برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138630 منبع: پرینت

ظاهرا برگزاری انتخابات در سال جاری ناممکن شده است و حکومت هم که همواره حرف از اراده خود در این مورد می زد، کاری نتوانسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در برنامه «حاشیه خبر» بر این باور است که قصد رهبران حکومت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به طور همزمان است و افزود: حال ما به عنوان شهروندان چه توقعی داشته باشیم که چه زمانی حکومت برای کمیسیون پاسخ دهد؟ کی ها اینها راپاسخگو می سازند؟ چه وقت اجراها صورت می گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه شما هم حتما آن را نظارت کرده اید و مطبوعات تعقیب می کند این است که ممکن، انتخابات پارلمانی از همین حالا تحت شعاع انتخابات رییس جمهوری قرار بگیرد. شما می دانید که رهبران حکومت وحدت ملی واضحا از انتخابات رییس جمهوری در این روزهای اخیر صحبت می کنند. می گویند که انتخابات رییس جمهوری به وقت خودش اجرا می شود. رییس جمهور گفته بود که به هیچ وجه نمی خواهد انتخابات ریاست جمهوری از زمان مشخص آن که در قانون اساسی ذکر شده به تاخیر بیفتد. داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور هم چند روز پیش گفته ست که ما هم نمی خواهیم انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیفتد و هم اجازه نمی دهیم که به تاخیر بیفتد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
رشید
نظرات بینندگان:

>>>   برگزاری انتخابات هم زمان پارلمانی وریاست ارگ نیرنگی دیگری از اشغالگران است که میخواهندمردم را به بهانه ای انتخاب وکلا به پای صندوق های رای بکشانند خارجی ها نیک میدانند که دیگر ملت عزیز ما از تمثیل رای گیری وتقلب ها وبد عهدی های انها خسته شده دیگر به تبلیغات دروغین ووعده های کاذب نماینده های خارجی ها فریب نمیخورند هرچه اشخاص وافرادی که به تجارت خانه ای پارلمان راه پیدا مینمایند برای رونق بازار خود سعی وتلاش شخصی نموده از اثر ورسوخ خود بالای ملت عزیز استفاده ای نادرست نموده مردم را با این حیله به پای صندوق های ارای تقلبی میکشانندوبدین وسیله بازار انتخابات را گرم میسازند
گرچه شخصی مورد نظر خارجی ها از قبل معلوم است وکسی که در نمایندگی خارجی ها در ارگ می ایدنصب گردیده اما برای فریب اذهان عامه وملت های خودشان باید صحنه سازی ورای گیری اختلاس وتقلب را به راه اندازند تا دموکراسی دروغین وقلابی را که به مردم خود وعده داده اند به نمایش بگذارند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   نگراني.
اگر قرار باشد معاملات درون جناحي منجر به اين شود كه بازهم عبدالله تنها ترين نامزد جناح تاجيك ها باشد، پس ازين حق نداريم داعيه دار قدرت باشيم.
عبدالله به حدكافي خيانت مرتكب شده، پيش ازينكه به سوي نفرت تاريخ برويم، بهتره به خود بياييم.

>>>   برای اینکه توازن ملی مراعات شود چنانکه چند ساای در وقت شورای ملی افزودند یک سالی از زمان ریاست جمهوری بکاهند و سال آ ینده هردو را یکجا روانه خانه بخت کنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است