مسلمیار با طرح جدید قانون ذاتیه مخالفت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138620 منبع: پرینت

طرح تغییر قانون ذاتی افسران در مجلس سنا با انتقادهای شدید همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا در نشست روز سه شنبه 21 سنبله 96 این مجلس تقاعد افسران نظامی را تصمیم عجولانه از سوی حکومت خواند و از حکومت خواست در این تصمیم تجدیدنظر کند.

رییس سنا گفته است اگر این تصمیم خلاف قانون امور ذاتیه افسران نظامی گرفته شود در برابر آن می ایستد و از قانون دفاع می کند.

بسیاری از سناتوران طرح جدید حکومت درخصوص افسران نظامی را خطرناک توصیف کرده و گفته اند اگر این تصمیم از سوی حکومت عملی شود نظام افغانستان فلج خواهد شد.

گفتنی است که بر بنیاد طرح جدید قانون ذاتی افسران جنرالان نظامی کشور بعد از سن 50 سالگی تقاعد داده می‌شوند درحالیکه در این سن افراد باتجربه و کاردان شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرالان افغانستان
قانون ذاتیه
سن تقاعد
نظرات بینندگان:

>>>   نظر من اگرشخص خودش به مردم حاضرخدمت نباشد دراینصورت میتواند تقاعد اخذ نماید ولی به سه طبقه
یعنی معلیمین. دوکتورا.وافسران به هچه وجه تقاعد در کارنباشد هرکی این پیشنهاد راکرد عقل نداشته یا توسط
بادارهایش دیکته شده است

>>>   درسن بالاتر از 55 تقاعد میکنند
اینها همه براستی جنرال نیستند تعداد زیاد جنگ سالار وافراد ملکی بوده اند مثلا وزیرداخله قبلی آیا براستی دگرجنرال بود ؟؟؟ نبود صرف سال گرم آمده بود او هم ازان استفاده کرد

>>>   دزدهاي سنا اول بايد قانون تقاعد را بالاي متقاعد سابقه اشرف مزدور تطبيق نمائيد ، چون وي سالها ميشد كه در أمريكا تقاعد كرده و همين حالانظر به يك مصاحبه بي بي گل معاش تقاعد از أمريكا هم ميگيرد.

>>>   اگر صادقانه نيت إصلاحات در سكتور امنيتي داريد و ارتش را جوان محور مي سازيد، به جاي اين همه نمايش كاذب، در قدم نخست اشرف غني را از سِمت سر قومانداني اعلي قواي مسلح كنار بزنيد. او نه سلامت لازم را دارد، نه شايسته گي و نه دانش نظامي و هم چنان سن و سالش هم از تقاعد گذشته.
وسلام

>>>   سرپرست فعلی وزارت دفاع که از جانب ریس جمهور رتبه فوق العاده دگر چنرالی رانصیب شد علت همین طرح ذاتی افسران دلخواه غنی احمدزی است که با این طرح ترتیب یافته از جانب حنیف اتمر مشاور شورای امنیت مطلق قومگرا توسط سرپرست موجود وزارت دفاع خواست اشرف غنی احمدزی و حنیف اتمر را براورده کرده چنین چیزی را بنام قانون ذاتی افسران پیشکش پارالمان کرده تا تایید پارالمانرا بگیرد در پس پرده اینکار پلان شوم قومگرایی و قوم اندیشی پنهان است .

>>>   با طرد ۵۶۰۰ افسر بلندپایه از نیروهای مسلح، میلیاردها دالر هزینه یی که صرف آموزش آن ها شده، برباد می رود و خلایی پدید می آید که پر کردن آن حد اقل به یک دهه زمان و میلیاردها دالر هزینه نیاز دارد. بیگمان دشمن از این خلا حد اکثر بهره برداری را نموده، بخش های بیشتر کشور را زیر کنترل در خواهد آورد. ظریب امنیت پایین آمده، بدامنی افزایش خواهد یافت.
بایسته است تا احاد مردم یکپارچه در برابر این اقدام ضد ملی که به شدت با منافع علیای کشور در تضاد و تقابل قرار دارد، بیستند و جلو آن را بگیرند.

>>>   این حاکمیت مزدور میخواهد به رهبری امریکا تمام افسران با وجدان دوران سابق را که اتحاد شوروی را تمام کرده اند خانه نشین کنند ، البته بخش نظامیانی قوم پشتون جز این پروگرام نیستند واگر هستند خیلی ناچیز که عمر شان به آخر رسیده است وشما شاهد خواهد بودید وضمنا بجایش ملیشای حزب گلب الدین را شامل میسازند که درحقیقت اردوی یک قوم خاص خواهد بود نه ااردوی ملی . امریکاهم از این مسیله شکار خودرا میکند ازیک طرف صاحبمنصبان که درشوروی درس خوانده بودند کارشان به پایان میرسد جایش را تربیه یافتگان امریکای میگیرد وازطرفی هم اداره بقیه عسکر مزدور را دردست میگیرد. ومن متاسف هستم آنانیکه دیروز از درپهلوی شوروی بزرگ شدند وکسی شدند وامروز بخاطر منافع قومی وقبیلوی خویش حاضر هستند تمام سرمایه وطن را که متخصصین شوروی بودند نادیده بگیرند واقعا جای شرم است. حالا معلوم شد که دالر وپوند شیرینتر از روبل بوده است . نه مبارزه طبقاتی بوده است ونه هم اتحاد شوروی بزرگ ونه هم حزب کارگر پرولتاریا وووو همه اش فریب درفریب بوده است فقط مبارزه قومی واقتدار قومی وزبانی .ورنه کدام انسان باوجدان فراموش میکند که دراین وطن هزاران انسان بخاطر آرمان مترقی خویش جان سپرده اند ومن که سه اعضای فامیل ام را دراین راه داده ام .. میدانم که پول وزندگی راحت شیرینی میکند ولی از این زیادتر به شهیدان خویش توهین نکنید. ومعلوم میشود که هدف مصلحت ملی دوستان همان مرض دیروز وعقده کشای زبانی ومنطقوی است.

>>>   اوج تعصب و غلجای گرایی غنی!
منطق این عمل غنی و باند فاشیستی او در چیست؟!
غنی میخواهد افسرانی که پیشینهء ضد طالبانی دارند را در ۵۵ سالگی مجبور به بازنشستگی کند ولی ژنرالان غلزی ۸۰ ساله و کاکای ۹۰ ساله اش هنوز به کار خود در پست های مهم دولتی و نظامی ادامه میدهند.

>>>   نویسنده محترم که نوشته اید ""درسن بالاتر از 55تقاعد میکنند."
وزیر داخله سابق قطعا تقاعد نمیکند خاطر تانرا مشوش نسازید .
جنرالانی تقاعد میکنند که ارکانحرب ،ماستر و لسانس اند ،جنرالاتی تقاعد میکنند که درمیدان جنگ طالبان را شکست داده و به داعش اجازه فعالیت نمیدهند .
افغانهای عزیز ما وشما تقاعد میکنیم که خیلی برای وطن می خواهیم قربانی را قبول کنیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است