حمله های شبانه و قربانیان خاموش
امریکا که قصد کوبیدن طالبان را ندارد، در حمله های هوایی تنها مردمی را در خواب شبانه قتل عام می کند که هیچ نقشی نه در جنگ دارند و نه در سیاست 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138285 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گروه های تروریستی به مانند طالب با حمایت برخی قبیله های پشتون و نفود در مناطق تحت حاکمیت خود به سختی قابل شناسایی هستند و به عبارتی چنان در تار و پود جامعه حل شده اند که مبارزه با تروریسم را با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

استفاده از غیرنظامیان به عنوان سد دفاعی تنها یکی از روش های طالبان و داعش برای مقابله با اردوی ملی و نظامیان ناتو می باشد و برهمین اساس، حمله های کور و شبانه سبب کشته شدن مردمی می شود که خود قربانیان ردیف اول تروریستان نیز هستند.

گاردین گزارش می دهد، در پی افزایش حمله های هوایی امریکا پس از اعلام استراتژی جدید، تعداد کشته و زخمی شدن غیرنظامیان افزایش داشته است که سبب متشنج شدن روابط کابل و واشنگتن خواهد شد.

تنها در یک هفته گذشته بیش از 26 غیرنظامی در دو حمله هوایی جداگانه نظامیان امریکایی کشته شده اند، این در حالی است که سال 2017 قبل از تشدید حمله های هوایی به خونین ترین سال برای غیرنظامیان کشور در 16 سال گذشته بدل شده بود.

هرچند تاکنون با وجود تکرار کشته و زخمی شدن افراد ملکی در حمله های هوایی، تندترین واکنش حکومت وحدت ملی محکوم کردن آن بوده است، نمی توان امیدی به ارگ برای فشار بر واشنگتن برای کاهش حمله ها و یا حفظ جان غیرنظامیان داشت.

زمانیکه رییس جمهور خود سرمنشا اختلاف های عمق درون حکومتی و قومی می باشد و سبب گسترش جنگ به شمال و شرق کشور، چگونه در قبال قتل عام مردم در عملیات های امریکا واکنش نشان دهد؟

از سوی دیگر، بنا به استراتژی جدید امریکا و اعزام حداقل 4 هزار نیروی جدید، نظامیان مستقر در خاک افغانستان رقمی حدود 11 هزار تن اعلام شد در حالی که پیشتر هشت هزار و 400 تن برآورد شده بود.

رییس جمهور امریکا که بزرگترین بمب غیراتمی جهان در ننگرهار را به بهانه تخریب لانه های داعش منفجر کرد و هیچ گزارشی پس از این واقعه در رابطه با میزان خسارت های انسانی و محیط زیست فاش نشد، اکنون با نگاه نظامی در راهبرد جدید، باید انتظار کشتارهای بیشتر غیرنظامیان در عملیات این کشور را داشت.

تیره شدن روابط کابل و واشنگتن که روزنامه گاردین به آن اشاره کرده است با توجه به وابستگی شدید ارگ به کمک های امریکا، دور از انتظار می باشد و این حکومت هزینه های مالی و معنوی را صرف زد و بندهای درون حکومتی خواهد کرد تا آن که دل نگران وضعیت امنیتی کشور و یا کشتار مردم بی دفاع باشد.

اگر در گذشته خروج نیروهای ایتلاف بر اساس جدول زمان بندی بود اکنون مبتنی بر شرایط است که سندی می باشد برای ماندگاری امریکا در افغانستان و امریکا که قصد کوبیدن طالبان را ندارد، در حمله های هوایی تنها مردمی را در خواب شبانه قتل عام می کند که هیچ نقشی نه در جنگ دارند و نه در سیاست.

مسکو در واکنش تند به راهبرد جدید، آن را برای مدیریت گروه های تروریستی می داند و برهمین اساس، در پی تحریک قدرت های منطقه برای جلب حمایت و نفود در مناسبات سیاسی افغانستان است که با توجه به ظهور داعش و بقای طالبان در یک و نیم دهه گذشته به دور از واقعیت نمی باشد.

امریکا که در ظاهر برای نابودی طالبانی به افغانستان لشکر کشی کرد که خود مبنای آن را شکل داده بود با استفاده از سلاح تروریسم توانست به اهداف بزرگی در منطقه دست یابد که ایجاد پایگاه های دایمی و فشار بر رقبای دیرینه، برخی از آن می باشد.

حمله های هوایی از آن جهت که تروریستان را بدون مقابله رودر رو هدف قرار می دهد از گزینه نخست نظامیان امریکایی در افغانستان می باشد که همواره با تلفات غیرنظامیان همراه است که با توجه به وضعیت آشفته سیاسی کشور به تکرار رخ می دهد.

طالبان که طی سال های گذشته با تغییر در رویکرد در پی کسب مشروعیت هستند و بار جنایت های تکان دهنده را به دوش داعش سپرده در افزایش تلفات غیرنظامیان می تواند به حمایت مردم خسته از کشتار نظامیان امریکا و بی اعتنایی های حکومت دست یابد که نه تنها نظام را در آستانه سقوط قرار می دهد بلکه قدرت یابی گروه های تررویستی در دراز مدت به نفع هیچ قدرتی حتی امریکا نمی باشد.

بی تفاوتی به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در حمله های هوایی امریکا نشان می دهد که این کشور در تضاد شدید با آنچه در استراتژی عنوان کرده به پیش می رود و تروریسم پروری امریکا نه اتهامی از سوی مسکو بلکه واقعیت این جنگ و سلطه گری است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات هوایی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همین ملت خا مو ش باشد امریکا دیگر روز زنها ی افغا ن ها همرای خو د می برند باز انها تما شا خو اهد کرد

>>>   هرکس که در عروسی ها ومحافل خوشی فیر هوائی میکند باید توسط بی پیلوت بمبارد گردد این کار خوب است باید همیشه ودرهمه جا عملی گردد جزای فیر هوائی راکت بی پیلوت !

>>>   تصميم جديد أمريكا راجع به جنك افغانستان به نفع مزدوران وكشتار بى كناهان است . هر خانه اى كه بمبارد مى شود وهر مظلومى كه كشته مى شود نام طالب و تروريست را بالايش كذاشته و مزدوران أنها أتن مى كنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است