اگر سلاح هسته ای بد است، برای فرانسه هم بد است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۶/۶/۲۰ کد خبر: 138476 منبع: پرینت

کوریای شمالی خطاب به رییس جمهور فرانسه اعلام کرد اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، پاریس نیز آن را کنار بگذارد.

کوریای شمالی در واکنش به سخنان امانویل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، که خواستار اقدام سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه کوریای شمالی شده است اعلام کرد اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست، آن را کنار نمی گذارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتون پست، رییس جمهوری فرانسه، بعد از تازه ترین آزمایش هسته ای کوریای شمالی از سازمان ملل متحد خواست هر چه سریع تر علیه کوریای شمالی اقدام کند.

مکرون از اتحادیه اروپا نیز خواست پاسخی روشن و متحد به اقدامات کوریای شمالی بدهد. ری توک-سون معاون مدیر بخش اروپایی وزارت خارجه کوریای شمالی از جاه طلبی های هسته ای کشورش دفاع کرد و آن را با اوایل برنامه هسته ای فرانسه مقایسه کرد و گفت: انگار همین دیروز بود که فرانسه با وجود مخالفت های سرسختانه آمریکا برای ساخت بمب هسته ای تلاش می کرد و آشکارا اعلام کرد فرانسه بدون داشتن سلاح هسته ای نمی تواند یک کشور دارای حاکمیت باشد.

وی در همین خصوص افزود اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه آن را کنار نمی گذارد که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
فرانسه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است