رقابت شرکت ها بر سر افزارهای فنی انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۶/۶/۱۶ کد خبر: 138351 منبع: پرینت

در روند آفرگشایی پیمان خریداری افزارهای فنی و برقی برای کمیسیون انتخابات تنها یک شرکت اماراتی سندهایش را به کمیسیون انتخابات فرستاده است.

به نقل از طلوع، یک منبع از کمیسیون انتخابات از احتمال برنده شدن یگانه شرکت شرکت کننده این آفرگشایی را تایید می کند اما می گوید که اگر این شرکت معیارهای لازم را نداشته باشد پیمان این خریداری به اعلان گذاشته خواهد شد.

گفتنی است که چگونگی خریداری افزارهای فنی و برقی برای کمیسیون انتخابات پنهان شده بود، اداره تدارکات ملی علت این پنهان کاری را شیوه داوطلبی مقید می گوید.

به باور آگاهان این مساله نه تنها عدم شفافیت را می رساند که می تواند زمینه ساز یک فساد سیاسی بزرگ برای انتخابات آینده نیز باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خریدابزارهای فنی
کمیسیون انتخابات
تدارکات
نظرات بینندگان:

>>>   در قانون تدارکات که در داخل ارگ تحت نظر شخص ریس جمهور برنده وبازنده مشخص میگردد و اینکار نه تنها که در افغنستان بل در هیچ کشوریدیگر سابقه ندارد اکثرا قرار داد ها عمده وکلان به شرکت های لبنانی که یکی ازین شرکت ها بنام الخطیب است خپ و چپ داده میشود واین شرکت که قرابت با خانواده خانم ریس جمهور غنی احمدزی است با گرفتن کمیشن قرارداد را بدیگر شرکت ها میسپارد در حالیکه نه کدام دفتر نمایندگی در افغانستان دارند و نه کدام سرمایه گذاری کرده اند اما وقتیکه موضوع سپردن قرار داد بطور خاص و سری شان افشا میگردد وبه رسانه ها درز میکند باز در انصورت میگویند که این قرارداد مطابق قانون تدارکات صورت گرفته و از کلمه مقید که قبلا بمنظور استفاده جویی شان در قانون گنجانیده شده انرا برخ منتقعدین میکشند و اقای نجمان جان با سفسطه سرایی و دروغ بافی بر بالای موضوع خاک میپاشد وهیج ارگانی قادر نیست که ان قرارداد را برسی کند چون پای ریس جمهوردران دخیل است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است