محمد محقق: خارجی ها مداخله نکنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138413 منبع: پرینت

مراسم یادبود از هفته شهید مانند سال های گذشته در خیمه لوی جرگه برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد محقق معاون دوم رییس اجرایی کشور در این مراسم گفت: ما امروز باید جهانیان را با پدیده خشونت دعوت به مبارزه کنیم. درد ما امروز درد افراطیت در کشور است. باید با فراطیت مبارزه کنیم. قهرمان ملی ما اولین قربانی افراطیت است. افراطیتی که در افغانستان پای گذاشت و مانند یک طوفان ویرانگر از همسایه جنوبی ما به طرف افغانستان سرازیر شد، این قهرمانان ما اولین کسانی بودند که قربانی تروریزم و افراطیت بودند و بعد از آنها سال ها ده ها هزار نفر دیگر در این راه قربانی دادیم.

محقق در خصوص طرز مبارزه با تروریزم می گوید: هدف من این است که تنها با پدیده معلول نمی شود مبارزه کرد. اینهایی که انتحار می کنند، مردم و مسجد را به انفجار می بندند اینها معلول هستند. علت خشونت ها در فکر است. تا هنوز اگر ما پانزده سال است مبارزه کردیم با معلول مبارزه کرده ایم. اما باید با علت مبارزه کنیم. علت در مغز و در فکر است. امروز کسی نمی تواند با تفکر افراطیت مبارزه کند. در پشت صحنه خشونت در مدارس ما در مراکز علمیه ما ترویج می شود. ما در برابر این مروجان خشونت کاری نمی کنیم و دست به سینه در برابر آنها قرار داریم. جهان باید به این شکل با منابع خشونت بجنگد و جلو کسانی که اینها را به کشور ما سرازیر می کنند گرفته شود.

معاون رییس اجرایی در ارتباط با نقش کشورهای جهان در افغانستان می گوید: افغانستان میدان جنگ شده است و از همه دنیا در اینجا سرازیر شده اند. به گونه ای شده است که بسیاری از کسانی که زمانی بر ضد تروریست مبارزه می کردند، آنها فعلا یا ساکت هستند و یا در جهت تروریزم قرار گرفته اند. دولتمردان افغانستان در این برهه باید بگونه ای حرکت کنند که هر کشور بیرونی که در اینجا هستند باید منافع افغانستان را در نظر بگیرند و با تروریزم مبارزه جدی نمایند در غیر این صورت مداخله ننمایند تا وفاق ملی از بین نرود. طوری نشود که نیم جهان پشتیبان تروریزم شود و نیم دیگر آن با آن مبارزه کند. این به معنای ناکامی می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محق
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   اگر خارجی ها مداخله نکنند بار دیگر جوی های خون درکابل روان خواهد شد بار دیگر بنام قوم و مذهب تمام مردم کابل و ولایات را خواهید کشت. بله شما از خدا ترس ندارید ولی از خارجی ها میترسید در حالیکه هرکدام از شما رهبر های خود ساخته به چندین کشور هارجی خود را فروخته اید.
خذا شما انسان های خون آشام را محو و نابود کند.تا مردم ما نفس راحت بکشند.
تا زمانیکه انسان های خائین ،دزد و عاضب باشید وطن و مردم ما روز خوش نخواهد دید. امید وارم تا فرش شما جنایت کاران را هرچه زود ترجمع کند و به عذاب الهی گرفتار کند. لعنت خدا و رسولش بره همه شما جنایت کار هاو
علی احمدبلخی

>>>   جنگ دیگردرافغانستان تمام شده وکشور افغانستان دیگر نه به مجاهد نیاز دارد و نی هم به نیروهای خارجی که به بهانه نابودی شورشی والقاعده ۱۸سال شده که درافغانستان لنگر انداختند القاعده و طالب را نابود نتوانستند که هیچ داعش هم پیداشد اما بازهم مردم افغانستان خودشان بدون کمک بیگانگان و مداخله خارجیان توانایی نابودی همه حراس افگنان را دارند و باید این خارجیها یک روزی مردم افغانستان رابحال خودشان رها کنند تابه کی و چی وقت میخواهند خارجیها از مردم و ناموس مردم دفاع کنند که خود همین حرف باعث بی غیرتی مردم افغانستان شده و مردم روبطرف چور وچپاول میکشاند اگر خارجیها در اف۵افغانستان نباشند دیگر بهانه جهاد و مجاهد بودن وجود نداشت یقینا که نسل روشن فکر ومترقی حدایت کشور را در دست می گرفت وجهاد وجهادی جز تاریخ میشدند اما بودن همین خارجیها باعث سرپابودن جهادیها زیرنام داعش و طالب و القاعده شده پس اگر جامعه جهانی واقعا امنیت افغانستان را میخواهد باید نیروهای خارجی را ازافغانستان بیرون کند و افغانها بلاخره بین خود جورمیایند و دشمنی راکنارمیگذارند وصلح ازجنگ ترجیع میدهند.
ف ی

>>>   جنایات کابل فراموش شد !!!!؟؟؟؟
شهدای واقعی ان مردان وزنان واطفال بی گناه هستند که به دست مسعود ها ومزاری ها و گلبدین ها و دیگر اشرار
به خاک خون کشیده شدند .وکسانی که هم اکنون به دست طالبان وداعشیان قتل عام میشوند.
وای بر ما که اخرت خود را برای دنیای دیگران می فروشیم.

