ربانی: پیام روز این شهید وفاق ملی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138412 منبع: پرینت

مراسم یادبود از هفته شهید مانند سال های گذشته در خیمه لوی جرگه برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه در این مراسم گفت: همانطور که امروز احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمدشاه مسعود گفته است. پیام شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور پیام وفاق ملی است. همه شهدای قهرمان کشور به خاطر وفاق ملی، به خاطر وحدت و اتحاد جان دادند و از استقلال کشور دفاع کردند. پیام آنها وفاق ملی است و یک پیام بسیار مثبت و خوب است که همه ملت متحد هستیم.

وی افزود: بزرگذاشت از هفته شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی در حقیقت پاسداری از اندیشه و راهی است که به خاطر آن میلیون ها انسان این سرزمین، جانشان را فدا کرده اند. تاریخ افغانستان در نیم قرن اخیر با کارنامه درخشان و حماسی رهبران و قهرمانان مبارزی مانند رهبر جهاد و مقاومت کشور معنا یافته است. که در برابر تروریزم، زعامت و فرماندهی کرده است. تفاوت رهبران واقعی این سرزمین با انسان های بادآورده و تصادفی روزگار این است که قهرمانان همیشه در روزگاران دشوار از میان مردم ظهور کرده اند و جسارت و شجاعت ایستادن در صف اول مبارزه و برداشتن پرچم مجاهدت را داشته اند. اما چهره های دروغی فرار را در شرایط دشوار فرار را بر قرار ترجیح داده اند. بقای این سرزمین به خاطر فداکاری های افرادی مانند شهید احمد شاه مسعود است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   کدام وفاق ملی در حالیکه در درون نظام هستید و از نظام معاش و پول میگیرد برعکس علیه نظام توطعه و ائتلاف های دروغین با تعدادی دیگر از انسان های خود و فرعون صفت درست میکنید. شما از بس دروغ میگوید خود تان نیز به حرفهای که میزنید شک دارید . خداوند همه شما انسان های مکار و درغگوی را به عذاب خود گرفتار نمائید همه شما به خاطر خواست های و اهداف نامشروع که دارید به هرمکری دست میزنید. بس است از این بیشتر مردم ظلوم مارا وسیله ئی برای رسیدن به اهداف غلط خود نسازید.
اسماعیل هنریار- کابل

>>>   خوب است، تمام ارزشهای ملی وکشوری را درهرعرصه ای درهفته شهید ربط وختم کنید، هفته وفاق است، هفته دفاع، هفته جهاد هفته ... درحالیکه اگر شهید وحدت ملی داریم چرا این ارزش را به صاحبش ربط نمیدهید که آنرا به دیگران نسبت میدهید؟ قومگرایی عده ای دیگران رانیز به قومگرایی وادارمیکند.
عبدالله

>>>   جنایات کابل فراموش شد !!!!؟؟؟؟
شهدای واقعی ان مردان وزنان واطفال بی گناه هستند که به دست مسعود ها ومزاری ها و گلبدین ها و دیگر اشرار
به خاک خون کشیده شدند .وکسانی که هم اکنون به دست طالبان وداعشیان قتل عام میشوند.
وای بر ما که اخرت خود را برای دنیای دیگران می فروشیم.

>>>   Raheel

اگر ما آرمان مسعود را باز می شناختیم و بر اهداف آن پافشاری می کردیم، امروز بازاری برای شیادان نمی ماند. شیادان معامله گر و مفتخوار که سنگر مسعود را فروختند، تنهادر غبار همین ابهام استت که توان فریب دادن مردم را دارند.

مسعود همیشه مرکز اقتدار بود. هرجا او می بود، دیگران به دربارش می رفتند. از روم و از لندن و از واشنگتن یا به پنجشیر سر می کشیدند یا به خواجه بهاءالدین. اما بادرد و دریغ امروز آنهایی که خود را میراثخوار مسعود ساخته اند، همه گدایان بیعزتی اند که گاه به دروازۀ یک دلال قدرت ایستاده اند و گاه به دروازۀ دیگری.

بلی، "هندوکش" اقتدارش را باخته است. اقتدار هندوکش را حذف کردند و ابهت آن اقتدار را در تجلیل های سالانۀ تجارتی خلاصه کرده اند. در راههایی که مسعود رفته بود، سبزه دمیده است. دیگر آن راهها راهرو ندارد. راه مسعود در شعارهایی که در تالار روی جرگه سردادد می شود، محدود مانده است. آغاز و انجام سیاست برای آنهایی که از مسعود مانده اند هژدهم سنبله است. باقی همه سال در ذلت و خواری و حقارت به دروازۀ بیگانگان سرگردان اند. گرد چرکین حقارت یک ساله را به جمع شدن در هژدهم سنبله و در شکوه نام شهدا می خواهند از خود بشویند. اما دیگر گندگی اینها به حدیست که حتی قدسیت و شکوه یاد شهدا را مکدر ساخته اند.

یاد شهدا و قهرمانان زیر سایۀ مشتی مزدور و حقیر و خودفروخته هرگز مباد!
به امید روزی که سالگرد شهیدان را وارثین با افتخار و باعزتی برگزار کنند که اقتدار سیاسی ارمان شهدا را به دست آورده باشند!

>>>   سعود قهرمان ییک علاقداری وفرزند ولد..... ظاهرشاه بود

>>>   این شهید و یا آن شهید؟؟
جهاد را که کرد و نفعش را کی میخورد!
مجاهدین سربه کف راه آزادی از هر قوم و ولایت و زبان و در هر تنظیم در به در و خاک به سر شدند. اطفالشان بیسواد و یاکم سواد به جامعه تقدیم شدند. خانمان شان بیوه های بودند که خودشان در کوه و دشت هیزم جمع میکردند وحتی مصارف روزمره خودره نمیتوانستند بپردازند. ولی در مقابل:
اولاد شهید برهان الدین در خارج تعلیم و تحصیل کردند و امروز با داشتن ماستری و دوکتورا هنوز خون مردم را میمکند.
اولاد شهید مسعود: در فرانسه به تعلیم و تحصیل ادامه میدهد.
اولاد شهید (؟) فهیم: از مکتب نشدند ولی با میلیونها دالر پیسه بازی میکنند.
میگویند مشت نمونه خروار!! هر یک ازین جانیان و وحشی ها در صدد تجمع پول، دارایی، زورآزمایی، قتل و اختطاف و به قدرت رسیدن هستند. اینها جانیان زمان تمدن و قرون 20 و 21 اند. خداوند تماماشانرا به جزای اعمالشان برساند.
آمییییین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است