اقدام اروپا در رفع فاجعه "میانمار"
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138656 منبع: پرینت

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد انتظار دارد دولت میانمار در مدت یک هفته تدابیر ضروری را برای رسیدگی به بحران ایالت راخین اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد انتظار دارد دولت میانمار ظرف مدت یک هفته تدابیر ضروری را برای رسیدگی به دلایل و عواقب بحران در ایالت راخین این کشور اتخاذ کند.

از روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «همان طور که چند روز قبل نیز اعلام کردم، اولویت در حال حاضر امکان مجدد دسترسی فوری به افراد و رسیدگی به علل اصلی این درگیری‌ها با اجرای توصیه‌های کمیسیون مشورتی عنان است و انتظار داریم این اقدامات ظرف مدت یک هفته صورت گیرد.»

ایالت راخین در غرب میانمار از اواخر ماه اوت تاکنون صحنه شدیدترین خشونت‌ها بوده است. نیرو‌های دولتی میانمار از اواخر ماه اوت عملیات گسترده‌ای را علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین آغاز کرده‌اند.

کمیسیون تحت ریاست کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، نیز اواخر ماه اوت در گزارش نهایی خود خواستار تجدید نظر دولت میانمار بر قانون شهروندی هزار و 982 این کشور شد که در آن اقلیت مسلمان روهینگیا به عنوان یکی از نژاد‌های ملی در نظر گرفته نشده و حق شهروندی از آنها سلب شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
میانمار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است