"وفاق ملی" فقط یک عبارت شیک سیاسی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138451 منبع: پرینت

تمامی مفاهیمی که به پسوند ملی ختم می شود تنها برای خلق هیجانات در مراسم های مختلف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آصف آشنا، فعال سیاسی در گفتگو با "محور" در خصوص مراسم هفته شهید در مجلس بزرگان(لوی جرگه) و نامگذاری این هفته تحت عنوان وفاق ملی گفت: امروز گستره وسیع از مفاهیمی که به پسوند ملی ختم می شود یا تنها شعار است یا دروغی است که گفته می شود و یا از آن بعنوان آرزوهای نیک یاد می شود.

آشنا می گوید: وقتی در میدان عمل "وفاق ملی" را بررسی کنیم روشن می شود که بخش عظیمی از عبارت ها واقعیت ندارند و عملا یک تعهد سیاسی نزد رهبران برای پرداختن و احترام گذاشتن به آن وجود ندارد و تنها در حد نمایش و شعار و ابزاری برای خلق هیجانات شده است.

این فعال سیاسی، درخصوص معنای وفاق ملی اظهار کرد: از شعار وفاق ملی در حد یک عبارت شیک سیاسی در شانزدهمین سالروز قهرمان ملی استفاده شد درحالیکه اندک ترین احترام به مفهوم آن که کثرت گرایی و همگرایی است نداریم و در سیاست و بحث های داغ تماما در خلاف جهت شعارهایمان می رویم.

وی بیان کرد: متاسفانه که یاران و پیروان نزدیک قهرمان ملی و مزاری بگونه ای ثابت کردند یا تعهد به ارزش ها ندارند یا درایت و فراست سیاسی برای چگونگی پرداختن و دنبال کردن خط های این دو مبارز را ندارند.

آشنا افزود: آنچه بر فضای سیاسی کشور مسلط شده دقیقا همان منازعاتی است که در گذشته برای آن ایستادگی و مقابله می شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفته شهید
آصف آشنا
وفاق ملی
نظرات بینندگان:

>>>   امروز در افغانستان بطور کل دو نیرو یا جریان سیاسی وجود دارد:
پشتونیزم که شامل تکنوکرات های مزدور پشتون که توسط امریکا و انگلیس و عربستان حمایت میشوند، طالب و داعش هم به نحوی در این صف اند. چون 99 درصد طالبان و داعشیان پشتون اند.
جریان غیرپشتون که بر ضد داعش و طالب و فاشیزم پشتون است و امریکا و انگلیس را از اینها چندان خوششان نمیاید، چون این ها را در راستای منافع استمعاری خویش نمیبینند.
جنبش رستاخیز هم از همین صف است.

>>>   پس نفاق ملی چیست؟!
عاشوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است