اکبری: از اندیشه های جهاد پاسداری نتوانستیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۱    ۱۳۹۶/۶/۲۰ کد خبر: 138517 منبع: پرینت

از احمدشاه مسعود شخصیت های برجسته دیگری تربیت شد که به عنوان ستون خیمه های جهاد در کشور ما کار کردند و تا آخرین لحظه زندگی خود جهاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اکبری، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آخر خط» گفت: برای مردم افغانستان دو مساله بسیار مهم و مقدس است و مردم حاضر بودند که برای این دو جان خود را فدا کنند. آن دو ارزش والا هویت اسلامی و استقلال ملی کشور است. در این راه فداکاری هایی صورت گرفته و فلسفه جهاد ملت افغانستان را هم حراست و پاسداری از این دو ارزش تشکیل می دهد. در این راه صدها هزار انسان شهید شدند در خاک و خون غلتیدند مردانه رفتند و مقاومت کردند و در زیر آتش پرحجم دشمن فداکاری ها کردند و آنطور که گفته می شود بیش از یک میلیون آمار شهدای مردم افغانستان است اما شهدا هر کدام به نوبه خود ارزش دارند و بالاترین فداکاری ها را در راه این دو پدیده و این دو ارزش انجام دادند اما جایگاه هر فرد متفاوت است.

وی افزود: شهید مسعود کسی است که تنها جهاد کرده و در سنگر رفته که بسیار ارزش والا دارد. اما در میان این هزاران انسان مجاهد اسلام دوست و وطن دوست اشخاصی را می بینیم که به عنوان استوانه های جهاد بودند. پیشتازان جهاد بودند. اینها نه تنها مجاهد بودند بلکه مجاهد پرور بودند. اینها کسانی بودند که وقتی که حرکت می کردند. هزاران انسان فداکار را به حرکت می آوردند. وقتی خودشان نشان می دادند که آماده جانبازی برای وطن و برای اسلام هستند هزاران نفر مسلمان و مجاهد دیگر را برای فداکاری و جان فشانی آماده می ساختند.

اکبری گفت: لذا از احمدشاه مسعود شخصیت های برجسته دیگری تربیت شد که به عنوان ستون خیمه های جهاد در کشور ما کار کردند و تا آخرین لحظه زندگی خود جهاد کردند. در حال حاضر هم مسعود زنده است و اندیشه هایش جریان دارد. زنده تر از ماهایی است که به ارزش های جهاد کم علاقه شده ایم یا از آن پاسداشت نمی توانیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اکبری
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   Aziz Arianfar

