یازده سپتامبر و اسناد جدید رسوایی آل‌ سعود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۶/۲۰ کد خبر: 138490 منبع: پرینت

اسناد جدیدی در پرونده قضایی حمله های 11 سپتامبر نشان می‌دهد که منابع سفارت ریاض در واشنگتن حمایت مالی و عملیاتی این حمله های را بر عهده داشته‌اند.

شواهد تازه‌ای که پرونده اصلی 11 سپتامبر علیه دولت عربستان سعودی ارایه شده نشان می‌دهد که سفارت ریاض در واشنگتن ممکن است منابع مالی مورد نیاز مراحل تمرین برای عملیات هواپیمایی ربایی توسط 2 تن از کارکنان سعودی را تامین کرده باشد.

بنا بر گزارش شبکه «فاکس نیوز»، این شواهد و مدارک جدید علاوه‌براین از این امر حکایت دارد که کارکنان و عوامل عربستان سعودی هدایت اصلی هواپیماربایان و توطیه کنندگان اصلی 11 سپتامبر را برعهده داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، در این سند الصاق شده به شکایت خانواده‌های قربانیان حمله های تروریستی یازده سپتامبر آمده است، 2 سال قبل از حمله های 11 سپتامبر، سفارت عربستان به 2 تبعه سعودی که با عنوان پوششی دانشجو در آمریکا اقامت داشتند، مبالغی را پرداخت می‌کند تا از «فینیکس» به واشنگتن پرواز کرده و برای «حمله های 11 سپتامبر تمرین کنند».

وکلای این پرونده تاکید کرده‌اند، اسناد موجود در دادگاه، جزییات بیشتری درباره الگوی حمایت عملیاتی و مالی منابع رسمی سعودی از حمله های 11 سپتامبر ارایه می‌دهد.

«شان کارتر» وکیل اصلی این پرونده گفته است: «ما مدتهاست که معتقدیم روابط نزدیکی میان القاعده و عناصر مذهبی دولت عربستان سعودی وجود دارد و این شاهد بر این مدعاست».

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یازده سپتامبر
آل سعود
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است