کمک واشنگتن به شرط رسمیت دیورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138439 منبع: پرینت

کمک واشنگتن در برابر به رسمیت شناخته شدن مرز دیورند از سوی دولت افغانستان مشروط شود.

براد شرمن، عضو کمیته مالی مجلس نمایندگان امریکا می گوید که خط دیورند میان افغانستان و پاکستان از سوی دولت افغانستان به رسمیت شناخته نشده است و ما باید کمک خود را به افغانستان مشروط به شناسایی این خط بسازیم.

بگفته وی تاهنگامیکه افغانستان ادعای پس گرفتن این ساحه را از اداره پاکستان داشته باشد بسیار مشکل خواهد بود که پاکستانی ها را وادار به کنترل طالبان کنیم.

شیرمن افزوده است که پاکستان، هند را دشمن خود می‌داند و این مفکوره که هند در تلاش داشتن ارتباط مشروط با افغانستانی است که دیورند را به رسمیت نشناسد، سبب نگرانی پاکستان شده است.

خط مرزی دیورند به طول 2500 کیلومتر در سال 1893 مشخص شد اما هیچگاه از سوی افغانستان به‌رسمیت شناخته نشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خط دیورند
واشنگتن
نظرات بینندگان:

>>>   این یک بازی سیاسی است که افکار عامه را مخشوش میکنند. از زمان عبدالرحمن پشتون خاک فروش تا همین دیروز سند ها یکی پی دیگر امضا شده و میشود به طور مثل مقامات ارشد نظامی وملکی پاکستان در کابل بخاطر چه آمده بودند که بااحمد زی، استانکزی، اتمرزی وزی زی زی های دیدار کرده و جزییات این دیدار های حتی از رسانه‌ها پخش نشد. این فقط فریب افکار عامه است خود را وطن دوست معرفی کنند و از احساست پاک مردم استفاده جویی است و با خیرات های آمریکا و اسرائیل را ربطی به دیورند میدهم. هیچ کس از نویسنده‌ها جرئت ندارد تا واقعیت را بنویسد آنهم از ترس ولرز به نام مستعار. والا آمریکا و اسرائیل به کمک مزدورش احمد زی به حسابش خواهد رسید.

>>>   خط دیورند در واقع میان پاکستان د افغانستان نبوده است، این خط میان افغانستان د هند بریتانیائی بوجود آمده بود، در شکل گرفتن پاکستان حرفی از دیورند در میان نبوده و دولت افغانستان در این راستا پاکستان را جانب مقابل خود نمیداند، اگر امریکا موضوع مرزی افغانستان و پاکستان را یک معضله میداند باید این مشکل را منحیث یک مشکل بین المللی پنداشته برای حلش از راه مذاکرات بین المللی به اشتراک نماینده گان دوطرف مرز دیورند اقدام نمایند در غیر آن این خط منحیث یک مشکل بزرگ بجا خواهد بود.
میهن زرغون

>>>   این تیغ دیورند سر ملیون ها انسان را ار تنش جدا کرد .
حال وقت آن رسیده که سر دیورند را از تنش جدا کنیم.

>>>   ما قوت خود را باید سنجش کنیم .
وقتی نمیتوانیم موفقیت داشته باشیم ،ناکامی ممتد مشروط نیست . بیایید این خط را برسمیت بشناسیم تا نفس راحت بکشیم .
هدف برادران پشتون اینست که اکثریت شوند ولی با این آرزو همه مردند و غافل ازینکه پشتونهای آنطرف خط فرضی دیورند خود را پاکستانی میدانند.مثل تاحکستانی ها ،ازبکها و ترکمن ها وایرانی ها .
بیایید جغرافیای مشخص خود مانرا از دست ندهیم واگر به شتربلند سوارید ازاسپ تازی عقب مانده و ناکام میشوید .
با احترام
امیرمحمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است