نامه سرگشاده والی سابق نورستان به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138446 منبع: پرینت

نامه ضروري جمال الدين بدر والي پيشين نورستان به اشرف غنی

جلالتمآب رییس جمهور
ولسوالی برگمتال را در یابید.

ولسوالی برگمتال در قسمت شرقی ولایت نورستان موقعیت دارد که از طرف شرق متصل با ضلع چترال پاکستان و از طرف شمال با ولایت بدخشان پیوست می باشد، اهالی این ولسوالی زیبا از چندین سال در مقابل طالبان شجاعانه میر زمند. خیلی تلفات جانی و مالی سنگین را متحمل شدند ولی در مقابل دشمنان وطن سر خم نکردند.

از چندین سال راه مواصلاتی بند است و مشکلات گوناگون زیادی را برداشت کردند ولی مقاومت خود را تاهنوز ادامه دادند و به مخالفان هم تلفات سنگین را وارد کردند. اکنون تسخیر این ولسوالی برای طالبان مساله حیثیتی گردیده. حال طالبان درصدد انتقام گیری از اهالی برگمتال هستند.

طبق گزارشات از محل تقریبا 1200 نفر به سرکردگی ملا عصمت الله والی طالبان ولسوالی را محاصره کردند و اکثر نقاط بلند و استراتژی را گرفته آماده حمله هستند. مخالفان می خواهند که بخاطر انتقام گیری مردم را قتل عام نموده راه اکمالاتی را به شمال کشور باز نمایند. هر چند مسولین ولایت نورستان تلاش نمودند ولی به سبب مسدود بودن راه مواصلاتی و بعد مسافت ارسال کمک از ولایت ممکن نیست. یگانه راه حل ارسال قطعات ویژه از کابل و جلال آباد از طریق هوایی به برگمتال است که قبل از وقوع فاجعه شب وارد عمل شوند
چون مردم محل متواتر با ما تماس گرفته خواهان کمک می شوند.

خیلی تلاش کردم که با مسوولین وزارت دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی تماس گرفته از وخامت اوضاع خبر کنیم ولی متاسفانه در این ادارات کدام گوش شنوا دیده نمی شود فقط جواب می آید که جناب وزیر صاحب در مجلس هستند نمی فهمم که این مجالس طولانی کدام درد مردم را دوا می کند؟ بنابراین خواستم که از طریق دنیای مجازی نامه را به جلالتمآب رییس‌جمهور ارسال کنم.

از جلالتمآب رییس‌جمهور التماس می نمایم که قبل از وقوع فاجعه امشب، قطعات ویژه و جزتام های کماندو را به برگمتال ارسال نموده به داد مردم بی دفاع برسید. بعد از وقوع حادثه و قتل عام و چورچپاول دارایی های دولتی و اموال مردم، بازگیری ولسوالی هیچ فایده ای ندارد، چیزی که اکنون با مصرف کم و زحمات کمتر انجام می شود نباید بعد از تباهی با مصارف گزاف و تلفات سنگین انجام شود.

برگمتال هم جزو همین خاک و داخل قلمرو افغانستان است باید از اهالی برگمتال مسوولانه دفاع شود. خون مردم نورستان از مجالس وزاری محترم بخش امنیتی به مراتب قیمتی و باارزش است.

بی صبرانه منتظر اقدامات جلالتمآب رییس‌جمهور هستیم.

جمال الدین بدر والی اسبق نورستان

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نورستان
ولسوالی برگمتال
نظرات بینندگان:

>>>   ای برادر این نامه ها به چه بدرد می خورد این به غم ملت نیستند همه شان به فکر پول است وبس

>>>   چقدر ساده هستی!
فکر میکنی رییس جمهور خبر ندارد؟ رییس جمهور خودش زمینه را برای طالبان مساعد ساخته است تا منطقه را تصرف کنند.

>>>   من فعلن در قزاقستان هستم . شما تشویش نکنید به مجرد سقوط برگ متال نیرو های واکنش سریع داخل افدام مبشوند .پبش از مردن کفن پاره نکنبد.
مرتضوی باید آمادگی اش را برای صحبت های رسانه یی بگیرد.

>>>   اگر وطن دوست بودی در زمان ولایت خود معاش افراد امنیتی را نمیخوردی
اریامهر ازکابل

>>>   اگر مقصدت خودرا بیاد آوردن رئیس جمهور است این نامه های سرگشاده کاری کرده نمیتواند یک نامه سربسته برای خپلواک صاحب بنویس بعد ببین ، مگر فکر نکنی که بازهم کاربه هزار ولک حل میشود حالا گپ از ملیون است ! اگر زورت میکشد بسم الله !

>>>   دولتی خود فروختگان .جهاد فروشان.تریاک فروشان.وطن فروشان. دین فروشان.ناموس فروشان..دسیسه بازان۰از اینها هیچ چیزی مفید نمیشود انتظار داشت۰وای به حال ما

>>>   تمام ولایات افغانستان شبیه نورستان دروضعیت تهدید حمله طالبان قرار دارد، باید مردم خود به فکرخود باشند، مردم عادی درجنگ هیچ کمی ازطالبان ندارند، باید خودشان راآماده واز ترورستان ومزدوران بیگانه جلوگیری کنند. بسیاری ازمناطق همین کاررا کرده اند، وطالبان ازتجاوز به آن مناطق منصرف شده اند.
وحیدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است