آدم ربایی ها سبب فرار سرمایه از کشور شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138673 منبع: پرینت

رویدادهای آدم ربایی دربخش خصوصی در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته درحدود 35 درصد افزایش یافته است.

به نقل از طلوع، خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع با نگرانی از افزایش رویدادهای آدم رابایی می گوید که امسال بیش از 30 رویداد آدم ربایی در اتاق تجارت و صنایع ثبت شده و اینکار سبب فرار سرمایه ها از کشور شده است.

بگفته الکوزی امسال تا 40 درصد سرمایه گذاری ها در کشور کاهش یافته است و این تنها به ناامنی ها مرتبط نیست و افزایش آدم ربایی ها نیز در این مورد نقش بسزایی داشته است.

هر چند که دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله می گوید که در هماهنگی با اتاق تجارت و صنایع برنامه ای ساخته ایم که امنیت شماری از افراد و بازرگانان را بهتر کنیم اما در تازه ترین مورد آدم ربایی روز سه شنبه 21 سنبله 96 فرزند یک تاجر ملی در مزار شریف نخست اختطاف و سپس کشته شد و رییس شورای ولایتی بلخ گفت که درخصوص این رویداد تاکنون کسی بازداشت نشده است.

گفته می‌شود که در حال حاضر در برخی موارد حتی آدم ربایان از نزدیکی پوسته‌های امنیتی بازرگانان را می ربایند و اینکار سرمایه گذاران کوچک و میانه را نیز نگران ساخته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بخش خصوصی
آدم ربایی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی که خود را خدای اقتصاد میداند ومدام ازاقتصاد لاف میزند، باید الفبای اقتصاد را بداند وابتدایی ترین گام رابردارد. امنیت گام نخست توسعه واقتصاد است. یک طفل هم میداند که با وجود نا امنی سرمایه گذاری امکان ندارد، با این وضعیت چگونه این ابله حرف ازاقتصاد میزند، برای افغانستان قحط الرجال آمده که اینگونه افراد نادان برسرنوشت مردم حاکم شده است. جای که میوه نباشد چغندر سلطان است.
جوان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است