ادای احترام رییس اجرایی به احمد شاه مسعود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138398 منبع: پرینت

دکتور عبدالله رییس اجرایی، صبح امروز شنبه (18سنبله) با حضور در مراسم ویژه‌یی به مناسبت گرامي‌داشت از شانزدهمین سالروز شهادت شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، به پای منار جهاد و مقاومت اکلیل گل گذاشت و یاد شهدای افغانستان در چهار دهۀ گذشته را گرامی داشت.

رییس اجرایی کشور با بیان این‌که شانزدهمین سال‌روز شهادت قهرمان ملی کشور را به خانوادۀ شهید و کافۀ ملت افغانستان تبریک و تسلیّت می‌گویم، افزود: تبریک به‌خاطر کارنامه‌های درخشان شهید احمد شاه مسعود که در دفاع از کشور و مردم خویش انجام داد و تسلیّت به خاطر عدم حضور وی در شرایط حساس کنونی و تاثیری که می‌توانست بر صلح و ثبات در کشور داشته باشد.

دکتور عبدالله با اتحاف دعا به ارواح پاک همه شهدا، روز شهید را افتخاری برای تمام مردم افغانستان دانست و از آن به عنوان روز تجدید تعهد و میثاق با آرمان‌های والای شهدا و ممثل وحدت در کشور یاد نمود.

رییس اجرایی با اعلام این پیام که شهید، متعلق و محدود به یک خانواده، منطقه و قوم خاص نیست، تاکید کرد که این روز را به همه خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و تعهد خود را به ادامۀ راه آنان اعلام می‌نمایم.

رییس اجرایی در همین‌حال از مردم متدین کشور و به ویژه جوانان خواست تا به خاطر ارج نهادن به شهدا و در نظرداشت وضعیت کنونی در کشور، نظم عمومی را رعایت نموده و به گونه‌یی رفتار نمایند که هیچ شهروندی با مشکل مواجه نگردیده و آرامش حفظ گردد، زیرا احترام به مردم، در حقیقت احترام گذاشتن به شهدا است.

دکتور عبدالله در ادامۀ سخنان خویش تصریح نمود که به مسوولان نهادهای امنیتی وظیفه داده شده است تا زمینه‌های مناسب برای تجلیل از روز شهید را فراهم نموده و با خویشتن داری و حوصله مندی، نظم و آرامش را تامین نمایند.

رییس اجرایی کشور بار دیگر از مردم و به ویژه جوانان خواست تا با احترام گذاشتن به شخصیت والا و اخلاق عالی شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، در رعایت نظم و انسجام با نیروهای امنیتی کشور همکاری نمایند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قهرمان ملی
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   احمد شاه «مسعود» انتخاب امریکا وجهان نبود
خلاصه آن چه درجریان نوشتن کتاب «ردپای فرعون» دستیابم شد.
مرگ مسعود یک پروژه جهانی بود که به تایید مسکو وتهران هم رسیده بود. مذاکرات مسعود با امریکایی ها به اثر فشارهای پاکستان به بن بست خورده بود. مسعود خواستار رابطه مشروط با امریکا بود. او انتظار داشت که امریکا نه از راه اسلام آباد بلکه از راه واشنگتن با کابل رابطه مبتنی بر منافع دوجانبه داشته باشد؛ اما مسعود انتخاب امریکا نبود؛ او بود که پلان پنج فقره ای سازمان ملل متحد را که از حمایت امریکا برخوردار بود، درسال 1371- 1992 همزمان با سقوط دولت دکترنجیب الله بی اثر کرده بود.
پلان آمدن امریکایی ها به افغانستان در موجودیت مسعود نا ممکن بود. روس ها درضعف اقتصادی وفترت ناشی از فروپاشی تاریخی بودند وسیاست همگرایی با امریکا را دنبال می کردند.
مسعود بعد از سفر به فرانسه قضیه را ختم شده پنداشته و حتی منتظریک حمله ای از یک زاویه ای اعلام ناشده علیه خودش بود فقط نمی توانست مشخص کند که چه وقت و درکجا چنین حمله ای روی خواهد داد. تا جایی که من مطلع هستم مسعود درآخرین ماه های دشوار جنگ با طالب از هند خواستار کمک شده بود، اما بعد از ارزیابی های زیاد مقامات هندی، رئیس سازمان اطلاعاتی هند به رهبران دهلی گفته بود که کمک های ما به مسعود، باعث نجات وی نخواهد شد. دیرشده است. نجات مسعود به سود هندوستان نیز نخواهند بود. امریکایی ها قصد ورود به منطقه را دارند. «بگذارید بیایند و به اراده خودشان به دهان شیر سقوط کنند.» منظور از دهان شیر، افغانستان است که با ورود هر قدرت خارجی، یک جنگ بی رحمانه و بی حاصل آغاز می شود که عاقبتش، شکست دولت مهاجم خارجی است.
مسعود زمانی از پنجشیر به احمدولی مسعود به لندن تماس گرفته و خواستارخریداری دستگاه های کشف و ردیابی شده بود. او صریح به ولی مسعود گفته بود که به چنین دستگاهی نیاز دارد. او به این نتیجه رسیده بود که حمله از داخل و به کمک یارانی خاین انجام خواهد گرفت و چنین هم شد.
انجنیرعارف شاهد زنده ترور مسعود ( تروریست دوم عرب تبار) را که زنده دستگیر شده بود بلافاصله تیرباران کرد. پیش از ترور مسعود یک رشته اعتراض ها درجمع نزدیکانش و افراد کمتر نزدیک به وی شروع شده بود و فکر می کردند که مسعود به تنهایی عامل ادامه جنگ است. من شخصاً این سخنان واشاره به این موضوع را از زبان مارشال فهیم هم شنیده ام. مسعود، فهیم، معلم نعیم، یونس قانونی و چند تای دیگر را در ماه های آخر زنده گیش از خود دور کرده بود. معلوم است که برآنان مشکوک بود

>>>   مصطفی مستور هم در رکابش بود یانه ؟ چون او در تمام جهان صرف همین مستور را دارد که امروز درین چوکی فردا درچوکی دیگری اورا نصب میکند صرف درجای خود لازم نمی بیند باقی همه جا دراختیار اوست

>>>   نميدانم چرا ما مسلمان نميشويم، و عادات و رسوم قبل از اسلام خود را كه نا پسند هم است ترك نميكنيم، در اسلام تجليل از مرگ، شهادت، تولد، و ... جاهز نيست، مگر ما و سياسيون ما از بيكاري زياد بيشتر از نيم سال را در مرگ و مرده داري و سالگرد مرده هاي گذشته سپري مينماييم، و از مجالس مرده داري هم بنفع سياست خود استفاده ميكنيم، و علماي باصطلاح كرام هم مردم را نميفهمانند، كه عادات و تقاليد مخالف اسلام است.

>>>   امرالله صالح گره مستقیم ترور مسعود

>>>   بجای هفته شهید باید هفته وحدت وهمبستگی ملی میبود بهتربود. اکثرمردم هفته شهید راسیاسی وبدون دست آوردی که مشکل امروزماراحل کند میباشد. اما همبستگی ووحدت یک نیازجدی امروزما می باشد.
جوان

>>>   کسی ار شهید صلح یاد نمیکند همه و همه مسعود باوجودی که هزان مسعود به رکاب شهید صلح نمی رسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است