دشمن واقعی ما فسق و فساد است
ما در برابر یک دشمن می جنگیم اما متاسفانه در برابر یک دشمن دیگر تسلیم هستیم. دشمن ما خونخوار و ظالم است در برابر آنها ایستاده هستیم. اما در برابر دشمن دیگری به نام فسق و فساد تسلیم هستیم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138408 منبع: پرینت

مراسم یادبود از هفته شهید مانند سال های گذشته در خیمه لوی جرگه آغاز گردید. در این مراسم ابتدا سرپرست وزارت داخله به ایراد سخن پرداخت و از وضعیت امنیت در کشور به حضار اطمینان داد. همچنین احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود و رسول سیاف رهبر جهادی سخنرانی نمودند.
احمد شاه مسعود فرمانده بزرگ تاجیک ها که بعدا از سوی حامد کرزی لقب قهرمان ملی گرفت، 16 سال پیش در ولسوالی خواجه بهاوالدین ترور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی در این مراسم طی سخنانی گفت: خداوند اسباب محبت را معرفی کرده است. اگر شما یک آدم را می بینید که در دل مردم جای دارد. وی از خود اسباب دارد. وجوه دارد. وی را الله جلالت مآب معرفی کرده است. فرموده است که آنانی که ایمان آورده اند و عمل صالح کرده اند خداوند برای آنها در دل مردم دوستی ایجاد می کند. مسعود دوست مردم و مومن به خدا بود. عمل صالح کرده بود و از جهاد، عملی صالح و بالاتر پیدا نمی شود.

وی افزود: ما به خاطر خدا وی را دوست داشتیم و حالا هم محبت ما همراه وی دوام دار است. به هیچکس نباید رشک ببریم. این آدم مستحق این بود که قهرمان ملی شود. اگر به این فرد قهرمان ملی گفته نشود به چه کسی گفته شود. از آغاز جهاد تا فرجام جهاد در سنگر نشسته بود. یک روز هم سنگر را رها نکرده بود. در دوران توطیه های بیرونی بعد از جهاد قوماندان عمومی تمامی نیروهای مقاومت در افغانستان بود و در این قوماندانی خود موفق بود و مردانه وار ایستاده بود و تا به آخر سنگر را نگه داشته بود و حتی در روزهایی که ساحه تنگ آمده بود و تشویش و پریشانی تمام افغانستان را درهم پیچانده بود و تمام جاها به دست طالبان سقوط کرده بود وی در آن روزها نیروها را در پنجشیر تنظیم می کرد و به خاطر مقاومت، خود را عیار می ساخت و خود را برابر می کرد و بالاخره در میدان نبرد در حالت دفاع از ملک توسط بیرونی ها شهید شد. توسط توطیه گرها شهید شد. به راستی که قهرمان بود.

سیاف در ارتباط با مقام مجاهد در قرآن می گوید: وقتی یک حقیقت به قول خدا و به صرافت بیان شده باشد باید به آن توجه کرد. خداوند در قرآن گفته است که در میان مسلمانان مجاهد و غیر مجاهد برابر نیست. مجاهد و غیر مجاهد برابر نیست. این را به مسلمانان می گویم متوجه باشند که ناخودآگاه از دایره بیرون نیایند. وقتی که خدا گفته باشد مجاهد و غیر مجاهد برابر نیست هر کسی که خلاف آن عقیده داشته باشد کافر به خدا است. از دین بیرون می آیند. چون حکم خدا است. متاسفانه یک عده مردم قدم را از این فراتر می گذارند که غیر مجاهد را از مجاهد برابر می دانند در حالیکه به قول صریح خداوند حتی آنها با هم برابر نیستند.

وی در خصوص وفاق ملی در میام مردم و رهبران می گوید: دوست داشتن زبان و قوم و مذهب گناه نیست. یک چیز طبیعی و فطری است. اما قوم را وسیله ای برای تفرقه انداختن جنایت است. ما باید قوم و زبان خود را دوست داشته باشیم اما چیزهایی که همه ما را جمع می کند باید آن را بیشتر دوست داشته باشیم. به طور مثال هرقدر که کوشش کنیم نمی توانیم تمام مردم افغانستان را پشتون بسازیم. هر قدر کوشش کنیم نمی توانیم تمام مردم را تاجیک و یا هزاره نمی بسازیم. این امکان ندارد. همه ما از یک وطن هستیم. هموطن بودن ما غیر قابل انکار است. ما پیروان یک دین هستیم. پیامبر هم گفته است که میان اقوام هیچ تفاوتی وجود ندارد.

