آمریکا درصدد استقرار سلاح هسته‌ای در کوریای جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۶/۶/۱۶ کد خبر: 138311 منبع: پرینت

جنجال آفرینی پیرامون کوریای شمالی به قصد آمریکا برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کوریای جنوبی علیه روسیه و چین مربوط می‌شود.

به گزارش سایت خبری «راس بالت»، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه معتقد است که تشدید اوضاع پیرامون کوریای شمالی توسط خود دولت آمریکا تحریک شده است تا بهانه ای برای استقرار سلاحهای هسته‌ای در خاک کوریای جنوبی گردد.

این سیاستمدار روس روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «جنجال آفرینی و تشدید وخامت اوضاع پیرامون کوریای شمالی احتمالا از سوی خود آمریکایی صورت گرفته تا بهانه ای برای استقرار سلاحهای هسته‌ای در کوریای جنوبی شود که مهمترین هدف از این اقدام هم مقابله با روسیه و چین است.»

ژیرینوفسکی یادآور شد که کوریای جنوبی از هم اکنون از آمریکا خواسته تا ناوهای جنگی خود را در سواحل این کشور مستقر کند. فعال شدن برنامه موشکی-هسته‌ای کوریای شمالی هم بهانه لازم برای ارسال مهمات هسته‌ای به کوریای جنوبی و استقرار سامانه دفاع ضدموشکی را به آمریکا داده است.

وی افزود: «در نهایت هم هیچ جنگی در شبه جزیره کوریا رخ نخواهد داد، ولی کلیه تسلیحات نظامی که به این بهانه به منطقه آورده شده، در آنجا باقی می مانند و در آینده ممکن است از آنها علیه روسیه و چین که در همان نزدیکی قرار دارند، استفاده شود. و این بهترین وضعیت برای آمریکا خواهد بود تا بتواند از جهت دیگری نیز ما (روسیه) را تحت محاصره بیشتر خویش درآورد.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است