دادخواست غیر واقعبینانه ی ما و دولت استرالیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۶/۶/۲۱ کد خبر: 138567 منبع: پرینت

برخی از مسایلی که "انجمن جیلانگ هزاره های اسرالیا" به خاطر آن دادخواستی را به دولت استرالیا تسلیم کرده است:
"این دادخواست خواسته‌هایی را پیرامون کشتار هدفمند، قتل عام، شنکجه و تبعیض سیستماتیک علیه هزاره‌ها از سوی گروه‌های تروریستی و حکومت افغانستان؛ بی‌‌توجهی عمدی حکومت به تأمین امنیت این مردم و حیف‌ومیل و سوءاستفاده از کمک‌های استرالیا در افغانستان از پارلمان استرالیا مطرح کرده است."

آدم با خواندن فقط همین پاراگراف حس می کند که این انجمن، دولت افغانستان را با گروه های تروریستی، مترادف و یکی می داند. شاید واقعا منظور شان این نباشد، اما متن چنین می گوید !

موارد شکایت هم آن قدر گسترده است که اگر دولت استرالیا همه ی این موارد را در نظر بگیرد، مجبور است در مقابل همه ی هزاره های دولتی و نیمه دولتی، و نخبگان سیاسی و مدنی و انجویی هزاره و غیر هزاره هم قرار بگیرد !

و سوال مهمی که مطرح می شود این است که دوستان این انجمن، نقش و زور استرالیا را در تیاتر افغانستان در چه حدی ارزیابی می کنند. یاد مان نرود که همین استرالیای پهناور پر کونگورو در سایه ی چتر امنیتی امریکا نفس می کشد، و تا جایی که من می دانم، امریکایی ها بسیاری از ادعاهای ما را یا اصلا قبول ندارند، و یا بسیار اغراق آمیز می دانند.

این تلاش ها واقعا مهم و ارزشمند اند، اما اگر با حساب و کتاب دقیق تر و واقعبینانه تر انجام بشوند، می توانند مفیدتر باشند. شخصا خیلی دوست دارم دوستان، ما را از نتایج این دادخواست آگاه بسازند، چون باور دارم که در این صورت خواهیم دید که میان ادعا و اثبات ادعا یک فاصله ی قابل توجهی وجود دارد.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
هزاره ها
نظرات بینندگان:

>>>   مگر دولت فاشیست و طالب پرور راه برای نجات شهروندان بی دفاع مانده، بی تفاوتی هم یک بی غیرتی است.

>>>   جناب عبدالله وطندار بهتر بودکمی بیشتر ازموضوع مطرح شده اطلاعات میدادید، ولی اطلاعات شما نیز مثل ما بلکه کمتراز مامی باشد، ازجمله اینکه امنیت استرالیا بدست آمریکا تٲمین نمیشود، بلکه توسط کشورخودش تٲمین میشود، تازه استرالیا درمقابل آمریکا زورگویی هم میکند، موضوع پذیرش مهاجران مانوس یادتان نرود که نخست وزیر استرالیا درحین سخنرانی چه رفتاری ازخود نشان داد، لطفا تحقیق بیشترکنید. ضمنا استرالیا مستعمره انگلیس است وملکه شان توسط انگلستان تعیین میشود. اینکه دولت ما امنیت اقلیت شیعه را تٲمین نمیکند برای تمام کشورهای جهان ثابت است ونامه این انجمن هیچ تٲثیری برانحراف اذهان این کشورها ندارد. نمیدانم درد تان ازکجاست؟ ولی دیدگاه تبعیض علیه اقلیت هزاره یک اجماع جهانی است، آیا شماتبعیض را درحق اهزاره ها قبول ندارید؟ کافیست توافق نامه بن را مرور کنید خواهی فهمید که چه تبعیضی رواداشته شده وچقدر هزاره ها ازحقوق قانونی شان فاصله دارند.
نجیب الله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است