این رهبر مجاهد، می گوید فساد باعث تداوم جنگ در کشور شده است و افزود: ما در برابر یک دشمن می جنگیم اما متاسفانه در برابر یک دشمن دیگر تسلیم هستیم. دشمن ما خونخوار و ظالم است در برابر آنها ایستاده هستیم. اما در برابر دشمن دیگری به نام فسق و فساد تسلیم هستیم. تا با این دشمن مبارزه نکنیم ما در این جنگ پیروز نخواهیم شد. تباه کن ترین دشمن ما فسق و فساد است. چرا که در داخل و خانه ما جای دارد. ما باید بتوانیم این دشمن را هم زبون بسازیم. امیدواریم خداوند کامیابی را نصیب ما بسازد. مردم ما غیر از خدا فریاد رس ندارند. دعا کنیم که خداوند مردم را از چنگال خونبار دشمنان اسلام نجات دهد. برای تمام سربازان وطن هم دعا کنیم که انشالله پیروز و کامیاب هستند.

وی در اخیر خطاب به مخالفان مسلح می گوید: به مخالفان از این تریبون می گویم که بیایید راه صلح را در پیش بگیرید بر ضد نوامیس خود نجنگید، بر ضد وطن خود و بر ضد تمامیت ارضی خود نجنگید و با حکومت خود یکجا شوید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قهرمان ملی
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   سیاف صاحب بی خبر حق گفته . یک قومندان سیاف صاحب منطقه تفریحی قرغه را واقعآ مثل یک سمبول بی نظیر و خارج از فساد برای جوانان درست کرده .
زنده باد سیاف صاحب
پاینده باد قصر های دالری خودش و قومندانان متیقن به ۵۰ فیصده شان .

>>>   یک روز بنام شهید مناسب ومتعارف است، اما یک هفته را به این نام افراط گرایی است، که حتی طالبان هم به پای این افراط نمیرسد. کاش استاد سیاف مصلحت اندیشی نمیکرد واین جماعت راهم نصیحت مشفقانه ،صادقانه، واقع بینانه، شجاعانه وشفافانه میکرد که افراط درهیچ کاری قابل قبول نیست. بدون شک این کار ازروی احساسات صورت گرفته وتعلقات قومی بیشترباعث این افراط گردیده است. واقعا در سایر صحنه های ملی آقایان اینگونه فعال عمل نمیکنند؟ کشور ما غیراز عنوان قهرمان ملی عناوین ملی دیگری وجود ندارد که آنها هم با هیاهوی خاص برگزارشود؟ خوب اگر دیگران هم اقدام به رفتارهای افراطی وقومگرایانه بزند وبرای هرعنوان ملی یک هفته رانامگذاری کند چه اتفاقی میافتد، امااگر ازاین رویه درسایرموارد ممانعت شود بازهم چه اتفاقی میافتد؟ بدون تردید این رفتار یک عمل سیاسی است. خلاصه کلام افراط گرایی وقومگرایی ممنوع است، زیرا همین دو نکته عامل تمام مشکلات کشوراست که الآن ناخودآگاه گرفتارآن هستیم.
امید

>>>   نامگذارکرزی به قهرمان ملی یک سیاست بخاطر همراه کردن عده ای باخود بود، اوخواست ازاین طریق دل عده ی را خوش نماید تا دراداره دولت او سنگ اندازی وبیرق مخالفت بلندنکنند چنانچه که غنی امروز گرفتار آن است.
عبدالمنان

>>>   جنایات کابل فراموش شد !!!!؟؟؟؟
شهدای واقعی ان مردان وزنان واطفال بی گناه هستند که به دست مسعود ها ومزاری ها و گلبدین ها و دیگر اشرار
به خاک خون کشیده شدند .وکسانی که هم اکنون به دست طالبان وداعشیان قتل عام میشوند.
وای بر ما که اخرت خود را برای دنیای دیگران می فروشیم.

>>>   سیاف مریض است شاید این آخرین بیان ایشابود انشالله که از .... این شریک قاتل ملت مسعود رهایی می یابیم .
کابلی از دهلی

>>>   سیاف صاحب!
نمیدانم که چه وقت واقعیت خواهید گفت. تا کی دنباله رو شورای بیزار خواهید بود. از خدا بترسید! شما از دزدان و رهزنان بنام مجاهد و شهید یاد میکنید. کاش این فرصت طلبان به شما ارزشی قایل میبودند، بیاد دارید زمانیکه خود را به ریاست پارلمان کاندید کردید، اوباشان شورای نظار با شما چه برخوردی کردند. قانونی که زمانی شاگرد شما بود، با دیده درایی ریاست پارلمان را از شما قپ کرد. زمانیکه در رأس جمعیت از شما یاد شد. اکثریت جمعیتی ها و نظاری ها شما را بخاطر پشتون بودن تان رد نمودند. نمیدانم که شما از این اوباشان چرا ترس دارید. خداوند در روز بازپرس از شما بخاطر این موقفگیری های بزدلانه تان سوال خواهد کرد.
حسیب از آلمان

>>>   Mutaref
يك كاربر فيسبوك نوشته بود كه انتحاري ها و گارنيزيون هردو امروز آنتن نمي داد

>>>   Abdul Hai Khurasani
زنده باد؛ جوانان غيور، متهور و سربداران كابل!
هرچند شايد منظم نبود، فير هاى نموده اند كه طبعيت جوانى است و اقتضاى زمان ، اما نماد اقتداراست و شكوه آزادى!
قدرت سياسى ما در نيروى جوان ما متبلور است نه در سخنرانى هاى بى رو و رمق و تكرارى و خسته كننده!
ايكاش بنياد بصورت رسمى و منظم به اين رژه مقاومت سر و سامان مى داد و اميدوارم در سال آينده به اين امر مهم بپردازند.
در ميان اين همه بى نظمى ها و فروپاشيدگى هاى سياسى از اين كاروان بوى عشق و طنين شهامت مى آيد و اين خود نظم قدرت است.
شنيدم جاده دارالامان را بسته اند تا جوانان ما خواب از چشم قصاب كابل نبرند!
زنده و پاينده باد جوانان سر بكف ما !

