت المال به جیب این انسان های خائین مرود.
اما در باره صلاح الدین ربانی باید گفت وی همیشه کوشیده است که منافع حزبی و سمتی خویش را بیشتر اهمیت میدهد نسبت به منافع ملی کشور. درست یادم است زمانیکه پاکستانی های خبیث بالای ولایت کنر و ننگرهار راکت انداخت میکردند جناب صلاح الدین ربانی با استاد عطا وبقیه مفسدین جلسه دایر نموده بودند گویا مردم کنر و جلال آباد مربوط این خاک نیست .
پس باید جناب غنی و عبدالله اگر واقعآ خدمت گذار واقعی وطن شناخته شوند باید همه انسان ها مفسد را از هرحزب و جناحی که هستند در دایره دولت خارج سازند تابتوانند خدمت بهتری برای این مردم مظلوم نمایند.
اسلام الدین هراتی

>>>   جناب ربانب اگر رئیس سره میاشت باشند خیلی خوب است

>>>   صلاح الدین ربانی در جمله پنجاه فیصد وزیران کابینه است که از طرف گروه داکتر عبدالله مقرر شده است.
از همین خاطر از روز اول هیچ وقعی به رییس جمهور نداشت، چون میدانست که داکتر عبدالله به هیچ صورتی از برطرفی وی حمایت نخواهد کرد.
اشرف غنی بخاطری که او را زیر کنترول خود بیاورد، همراه چند وزیر دیگر به پارلمان معرفی کرد و آنها صلب صلاحیت شدند.
اما رییس جمهور موضوع صلب صلاحیت آنها را به محکمه واگذار شد، تا به صلاح الدین ربانی نشان دهد که من از تو دفاع میکنم، بنأ باید به گفت من کنی و از من حمایت کنی.
اما چون صلاح الدین ربانی میدانست که این کار ها همه ساخته و بافته خود رییس جمهور است، بنأ به او وقعی نگذاشت و مخالفت او با رییس جمهور هنوز زیادتر شد و گروپ جداگانه یی را با دوستم و محقق و عطا محمد نور تشکیل دادند.
حالا رییس جمهور باز میخواهد او را به پارلمان معرفی نکند و از او دلجویی کند.
خصوصآ در زمانی که صلاحیت های قصر سفید زیادتر به دست جنرالان امریکایی افتاده است و روابط وزیر دفاع امریکا با اشرف غنی، نظر به بی احترامی اشرف غنی در مقابل وی، چندان خوب نیست و وزیر دفاع امریکا که از جنرالان دوران بوش در افغانستان است، اییتلاف شمال را نظر به اشرف غنی و دیگران ترجیح میدهد و حتی امکانات برگشت دوباره دوستم به افغانستان نیز وجود دارد.
در مورد سرنوشت گلبدین هنوز امریکایی ها با عربستان به موافقه نرسیدند و امکانات آن وجود دارد که اگر گلبدین دوباره به پاکستان فرار نکند، او بندی شود و به زندان گوانتانامو انتقال شود.زیرا در زمان قوماندانی وزیر دفاع فعلی امریکا در افغانستان در زمان جورج بوش، گلبدین یک تعداد زیاد نیرو های امریکایی را به قتل رسانده است، که نزد امریکایی ها مجرم شناخته شده است.

>>>   نذير احمد زي چنان حق بجانب صحبت ميكند كه گويا او و شورا قانونيت دارند، اولتر از همه بايد شورا هاي تقلبي بسته شود، چون تاريخ شان كهنه شده و قابل كار و استفاده ملت نيست.
ديگر اينكه غني ميخواهد عبدالستار مراد أفسر نظامي را در پوست وزارت خارجه مقرر نمايد، مگر از طرف جمعيتي ها قابل قبول نيست.

>>>   دشمنی اشکار و واضح محمد نذیر احمدزی و پیش دوک ارگ بر ضد مردمان فارسی (دری) اشکارا است و در هر جا که دندانش بخلد دریغ نمیکند اول اینکه صلب سلاحیت جناب وزیر خارجه نادرست و خاینانه بود چنانچه تعدادی از چورگران پارالمان به این موضوع رسما اعتراف کرده اند و دوم اینکه همین اقای نذیر احمد زی از خود پرسیده که کار عالی جناب پس از ختم دوره کاری ان که از جانب مردم تعین رای گرفته بودند ایا قانونی است کهکار دیگران را غیر قانونی مپندارد کور خود بینای مردم یکبام و دو هوا .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است