یک مجلس توهمی
مجلس بجای وقت تلف کردن بر سر مواردی که حتی وجهه قانونی ندارد به دنبال راه حلی برای خاموش کردن صداهای افراط گر درونی خود باشد و مقابله با نمایندگان فاسد و طالب دوست 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۶/۲۴ کد خبر: 138705 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سلب صلاحیت های گروهی وزرا که از سوی نمایندگان صورت گرفت پس از گذشت ده ماه نه تنها فیصله پیدا نکرد بلکه با ابعاد گسترده تر از ضعف پارلمان هر از چندگاهی صدر اخبار می شود.

حکومت که در زمان رخصتی تابستانی نمایندگان، نام 8 تن از نامزد وزیران جدید را اعلام کرد با قانون نانوشته دیگر از سوی نمایندگان مواجه است و آن اعتصاب تا زمانی که تمامی نامزدان از سوی ارگ معرفی شود.

هرج و مرجی که سبب دو دستگی میان نمایندگان شد و با توجه به اینکه تمامی طول سه سال عمر حکومت وحدت ملی یا در معرفی، رد صلاحیت و سرپرستی وزارت ها گذشت در میانه معامله گری برخی نمایندگان همچنان باقی مانده و اگرچه اعتمادها نسبت به مجلس در کمترین میزان خود رسیده اما چنین اقداماتی که هیچ تناسبی با قوانین ندارد نشان از ضعف های آشکار نمایندگان دارد.

رییس مجلس در برابر خواست برخی نمایندگان که تا زمان معرفی تمامی نامزد وزیران، جلسه رای گیری صورت نمی گیرد، تاکید کرد که چنین موردی در قانون وجود ندارد که همچنان نزاع بر سر این موضوع در مجلس ادامه دارد.

نکته قابل تامل دیگر، زمانی نمایندگان با پافشاری خواستار معرفی تمامی نامزد وزیران از سوی حکومت است که خود به حد نصاب برای رای گیری نرسید که در کنایه سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری کامل مشهود بود، مرتضوی در خصوص اعتراص نمایندگان گفت که هر گاه نصاب پارلمان تکمیل شود وزارت دولت در امور پارلمانی وظیفه دارد نامزد وزیران را به مجلس معرفی کند.

برگزار نشدن انتخابات و ادامه کار مجلس در حکومت اشرف غنی به دلیل تداوم کار نمایندگانی است که در معامله، فساد و زد و بندهای سیاسی دخیل هستند و برهمین اساس زیر فشار حکومت اهداف حکومت را جلوه قانونی می بخشند که نمونه بارز آن رد صلاحیت گروهی وزرا بود.

زمانیکه تنها به دلیل عدم هزینه هفتاد درصدی وزارت ها و بدون بررسی مدارک ارایه شده از سوی وزرا توسط نمایندگان اقدام به رد صلاحت شدند و خواست ارگ را در پوشش مجلس جامعه عمل پوشاندند باید حکومت بدون اعتنا به خواست نمایندگان به تداوم سیاست خود اقدام کند.

نمایندگانی که هر از چند گاهی مبنای اختلاف های قومی است و حتی به دفاع از طالبانی می پردازد که در دو دهه جنگ مردم بی دفاع را کشته و دلیل ناامنی ها هستند اراده ای برای اجرای قانون و مقابله با سیاست سلطه گری حکومت ندارد.

و نکته مضحک آن، عدم حضور نمایندگان پس از تعطیلات تابستانی است و خواست های فراقانونی دیگر نمایندگان، زمانی که حتی قانونی برای معرفی تمامی نامزد وزرا وجود ندارد پافشاری نمایندگان برای چیست؟

مجلس به جای وقت تلف کردن های بیشمار بر سر مواردی که حتی وجهه قانونی ندارد و بر دامنه هرج و مرج ها می افزاید باید به دنبال راه حلی برای خاموش کردن صداهای افراط گر درونی خود باشد و مقابله با نمایندگان فاسد و دشمن دوست.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
شورای ملی
نظرات بینندگان:

>>>   مضحكتر از همه اينكه خود اين مجلسين غير قانوني اند، بايد منحل شوند. هيچ عملكرد شان بعد از ختم دوران كارشان قانوني نيست، اين بيسواد ها را خانه بفرستند، بسيار پول جمع كردند، چند فقير ديگر را اجازه بدهند كه از اين ميراث باباي آدم و نه نه حواء مستفيد شوند، هههه

>>>   دولت افغانستان ارگ گرفته تا پارلمان وشورای ولایتی ووزارتها وادارات وریاست ها فساد اندر فساد اندر فساد است، گاهی فکرمیکنم اگر دولت نباشد بهتراست، زمان مجاهدین در دوره جهاد حکومت نبود، ولی فساد ورشوت و دزدی بسیار کم بود، دولت فعلی هم یک تجربه جدید از دموکراسی. خداوند عاقبت این ملت بیچاره راختم بخیر کند. آمین یارب العالمین.
جویا

>>>   یک مجلس خیالی ! یک مجلس کمیشن کار !

