پنتاگون قرارداد خرید 150 چرخبال جنگی را امضا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138449 منبع: پرینت

150 چرخبال جنگی نوع ام دی 530 به کشور می آید.

وزارت دفاع آمریکا در اعلامیه ای آورده است که پنتاگون بمنظور تقویت قوای هوایی افغانستان با یک شرکت چرخبال سازی آمریکایی پیمان خرید 150 بالگرد را به ارزش 1.28 میلیارد دالر امضا کرده است.

این شرکت افزون بر تهیه چرخبال ها، مسوولیت تحویل، پشتیبانی، مدیریت برنامه، آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری بالگردها را نیز به عهده خواهد داشت.
بر اساس این پیمان شرکت یادشده تا 31 آگوست سال 2022 میلادی باید مجموع 150 چرخبال را به حکومت افغانستان تحویل دهد.

پیش از این نیز امریکا شماری از چرخبال‌های نوع ام دی 530 را به ارتش کشور تحویل داده بود؛ پنتاگون درحالی از کمک به قوای هوایی کشور صحبت می کند که به باور آگاهان نظامی اگر چرخبال به منطقه میرزاولنگ فرستاده می شد جلوی سقوط و کشتار باشندگان گرفته می شد. در حمله داعش و طالبان به روستای میرزاولنگ بیش از 50 تن از باشندگان آن قتل عام شدند و 47 زن و دختر به بردگی برده شدند.

گفتنی است که تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر جایگزینی چرخبال های آمریکایی بجای چرخبال های روسی با واکنش تند مقام های روسی مواجه شده بود و این عمل را امری غیرمنطقی خواندند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنتاگون
چرخبال
نظرات بینندگان:

>>>   تا ۲۰۲۲ کی زنده وکی مرده تاریخ داده این امریکاه خاین که شاید به مقاصد خود برسد وافغانستان را رها کند چرا در همین سال طیاره هارا نمیدهد

>>>   سه سال بعد دوباره انتخابات در امریکا صورت میگرد خدامیداند کی رئیس جمهور شود وراجع به افغانستان چی تصمیمی میگیرد قبلا هم گفته بودند تا اواخر 2016 باید یکصدو شصت طیاره برای افغانستان داده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است