نمایش مسخره انتخابات بار دیگر به صحنه تئاتر سیاسی مملکت خدا داد می آید:
چنین بر می آید که کارزار انتخابات ریاست جمهوری از همین اکنون کلید خورده است. می توان گمان زد که در کل چند اردوگاه در برابر هم آرایش خواهند یافت:
1. شخص اشرف غنی احمدزی تمایل دارد با حمایت خلیلزاد بار دوم نامزد شود و برای یک دوره دیگر رییس جمهور بماند. انتظار می رود در دوره آینده در صورت پیروزی، کرسی ریاست اجرایی را از میان برده، به جای آن یک کرسی معاونیت سوم برای ازبیک ها و تورکی زبانان ایجاد نماید. روشن است برای کرسی معاونت اول یک تاجیک را نامزد خواهد کرد. معاون دوم از تیم خلیلی و به گمان غالب آقای دانش خواهد ماند. در اردوگاه اشرف غنی، اتمر نیز مایل به مطرح کردن خود است. و این در صورتی خواهد بود که هرگاه وضعیت صحی اشرف غنی دیگر اجازه دوام کار را ندهد. نشانه هایی دیده می شود که اشرف غنی از همین اکنون در پس پرده تماس هایی را با نمایندگان ائتلاف دوستم، محقق و عطا آغاز کرده باشد. اعلام آمادگی وی در راه اندازی گفتگوهای همه جانبه با پاکستان هم در همین راستا است. احتمالا امتیازاتی به پاکستان خواهد داد و وعده و وعید هم بسیار خواهد کرد.
2. احتمالا داکتر عبدالله نیز مایل است بار دیگر خود را در انتخابات مطرح کند. اما روشن نیست که تا چه اندازه خواهد توانست حمایت جمعیت و شورای نظار را به سوی خود جلب کند. در صورت کنار آمدن با اشرف غنی احمدزی، به گمان غالب، همانا او معاون اول خواهد بود. نشانه هایی از نزدیکی میان اشرف غنی و داکتر عبدالله در این اواخر به مشاهده می رسد که این گمان را تقویت می کند.
3. کرزی بی چون و چرا یکی دیگر از مدعیان کرسی ریاست جمهوری است. اما چون خودش دیگر شانس ندارد، به گمان بسیار حکمت خلیل، برادر زاده خود را به نمایندگی از خود نامزد خواهد کرد. کرزی از همین اکنون تماس هایی را با نمایندگان شمالیان آغاز کرده است و می خواهد یکی از رهبران شمال، به گمان غالب احمد ضیا مسعود را به عنوان معاون اول خود داشته باشد. رفتن او به خانه احمد ولی مسعود را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.
4. آن چه مربوط به جمعیت می شود، تا کنون روشن نیست که چه کسی را نامزد خواهند کرد. اما چند کاندید احتمالی دارند: عطا محمد نور، احمد ضیا مسعود، قانونی و صلاح الدین ربانی. شاید کسی را نامزد کنند . اما در دوره دوم احتمال پیوستن نامزد جمعیت به یکی از دو تیم بسیار بالا است.
گمان غالب این است که مبارزه اصلی میان تیم اشرف غنی و تیم کرزی خواهد بود. سایرین تا لحظات آخر منتظر می مانند تا به گونه نهایی متیقن شوند که کاخ سفید چه کسی را به عنوان رییس جمهور آینده برگزیده است. آن گاه در دقیقه نود به وی خواهند پیوست. اما تا واپسین دم مانور خواهند کرد تا امتیازات بیشتر مادی و مالی به دوست بیاورند. به ویژه دوستم در این بازی زرنگ تر و کهنه کار تر از هرکس دیگری است و در گرفتن امتیازات مالی بیش از دیگران مهارت دارد.
بی چون و چرا انتخابات با چانه زنی های بسیار و داد و ستدها و معاملات فراوان به همراه خواهد بود و باز هم ماه ها به بهانه های گوناگون به تعویق خواهد افتاد و چند ماه را بررسی نتایج آن در بر خواهد گرفت تا یک نتیجه نیمبد به دست آید. صد در صد انتخابات باز هم با تخلفات و تقلبات گسترده به همراه خواهد بود. از همین اکنون اکنون اشرف غنی برنامه تغییر و تبدیل ولسوال ها و علاقه داران را در سرتاسر کشور روی میز دارد.
ناگفته پیداست که چند تاجر و روسپی سیاسی دیگر هم دکان های خود را برای امتیاز گیری و انجام معاملات پرسود باز خواهند کرد. اما در دقایق آخر به یکی از تیم ها خواهند پیوست.
از پیش روشن است که هزینه انتخابات را هم شیوخ مرتجع عرب از منبع دالرهای بادآورده نفتی پرداخت خواهد کرد و خوان چرب و رنگینی گسترده خواهد شد.
روشن نیست که این بازی مسخره دموکراتیک و خندیدن به ریش مردم تا چند و تا کی ادامه خواهد یافت.
باور راسخ دارم تا همین قانون اساسی مسخره و همین ساختار نظام مسخره باشد، انتظار دیگری جز به پرده درآمدن یک نمایش مسخره دیگر به روی صحنه تئاتر مملکت خدا داد نباید داشت.

>>>   اگر افغانها از استقلال ملی خود در طول تاریخ دفاع کرده میتوانستند، حالا نیم افغانستان را ملیت هزاره( بازماندگان امیر کبیر یعنی چنگیز خان) نمی گرفت.

>>>   اکبری: مسعود کسی بود که افشار را از من و جاوید و محسنی به قیمت خیلی پایین خرید و مردم غرب کابل را که مرا رهبر نکرده بودند گوشمالی داد که تاریخ ان را فراموش نمی کند. به گونه ی که هر وقت مردم چهره کریه مرا می بینند حالت تهوع و استفراغ برایشان رخ می دهد. این ها همه از کرامات مسعودک است. چه بگویم در وصف او که در کار های شر پیش قدم بود ودر قتل و غارت به داعش درس می داد سر بریدن زنان را ان مرد بزرگ به داعش فسقل یا داد روحش با اربابانش محشور باد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است