امان الله پيمان در گرو تفكر طالبانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138262 منبع: پرینت

امان الله پيمان در گرو تفكر طالباني در حالی از تخريب بودای باميان توسط طالبان استقبال كرده است كه او خود از يک ولايت فرهنگی و دارنده فرهنگ محيط زيستی نمايندگی می كند. او كه برای بار دوم بودای باميان را به محاكمه گرفته است، سخت بيچاره و درمانده و دچار بی فرهنگی است.

پيمان كه بايد معرف شايسته ای براي واخان و پامير باشد برعكس تحجر فكری اش را به نمايش گذاشته است. پيمان كه نه بویی از سواد برده و نه هم دركی از ميراث های فرهنگی و ابدات تاريخي با قاچاق شبانه روزي، فقط مي تواند ارزش قلدری با تفنگ اما ناشی از نادانی را يدک بكشد.

از پيمان ها نبايد خيلي گلايه داشت. امثال او به صدها نمونه در اين خاك داريم ورنه لاجورد بدخشان كه خود می تواند بخشی از هويت اين جغرافيا باشد، در دستان ناپاك او و هم كف هاي بي خرد اش، راهي پاكستان و ساير كشورها نمي شد.

پيمان ها را بگذاريد كه پيمان مزدوری و بی خردی با كساني ببندد كه سال ها بر او و امثال او باداری كرده اند.

احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امان الله پیمان
طالبان
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   نام بدخشان رابد ساخت

>>>   احسانی برادر آنچه درباره این بی سواد گفتی کم است و من در یک جمله به شما وسایر هموطنان بگویم که او بین حلال وحرام نه تنها فرق کرده نمیتواند بلکه برعکس آنرا میداند.
یک قلدر است و خودش داعش منطقه ماست.

>>>   این وکیل بدنام کننده بدخشان فرهنگی ما یک مافیای مواد مخدر است او فقط قاچاق تریاک وهیروئین را میداند به تاجکستان دیگر جیزی نی حیف بدخشانی بودن به این آدم

>>>   سخنان حق را گفته، حتي بايد أهل هنود را هم از افغانستان اخراج نمايند.

>>>   امان الله پیمان بیخی بیسوادی خویش را ثابت ساخت،گناهش نیست امثال او هم در پارلمان از این ولایت فرهنگی فرهنگی زیاد هستند که جز قاجاق، و میافیا چیزی دیگر بلد نیستند مانند زلمی مجددی رهبر مافیا قاچاق بدخشان، وصفی الله مسلم وغیره
بااحترام
فاروق"محزون"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است