>>>   استاد محقق اینجا واقع بیناه وضعیت را تحلیل کرده است، زیرا پشت سرطالبان دستهای درکارند که طالبان را ازنظرفکری وعقیدتی ساماندهی میکنند، آنها برای ادامه اهداف شان نیازمند ادامه افکارطالبان وافراط گرایی است، برای تسهیل در دستیابی به این اهداف، ایجاد مراکزعلوم دینی درداخل افغانستان است که درمتن میدان جنگ قراردارد، بنابراین دیگر پاکستان نیازندارد که ازخاک پاکستان تروریست به افغانستان صادرنماید بلکه درداخل افغانستان تروریست تولید میکند، زیرا ممکن است آمریکا
بازهم به پاکستان اعتراض کند که درکشورتان تروریست پرورش میدهید، برای رهایی ازاینگونه اعتراضات، بهترین گزینه این است که پرورش تروریست رادرداخل افغانستان ادامه دهند. اگرما قربانی تروریست هستیم تقصیرخودمان نیزهست، باید کشور جلواین فکر وتفکرافراطی رابگیرد تا مجبورنباشیم اینهمه تاوان پرداخت کنیم.
جویا

>>>   اقای محقیق خو د را شور بدهد و این رۀیم دست نشا نده غرب را سر نگو ن و به جای ان یک رژیم مسلما ن را بیاورید

>>>   جناب محقق:
مردم شما را تا نسلهای گذشته تان شناخته اند، تازمانیکه این عبا وقبا برقامت شیطانی شماباشد مردم خواب رفته هزاره همچنان رمه های گوسفندبه دنبال شما میدوند، اماگمان نکنیدمردم هزاره دنبال شمامیرود آنان درحقیقت مومنانی اندکه به دنبال دین وپیامبر و اسلام میروند چون شمالباس فاخره دین راپوشیده اید، دیرنخواهد بود که این نقاب ازچهره شما بیفتد و آنانیکه هنوز شمارا نشناخته است بشناسند و این افسانه های که به شمانسبت داده میشود به چشم سرببینندو شخصیت فرعون مابانه شماودلقک های مکارشما را درک کنند، شماکه به خارجیها نصیحت میکنید که مداخله نکنند، بفرمائید، این تخت وتاج شما از کجاآمده است؟ همین حالانان ونمک که میخوریداز کی است؟ معاش وپول ثروت و بلند منزلهاو مارکیتها و امپراتوری غرب کابل شما ازبرکت کی هااست؟ این زور وسلاح تفنگداران قسی القلب تان که نوعروس بیگناه رابه گلوله میبندد از کجاشده است؟یک حرف مردانه بزن اگر واقعا یکروزخارجیها نباشدخانم های پنجگانه را میشود اینجا و آنجابگذارید آیا واقعا خودتان سوار تکسی شده از چهارآسیاب فرار نمیکنید؟ بازمبارزه رادرگوشه های مال بازار دایزنگی ومارمل وتخت سماواربچی ... شروع نمیکنید؟ بهای جهاد وکشتار و جنگ راخوب فراوان گرفتید دیگرکدام چوکی ودالرحق شما برگردن مردم باقی نمانده است، ملت آبرومند هزاره رابه اوج دیموکراسی رساندید، پل سوخته رانمایشگاه دموکراسی هزاره هاساختید، بهای فحشارا باعرضه کردن مارکیتهای ارزان به نازل ترین قیمت رسانیدید، اسلام وانسانیت راتوسط ملاهای مزدورت به مسخره کشانیدید، حیثیث وناموس هزاره را به لیلام گذاشتید، چندسال دیگربراین تخت وتاج تکیه خواهی کرد؟ فکرمیکنیدکه نصیحت کردن به خارجی هاشما را ازتکبر وتجاهل برائت خواهد داد وروی شمارا خواهد شست؟ هیچ عمل شمانزد خدا ومردم پوشیده نیست حتی اززندگی شخصی وخانوادگی تان مردم اطلاع دارند ونقل مجلس ها است؟ لطفا استغفار کنیدخداوند ارحم الراحمین است، به آبروی علی وپیامبردست ازسر مردم بیچاره بردارید.
متکبرترین زمامداران افغانستان حتی گورهم ندارند، شماکه هنوزبه ردیف زمامداران نرسیده اید.
هموطن شماازکابل

>>>   همین محقیق بسیار انسا ن بی ... است یک مراتبه در دولت است و یک مراتبه اپزیسو ن است نمی دانم چرا یک را انتخاب کن

>>>   ای برار چه بگویم: آیا میدانید که درخانه محقق زنا روان است خودش از تربیون از جهاد صلح گپ موزنه
افشاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است