>>>   جویا محترم چه دور افشانی کرده واضافه میکنند که در وقت جهاد ومقاومت فساد ورشوت کم بود نزدیک ګرده کفان شوم ....,نام اصلی این دوذدان بود کل افغانستان از سال ۱۳۷۱ ا لی اکنون جور کردند نام پادشاه دوذدان جنرال پشقل مجاهد را نی که ازیادت رفته این دوذدان حرفوی انقدر منفور وبی ارزش است که نبشته کردن درباره ایشان درست نیست این سران شروفساد همه دارانی این کشور رابه یغما بردند ازعطاچور بګویم ویا از مفتی ناتو سیاف ویا خلیلی ومحقق
برادر قومی عمل نه کنید قضاوت باید عادلانه باشد همه اینها دوذد ویرانګر افغان دشمن بوده واست
ضید دوذدان

>>>   مجلس صرف چوکی هاست وهمین چوکی های خالی بهتر از کمیشن کاران است واگر تنها این چوکی هاباشند مردم وکشور ضرر نمی بینند اما اگر کمیشن کاران باشند هرعمل وحرف وتصمیم شان به ضرر همه است

>>>   جناب رئیس جمهور گفته است:
شماری از وزیران وزارت های توسعه یی در مصرف بودجۀ شان ناتوان بوده اند. رییس جمهور غنی گفت: "تمام بودجه توسعه یی به گدایی می آید. می‎خواهید تمام عمر را به گدایی سپری کنید؟ پول است، اما وزیر صاحبان آن را مصرف کرده نمی توانند، هر کار را من انجام داده نمی توانم".

>>>   مگر در افغانستان دیگر روانی بهتر از غنی وعبدالله پیدا نمیشود؟ههههه عجب سوال احمقانه یی
مگر با رفتن چند تا لنگ و لوگ؛ ما دچار بحران می شویم

>>>   باندهای ضد فرهنگ در ارگ ریاست جمهوری در توجیه ضدیت خود با زبان مشترک با ایران میگویند: چون ایران با مهاجرین بدرفتاری میکند و در قتل مردم افغانستان دست دارد باید زبان فارسی دری از افغانستان برکنده شود. یا طوری تغییر کند که هیچ شباهتی با هم نداشته باشد.
اگر به همین منوال بخواهیم گز کنیم پس باید زبان پشتو را نابود کنیم. چون 95% شهادت مردم عادی و سربازان کشور به دست پاکستانی ها و مزدوران شان انجام میشود. فعلا هم صحنه سیاسی و نظامی پاکستان جولانگها پشتونهای آن کشور است. پشتونها صد برابر پنجابی ها ضد مردم افغانستان هستند و در حق مردم ما جنایت کرده اند. جنایات و دست اندازی های پاکستان توسط آی اس آی انجام میشود. رئیسان این سازمان مخوف تقریبا همه پشتون هستند. کارمندان و جاسوسانش تا 60% پشتون هستند.
محمد فرهنگدوست هروی

>>>   پشتونها در ادامه سلسله ی جفا ها و خیانت های شان در حق این خاک طی دو صد سال گذشته امروز مرتکب خیانت بزرگ ملی دیگری شده اند و آن عبارت از ممانعت از آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی است. اینها از خراسان اوغانستان ساختند و از اوغانستان سرزمین جهل، فقر، عقب مانده گی، ترور و وحشت ساختند اما هنوز هم قانع نیستند.
کدام مملکتی را در جهان دیده اید که شمار جمعیت ساکن آن معلوم نباشد، اتباع آن شناسنامه نداشته باشند و سرحدات آن نامعلوم باشد؟

>>>   همه از جاسوسان در درون نظام حرف مي زنند، اما هيچ كس جرأت افشاي چهره هاي منحوس و گرفتاري شان را ندارند.
اما حالا؛ جاسوسان را حتا جوالي هاي سر سرك هم مي شناسد كه كي ها هستند، اما ديگران هم چشمان شان را بسته اند و هم گوش هاي كَر شان را پنبه زده اند!

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با تف انداختن به دو این صورت کثیف شروع کنند.

