نشست مشترک افغانستان، پاکستان و ناتو در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۶/۶/۲۴ کد خبر: 138701 منبع: پرینت

نشست مشترک افغانستان، پاکستان و ناتو در کابل برگزار شد.
دولت وزيرى سخنگوى وزارت دفاع به پژواک گفت که اين نشست دو روز قبل در کابل برگزار شده است.

جنرال وزيرى گفت که افغانستان در اين نشست در مورد حمله بر ولايت کنر از آن سوى خط فرضى ديورند و نصب سيم خاردار در امتداد اين خط از سوی پاکستان شکايت کرده و خواستار توقف این اقدام ها شده است.
سخنگوى وزارت دفاع ملی خاطر نشان کرد که در اين مورد طرف پاکستانى نيز دلايل خود را ارایه کرده است و مدعی است که اين کار را بخاطر جلوگيرى از رفت و آمد تروريست ها انجام می دهند.

وزیری گفت که پاکستان در این زمینه(جلوگیری از ورود تروریست ها به افغانستان) تعهد سپرده است اما قبل از این به تعهدی که در این زمینه سپرده بود، هیچ گاه عمل نکرده است.
سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که قبل از ظهر همان روز نشست سه جانبه ميان افغانستان، پاکستان و ناتو، نشست هاى دو جانبه نظامى ميان افغانستان و پاکستان نیز صورت گرفته است.

از سوى ديگر در خبرنامه ای که از سوى ارتش پاکستان به نشر رسيده، آمده است که در نشست سه جانبه کابل، یک هيئت شش نفرى از اين کشور شرکت کرده است.
گفته شده است که در اين نشست تعهد شد که هر سه جانب براى از بين بردن گروه داعش اقدام کنند و برعلاوه آن همکارى هاى مشترک نيز صورت گيرد.
در خبرنامه آمده است که در نشست دو جانبه با افغانستان در مورد تبادله زندانيان نيز صحبت شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مشترک
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این شادی بازی ها بدرد نمی خورد یگانه تقاضای از پاکستان باید عمل و آنهم فوری باشد ، وقت چال بازی و فریب تمام شده.

>>>   چرا برای جلوگیری از ورود گروه ترورستی طالبان و شبکه حقانی از خاک پاکستان در ضمن جلوگیری از ورود داعشیان بخاک کشور ما جرو بحث و تعهد درین جلسه سه جانبه صورت نگرفته است .

>>>   عطا صفوی
انگلیس وداعش...!
به این خبر جالب به اصطلاح از دوست دیرینه افغانستان توجه کنید :

"نظامیان انگلیسی مانع بازداشت فرمانده داعش در شمال کابل شدند"
به گزارش «نن‌تکی‌آسیا»، «محمدعاصم» والی پروان اعلام کرد که نیروهای ارتش افغانستان چند ماه قبل در یک عملیات ویژه برای بازداشت فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت تلاش کردند اما با مخالفت نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس مواجه شدند.به گفته والی پروان، نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی مخالفت کردند و از ارتش و نیروهای محلی خواستند تا به این فرمانده داعشی در این ولایت آسیبی نرسانند و او را بازداشت نکنند.وی در ادامه تصریح کرد که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت در شهرستان «کوه ساپی» فعالیت می‌کند.
والی پروان به «کابل‌نیوز» نیز گفت که برخی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی تاکید داشتند که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی نباید بازداشت شود و یا در صورت بازداشت باید به نیروهای ویژه آنها سپرده شود.
وی درباره جزئیات بیشتری از مخالفت انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی اشاره نکرد.
از سوی دیگر روزنامه «ویسا» چاپ کابل نیز به نقل از منابع محلی در این مورد نوشته که سازمان اطلاعات انگلیس با وارد کردن فشار به حکومت محلی در ولایت پروان مانع کشته شدن «عتیق‌الله» شد و نیروهای انگلیسی این فرمانده داعشی را با خود بردند.
این نخستین گزارش از حمایت نیروهای خارجی از گروه تروریستی داعش در افغانستان نیست بلکه بارها «ظاهر قدیر» و سایر نمایندگان افغان از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان خبر داده بودند.
بنا بقییه ماجرا وابسته به برداشت شماست....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است