غنی: جامعه مدنی و دولت، لازم و ملزوم یکدیگر اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138686 منبع: پرینت

ریس‌جمهور: جامعه مدنی و دولت، لازم و ملزوم یکدیگر اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، امروز پنجشنبه 23 سنبله 96 رییس جمهور غنی در جلسه استماع گزارش وزارت صحت عامه درخصوص یافته های سیگار و دیدبان شفافیت علیه مبارزه با فساد اداری با تاکید بر اینکه جامعه مدنی و دولت، لازم و ملزوم هم هستند، گفت: نهادهای مدنی یافته‌های خویش را می‌توانند در شوراها شریک نمایند.
فضای اتهام باید از بین برود تا یک تصویر واضح داشته باشیم که از کجا شروع کردیم و به کجا می‌رویم.

اشرف غنی در این جلسه ادعا کرد که وی خواستار یک طرح واضح نهادهای مدنی برای نظارت از اقدامات دولت است.

در همین حال فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه خاطرنشان کرد که دیدبان شفافیت یک سروی را انجام داده است که در این سروی به پروتوکول‌ها و معیارهای وزارت صحت توجه نشده است.

وی افزود: نهادهایی که کار تحقیقی انجام می‌دهند، بین نیازمندی‌ها و عرضه خدمات تفکیک قایل شوند تا گزارشات، واقع‌بینانه و منصفانه ترتیب شود.

ناصر تیموری نماینده دیدبان شفافیت، با ذکر وجود نقص در برخی موارد گزارش این نهاد، گفت که بازتاب دیدگاه مردم در گزارشات مهم است تا خواست‌ها، انتظارات و نیازمندی‌های آنان را بدانیم.

تیموری گفت: پروتوکول وزارت صحت عامه مبنای گزارش آنان نیست و روی گزارش‌های این نهاد یک تیم تکنیکی کار می‌کند که در آن سلیقه شخصی داخل نمی‌شود.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیدبان شفافیت
وزیر صحت
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Kabul Jan
مکتب خیالی
ملالی خیالی
نازو انا خیالی
پته خزانه خیالی
لوی افغانستان خیالی

>>>   این شیادان تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،. و زمان که یک دسته از مردم برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است