>>>   Daoud M Ahmady Bashirullah Qudsi

وقتی کلید خانه دهد پاسبان به دزد
غارتگری به میل و رضا شد چه میکنی ؟
خفاش گر تلاوت خورشید سر دهد
کرگس اگر بجای هما شد چه میکنی ؟
خونت اگر حلال شمردند و ریختند
آتش زدند و عشق فنا شد چه میکنی ؟
در قالب کبوتر اگر جغد جا گرفت
فرضا"اگر فرشته بلا شد چه میکنی ؟

حقیقت این است که تازيان توسط انگلیسها اوعانه ها ( پشتونها ) را بر ما طائفه عاجوج و معجوج پرورانده اند.
می‌گویند، "جگر خوار طاقت کرده، آموخته خوار طاقت نکرده."

اوغانه ها تا تسلط کامل بر قدرت و به حاشیه راندن دیگران به هر وسیله ای چنگ خواهند زد، چه که به طالبانیزم باشد، تکنوکراسی غربی، احیای سلطنت شاهی، روشنفکری کهن، خردجال، عاجوج و معجوج، داعش، و ....
در سرزمینی که زیاده تر از ۱۲ تبار در ان زندگی میکنند تنها یک قوم قبیلوی اوغانه در ۲۷۰ سال اخیر تنها حکومت میکنند انهم به زور عساکر بیگانگان و فروختن شمال و جنوب این سرزمین که باعث شده به اب های بین اللمللی راه نداریم …
ا این تروریستان قبیلوی همیشه در کوشش پلان از بین بردن مردمان بومی ( پارسی زبان ) این سرزمین را در سر دارند ….
این شیادان تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،........ و زمان که یک دسته از مردم <<< امثال من >>> برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،
مگر این دزدان نام و نشانم، اگر براستی پدیده همچون میهن پرستی را در خرد خود میداشتند و نوکران بیگانگان نمیبوده اند، و هر تباری آزادانه فرهنگ خود را پرستاری میکرد با هر گونه آیین که برایش گرامی باشد، و برای دیگران احترام داشته باشند ، آن وقت است که یک باغ پر ز گل های خوشبوه و رنگین زاده میشود و هر گلی برای خود ز دل باغ شیره میبردارد........... مردم بومی این سرزمین اوغانه های چوب سوخت تازی و کوچی های سلیمان کوه را به این سرزمین جا دادیم ولی با تاسف بگویم که به عوض سپاس گذاری کردن از ما در صدد گوشش از بین بردن مردم بومی پارسیان هستند

ابله ای که خود را گم کند
کدخدای خانه مردم کند

نمک نشناختن کدام شاخ و دم ندارد ….

آه از اين قوم ريايي كه در اين شهر دوروي
روز ها شحنه و شب باده فروش اند همه

جماعتهای اوغانه های افغانستان را تازيان با كمك انگلیسها و دیگر جیره خورانش به آموخته خواری و حاکمیت جز بر کل عادت داده اند و تا این ها حکومت میکنند این سرزمین تا ابد روی خوبی را نخواهند دید

در ميان قعر دريا تخته بندم كرده اي
باز ميگويي كه دامن تَر مكن هوشيار باش ؟

تعجب اور ست که این اوغانه ها به ما تاپه های دروغی میزنند و هم میگویند که چرا از دیگر اقوام جنایات شان را بیان نمیکنیم …….

سرنوشت یك ملت غالبا بستگی به خوب كار كردن و یا خوب كار نكردن دستگاه گوارش نخست وزیران ملت داشته است.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر که در او غش باشد

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک

آیا طالبان کلمه را آتش نزدن؟ آیاطالبان مسجد را آتش نزدن؟آیا طالبان قرآن را آتش نزدن؟آی طالبان زنان و اطفال را قتل عام نکردن؟اون وقت این مدافعان دین کجا بود که حالا سر از سوراخ بیرون کرده بیرق طالبان را بر دست گرفته تظاهرات میکند در اصل منبع توهین به مقدسات اسلام همین ها است همین ها خودشان طالب است کثیف ترین موجود روی زمین همین طالبان تروریست است قرآن را آتش میزند باز به بیرق اش کلمه پاک اسلام را نوشته میکند

>>>   Ahmadi
این مردوم گوسفندی کدام عقل داره کدام چیز راموفامه که ایره بوفامه اینها فقط چند ملای احمق جمع موشه موگه امریکا ه کافیر هست ولی اینو نموگه که طالبان بد تر از امریکااست که قران را اتش زد تاکی این ها ادم موشه تاکی از زیر بار حرفهای اخوند های کن ناشسته بیرون شونه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است