توقف طرح‌های کمک رسانی آلمان به دولت میانمار
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۶/۲۱ کد خبر: 138531 منبع: پرینت

دولت آلمان اعلام کرد به سبب خشونت‌ها در میانمار علیه مسلمانان چندین طرح کمک رسانی خود را در میانمار متوقف کرده است.

به نقل از آسوشیتدپرس، دولت آلمان اعلام کرد به سبب خشونت‌ها در میانمار که باعث شده است صدها هزار مسلمان روهینگیایی از این کشور فرار کنند، چندین طرح کمک رسانی خود را در میانمار متوقف کرده است.

کاتارینا ماینتز، سخنگوی وزارت توسعه آلمان گفت: برلین عمدتا از برنامه هایی حمایت مالی می کند که به بخش امنیت غذایی، ایجاد شغل و مراقبت های بهداشتی ارتباط دارد. او افزود این برنامه ها در مناطقی که خشونت روی داده است متوقف است و به محض پایان خشونت ها از سر گرفته خواهد شد.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز گفت: برلین به دقت اوضاع را در میانمار که اکثریت آن را بودایی ها تشکیل می دهند، زیر نظر دارد.

او از همه طرف ها به ویژه «آنگ سان سوچی برنده نوبل صلح» که رهبر این کشور است، خواست اقداماتی را برای پایان دادن به خشونت‌ها در پیش گیرند.

اظهارات اخیر مقام های آلمانی در شرایطی مطرح می شود که مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین این کشور اعلام کردند نیروهای امنیتی خانه های دیگری را در یکی از روستاهای این ایالت به آتش کشیده اند.

یکی از ساکنان روستای پادین روز دوشنبه گفت نیروهای امنیتی با ورود به این روستا، ضمن تیراندازی، خانه های روستاییان را به آتش کشیدند و مردم مجبور به فرار از منطقه شدند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
میانمار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است