رابطه اخوانی ها و حزب التحریر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۶/۲۱ کد خبر: 138545 منبع: پرینت

چرا طرفداران حزب التحریر همیشه به اردوغان می تازند و یا در مورد وضعیت محمد مرسی لب به اعتراض نمی گشایند؟

در کتاب "فرهنگ ساده ادیان و مذاهب معاصر" چنین آمده است: نبهانی( شیخ تقی الدین نبهانی موسس حزب التحریر) در سر آغاز کار خویش با اخوان‌المسلمین در اردن مرتبط بود، در دیدار های خویش در سخنرانی های آنان شرکت می جست و دعوت آنان و موسس آن یعنی شیخ حسن البنا را می ستود لیکن پس از مدتی برپای و حرکت حزب خویش را به صورت مستقل هم از لحاظ تاسیس و هم از لحاظ تشابه با اخوان اعلام کرد.

بسیاری از او خواستند تا از این عملکرد و دعوت تازه دست بکشد، از جمله استاد سید قطب هنگام دیدار از قدس در سال 1953 ، وی گفتگو و مجادلات زیادی داشته و وی را به حرکت متحد و تلاش یکپارچه دعوت نمود ولی توی بر موضعخود پافشاری میکرد و آن گاه بود که سید قطب جمله مشهور خود را بیان نمود: آن ها را به حال خود وانهید که آنان جای به خط پایان می رسد که اخوان المسلمین کار خود را شروع کرده است.

پی نوشت: بعد از مدت ها دوری از تحقیق و کار در مورد پایان نامه خود، امروز مجدد کار روی آن را شروع کردم که در بین کتاب ها به این بخش جالب برخوردم.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخوانی ها
حزب التحریر
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از ختم جنگ اول جهانی و فروپاشی امپراطوری عثمانی،در ترکیه یک نفر سکولار ناسیونالست را بنام اتاترک برسر قدرت رساندند،تا در مقابل رسم و رواج ها و عنعنات قرون وسطی یی اسلامی در ترکیه مبارزه کند و جامعه ترک ها را بسوی تمدن غربی رجعت بدهد.
اما زمانی که بلشویک های روسی بسوی آسیای میانه لشکر کشی کردند،غربی ها متوجه شدند که اگر جلو روی ها گرفته نشود،تا سرزمین های جزیره العرب پیش خواهند رفت.
بدین منظور جنبش اخوان المسلمین در مصر ایجاد شد و به همه سرزمین های اسلامی بشمول افغانستان فرستاده شد.

>>>   اخوانی. مجاهد فرهنگ ستیز و معلم کش.طالب و داعش همه برادر اند و از یک کاسه آب و نان میخورند و معاش شان را عرب و غرب و اسرائیل میپردازند و برای اهداف کوتاه و دراز مدت استفاده میشوند . البته صفوف و جنگجویان شان بیخبر از معامله های پنهانی رهبران شان اند . مانند افغانستان امروز که همه رهبران نام نهاد معاشخور و رفیق و دوست بیگانه برآمدند. بگوئید که نه فلان اش نیست؟ همه و بدون استسنا!!! هوش کنید که به راه آنها نرویید و قربانی نشوید.

>>>   عمرخلیل بلخی
اولاً نقل قولی که منصوب به شهید سید قطب در مورد حزب التحریر است هیچ سند معتبری برای صحت آن وجود ندارد. در ضمن، پیروان شهید سید قطب مانند اردوغان و مرسی کجا به خط آن بزرگوار به پیش رفتند که دست به یخن حزب التحریر دراز کرده اند. بزرگترین خیانت را به افکار سید قطب همین فرزندان ناخلف وی انجام دادند و بنام اسلام به اریکه قدرت تکیه زدند ولی دموکراسی را در دستور کار خویش قرار دادند و دست دوستی با امریکا دراز کردند. کسی که حداقل اوضاع سوریه را تعقیب کرده باشد نمایان می شود که اردوغان تطبیق کننده پالیسی امریکا در قبال سوریه بود و در خون و کشتار میلیون ها انسان شریک می باشد. حالا در قضیه میانمار اردوغان بغیر از گریه تمساح چه کار واقعی برای حل مشکلات مسلمانان برما انجام داده است.
خوب است این طور گفته شود که پایان کار اخوانی ها قطعاً به جایی می رسد که حزب التحریر از آن نقطه دعوت خویش را آغاز نموده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است