>>>   شما ها سخنرانی کنید خجالت نمیکشید بگذارید عوض شما ما خجالت بکشیم

>>>   راست میگوید حال دیر شده اقای سیاف حال که تمام دولت را خوردین این حرف را میزنید

>>>   فسق وفساد هردورا خود استاد حمایت میکند من نمیدانم که هدف استاد از فسق وفساد چیست؟ آیا فهیم دزد نبود؟ آیا مسعود پروتوکولی روسها نبود؟ آیا دزدان مشهور همه و همه از شما نیست؟ آیا تمام غاضبین زمین مانند ممتاز، امان گذر، ووالی بلخ از شما حمایت نمیکند آیا برادر زاده ات ممتاز دزد مشهور نیست ؟ پس چرا در چشم مردم خاک می اندازی وخود را مجاهد میگویی یک کمی شرم خو بکو وسرت را در گریبانت پائین کن جناب که تو چی میگویی تا دیروز خو حد اقل یک جبهه بنام مجاهدین داشتی که شیر علم درراس آن بود وهمین سرباز راکه امروز قهرمان میگویی میکشتی.
چهاردهی وال

>>>   برادرعزیز اینکه شما ازفسق وفجورقرغه یاد اوری نموده اید به حق که انجا فسق وفجورمیباشد ولی ان ملاه عزت می باشد که از تنظیم اتحاد اسلامی استاد بزرگوار سیاف نمی باشد وقوماندان جمیعت مربوط به شورای نظاربوده ومیباشد درباره چیزی که نمی فهمید نظرندهید تهمت زدن گناه کبیره می باشد

>>>   فرض كنيم جنگ مسعود با طالبان وحزب اسلامی دفاع در برابر تجاوز پاكستان بود، اما بد نيست كه از خود بپرسيم كه جنگ وی با حزب جنبش ملی به رهبری دوستم و وحدت اسلامی به رهبری مزاری را چی نامی می گذاریم؟

قاتل هزاران تن از جوانان هزاره، ازبیک و تاجیک که در افشار سالنگ ها بادغیس کندز بغلان مزار،سمنگان و سایر مناطق کشته شده كيها اند؟ و آيا جنك با دوستم و مزاري هم دفاع از تجاوز پاكستان بود؟

اگر جنگجوي دخيل جنگهاي داخلي "قهرمان ملي "است پس دوستم ، مزاري، محقق، حكمتيار، سياف و خليلي قهرمان تَر از احمدشاه مسعود است و ما قهرمان هاي ملي داريم.

>>>   آفرین برجوانان ودیوانگان بی عقل وقانون شکن، کشورما به وجود شما ها خجل وخاکسارند. آفرین بر جرٲت قانونشکنی تان. آفرین برشماها که نظم تان دربی نظمی تان است. آفرین برشماهای که به وحشیگری تان افتخار میکنید. آفرین برشماهای که بجز دیوانگی ووحشیگری نه علم ونه هنر نه فرهنگ ونه انسانیت دارید. شماها آدم نمی شوید مگر بدست طالبان.
عبدالصمد

>>>   اینقدردارائیها را ازکجا کردید ما چرا بنان خشک سیرنیستیم چی نقص داریم

>>>   در سخنان سیاف ....حقیفت وجود ندره او تفرفه می اندازد و کارکردهای خویش را راکه بازی دادن مردم است، پنهان موکنه. مردم افغانستان مجاهد است ماندن والایت نیست

>>>   سلام برهمه ملّت افغانستان درود سلام بر تمام شهدای افغانستان.
من فقط براری استاد سیاف ۲ جمله را یاداوری میکنیم.
۱.شما اولین شخص هستید ،که دین وهابی در افغا نستاسن اوردید.
۲.شما بکدام دلیل حکم حمله را بالای مردم افشاررا دادید که فغلا وجدان تان نا ارام وخون بردار هستید ودرقیامت چه جواب دارید؟.
واحمد شاه مسعود را شما فریب دادید.
ناصری.

>>>   تو ره به همو خدای که تو واقعاً ایمان داری چقدر فساد کردی؟ باز هم تو از فسق و فساد گپ میزنی افسوس بحال تان در روز محشر شاید سخت ترین جزای خداوند ج متوجه تو و دار و دسته .... تو خواهد بود. (آفتاب با دو انگشت پنهان نمیشود)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است