مردم کابل امروز از خانه های تان بیرون نشوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138399 منبع: پرینت

امروز همزمان با برگزاری مراسم هفته شهید در خیمه لوی جرگه و یا بود از سالروز ترور احمد شاه مسعود، شهر کابل توسط افراد بی مسوولیت نا امن است و لطفا همشهریان عزیز از منازل و خانه های شان بیرون نشوند.

فیر های پراگنده در ساحه سرک میدان هوایی ادامه دارد، در حالیکه مراسم رسمی هفته شهدا در خیمه لوی جرگه دایر است، در ساحه سرک میدان هوایی و سرک بین مکروریان چهارم و سوم بازهم افرادی بی مسوولیت فعالیت های مردم ازاری خود را آغاز نمودند.

بازهم همان وحشت و دهشت در تمام نقاط شهر كابل جریان پیدا كرده، همان موتر دوانی ها، صدای بلند ترانه وحشت و فیرهای هوایی و در این میان هیچ اقدامی برای جلوگیری این فعالیت ها اتخاذ نگردیده است.

پس از شهریان محترم كابل محترمانه تقاضا بعمل می آید كه اگر ضرورت ندارید از خانه تان بیرون نشوید و اطفال خود را از بازی در كوچه و سرك بازداشته در داخل خانه نگهدارید.

گزارش می رسد که در در کارته پروان نیز رقم وحشی گری جریان دارد...

همچنین کاروان گشت زنی هواداران احمد شاه مسعود، سه کودک را در کابل زیر گرفتند. این کودکان به شفاخانۀ صحت طفل انتقال داده شده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قهرمان ملی
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   در یکی از ایالت های امریکا طوفان است وحکومت برای مردم گفته است ازخانه هایشان بیرون نیایند
درکابل هم امروز طوفان شروفساد است مردم واطفال از خانه بیرون نیایند ورنه شکار تایرموتر ها یا مرمی هوائی اوباشان بی بندوبار میشوند

>>>   حا لا دیگر در افغا نستا ن هچ گپ نمی شود خا طر جمع با شید

>>>   انها کسانی هستند که منتظر چورو چپاول هستند.

>>>   چرا و مردم را میترسانید تا در بازار ها و سرک ها رفت و امد نکنند وتبلیغ ضد از مراسم یادو بود از شانزدهم سالروز شهادت قهرمان ملی کشور که در یک فضای ارام برگزار گردیده با کینه وکدورت تبلیغات دروغین را میکنید .

>>>   این هفته کامل بنام هفته شهید است. آیا تا یک هفته وضع اینگونه است؟ آیا هفته شهید است یاهفته شرارت؟
امیدالله

>>>   جنایات کابل فراموش شد !!!!؟؟؟؟
شهدای واقعی ان مردان وزنان واطفال بی گناه هستند که به دست مسعود ها ومزاری ها و گلبدین ها و دیگر اشرار
به خاک خون کشیده شدند .وکسانی که هم اکنون به دست طالبان وداعشیان قتل عام میشوند.
وای بر ما که اخرت خود را برای دنیای دیگران می فروشیم.

>>>   Raheel

اگر ما آرمان مسعود را باز می شناختیم و بر اهداف آن پافشاری می کردیم، امروز بازاری برای شیادان نمی ماند. شیادان معامله گر و مفتخوار که سنگر مسعود را فروختند، تنهادر غبار همین ابهام استت که توان فریب دادن مردم را دارند.

مسعود همیشه مرکز اقتدار بود. هرجا او می بود، دیگران به دربارش می رفتند. از روم و از لندن و از واشنگتن یا به پنجشیر سر می کشیدند یا به خواجه بهاءالدین. اما بادرد و دریغ امروز آنهایی که خود را میراثخوار مسعود ساخته اند، همه گدایان بیعزتی اند که گاه به دروازۀ یک دلال قدرت ایستاده اند و گاه به دروازۀ دیگری.

