استراتژی های آمریکا برای ما فایده ای نداشته و ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۶    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138699 منبع: پرینت

آمریکا با برنامه ریزی و براندازی رژیم طالبان و نابودسازی شبکه القاعده به افغانستان لشکرکشی کرد. در حالیکه از درازترین و پر هزینه ترین جنگ در افغانستان شانزده سال می گذرد اما هنوز افغانستان بسیار ناامن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، عبدالقادر زازی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» معتقد است آمریکایی ها اراه ای برای از بین بردن تروریزم هم ندارند و می گوید: آمریکا خودشان گفته اند که طالبان دشمنان ما نیستند. پس آنها در افغانستان برای چه آمده اند چه می کنند؟ غیر از این است که آمده اند از افغانستان سوء استفاده های خود را کنند و تبعات شوم اهداف خود را بر سر مردم افغانستان هوار کنند؟ آمریکا خوب با چشمان خود می بیند که پاکستان طالبان را تولید و تجهیز و تمویل می کند چرا بر سر آنها فشار واقعی نیاورده است و لانه های تروریستی را از بین نبرده است؟ آمریکایی ها یازده سپتامبر را بهانه کردند و به افغانستان آمدند. این حرمان چهل ساله شان بود که به افغانستن بیایند و اینجا را پایگاهی برای کنترل کشورهای منطقه برای خود بسازند.

وی افزود: در این میان هم آنها طالبان را از بین نمی برند بلکه آنها را تمویل می کنند تا وجود داشته باشند. تا بهانه ای وجود داشته باشد که در اینجا به بهانه مبارزه بمانند و تنها کاری که آمریکایی ها برای ما کرده است این است هر ساله کمک مالی کرده است وچند سرک و مدرسه و بیمارستان ساخته است یا کمک هایی به نیروهای امنیتی کرده است تا به همگان بگوید ما که در افغانستان هستیم چنین خدماتی هم می دهیم. اما در قبال آن پس از ورود آمریکایی ها می بینیم که قاچاق مواد مخدر چندین برابر شده است. ناآرامی و جنگ به اوج خود رسیده است. بنابراین استراتژی قبلی و جدید آمریکا برای مردم افغانستان فایده ای نداشته و ندارد و هم اکنون نیز برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   یک فعال سیاسی آمریکا در مقاله‌ای جنجالی به جنایات جنگی آمریکا در افغانستان اعتراف کرده و گفته است افغان‌ها حق دارند که اشغالگران خارجی را بکشند.
«شرپورت‌تایمز» در گزارشی به‌نقل از «دانارد دوایر» فعال سیاسی و استاد دانشگاه در آمریکا نوشت: نیروهای آمریکایی مدت‌ها است در افغانستان و عراق در حالی به کشتار مردم می‌پردازند که آنها تهدیدی برای واشنگتن نبوده و هرگز به آمریکا حمله نمی‌کنند.
این فعال سیاسی آمریکایی تأکید کرد: «نیروهای ما اشغالگر هستند و شهروندان میهن‌پرست این کشورها حق دارند تا برای کشتن نظامیان آمریکایی تلاش کنند».
وی افزود: این مسئله که چرا نمی‌توانیم این جنگ‌ها را از نگاه آنها ببینیم من را به تعجب وامی‌دارد، اما با این حال ما مشغول به کشتن افراد مسلحی هستیم که به‌دلیل مقاومت آنها در برابر اشغالگری توسط خود ما به‌وجود آمده‌اند.
دوایر تصریح کرد که اختصاص ۵۴ میلیارد دالر اضافی برای هزینه‌های سالانه جنگ با حذف برنامه ناهار دانش‌آموزان آمریکایی در مدارس ممکن شده است.
v

>>>   Zahir Ariaie
ارگ تلاش دارد تا قبل از به ثمر نشستن ستراتژى ترامپ براى نابودى طالبان ، مهره هاى زيادى از انها و مربوط به گلبدين را جذب ارتش و دولت كند تا بقاى دولت ديكتاتورى قومى را به زعم خودشان در صورت چالش ، ضمانت نماييد!

>>>   او برادر چطور فاید ه ندارد پروژه امریکا ختم شد دیگر نه اتحار و نه انفجار می شود زیرا همه انتحارات و انفجارت از طریق پروژه امریکا صور ت می گرفت بعد از این خا طر جمع باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است