بلی، "هندوکش" اقتدارش را باخته است. اقتدار هندوکش را حذف کردند و ابهت آن اقتدار را در تجلیل های سالانۀ تجارتی خلاصه کرده اند. در راههایی که مسعود رفته بود، سبزه دمیده است. دیگر آن راهها راهرو ندارد. راه مسعود در شعارهایی که در تالار روی جرگه سردادد می شود، محدود مانده است. آغاز و انجام سیاست برای آنهایی که از مسعود مانده اند هژدهم سنبله است. باقی همه سال در ذلت و خواری و حقارت به دروازۀ بیگانگان سرگردان اند. گرد چرکین حقارت یک ساله را به جمع شدن در هژدهم سنبله و در شکوه نام شهدا می خواهند از خود بشویند. اما دیگر گندگی اینها به حدیست که حتی قدسیت و شکوه یاد شهدا را مکدر ساخته اند.

یاد شهدا و قهرمانان زیر سایۀ مشتی مزدور و حقیر و خودفروخته هرگز مباد!
به امید روزی که سالگرد شهیدان را وارثین با افتخار و باعزتی برگزار کنند که اقتدار سیاسی ارمان شهدا را به دست آورده باشند!

>>>   مردم کابل دیگر انشا لله که امریکا در کابل نه اتحار و نه انفجار را روان می کند خا طر جمع باشید

>>>   نشانه واضح و یادبود از وحشی گری و غارت دهه هفتادم. اینها هرچند با شکل انسانیت درایند انسان نیستند

>>>   .....از رهبر ....خود تجلیل میکنند اګر هزار سال قهرمان ګفته صدا بزنید او قهرمان نمیشود و قهرمان نبود کدام قهرمانی....

>>>   برای این بنچرمین ها وسوق ها وموتر شوی ها کی بگوید چرا که تمام شان جایل استند وهم بیسوداد بیغمبر از مردم جاعل دوری کرده ما که هیچ نیستیم

>>>   دیگر در کابل امنیت کا ملا خوب می شود دیگر هچ کدام حا دثه رخ نمی دهد

>>>   بیرون نشدیم بخاطریکه از لندغران پنچرمین ترس و هراس بکار است.

>>>   بیرون نشوید که وحشی ها دربیرون برامده اند انشاء الله بزودی اهلی میشوند کسی که کسیرا میازارد مرده وزنده اش راخداوند به غضب خود گرفتارکند

>>>   متاسفانه دو دید گاه تنک نظرانه مسعود وحکمتیار بود که افغانستان به این روز کشانده شد بدون تردید اگر مسعودزنده بود که وضعیت ازاین هم بدتر می شد چون او انحصار گرایانه فکر می کرد غیراز خودش وجمعیت یا شورای نظار کسی در قدرت سهم نمی داد اگر توافق جبل سراج عملی می شد شرایط انطور نبود یگانه عامل شکست ان مسعود ودید گاه مقتدار گرایانه او بود این توافق بجای نرسد وشکست بخورد که در اخر خودش هم کشته شد الهم ادخل فی النار

>>>   والله العظیم تا حال این رقم تجلیل ازشهید را بافیرهوایی و وکاروان موترها ندیده بودم. پناه برخداوند رحیم، آخرزمان شده.
عتیق الله

>>>   باسلام به هموطنان
من از بس در زنده گی ام اسمای قهرمانان را شنیده ام نمیدانم واقعا" قهرمان کیست ،ان که دیروز قهرمان بودند امروز به روحش نفرین می فرستند ونمی دانم فردا کی قهرمان خواهد بود ،دیروز برای سرباز وطن ترانه میخواندند ونامش قهرمان بود امروز انها را وطنرفروش و اجیر میگویند ونمیدانم قهرمانان امروز را فردا چه خواهند گفت .از نجیب بسیاربخوبی یاد میشود که حقش هم است ولی از کارملی که در مظلومیت زیست و در مظلومیت مرد کسی یاد نمی کند درحالیکه که اولین کسی بود که صدای صلح را زیر نام جبهه ملی پدر وطن بلند کرد وحتی با قاتلین رفقایش دست دوستی پیش نمودولی امروز گلبدین دروطن محترم است اما از کارمل که تمام زندگی خودراوقف بوجود اوردن زنده گی عادلانه در کشور کرد کسی یاد نمی کند ،شاید که چون نجیب به پشتو تکلم نموده نمیتوانست؟؟؟؟

>>>   گلاب الدین هم که آمد همین روز بود موتر ها و سلاح کهنه و متروک کوچه ها را پر کرده بود .
نجم الدین نجم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است