به مزدوران اجازه ندهیم باداران خود را به هدف برسانند
گروه های تروریستی مزدوران کشورهای بزرگی هستند که اهداف شومی در سر دارند. اهداف شومی که باید برای رسیدن به آن اینجا را ناامن کنند تا بتوانند به مقصود خود برسند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۷    ۱۳۹۶/۶/۲۴ کد خبر: 138706 منبع: پرینت

طی یکی دو سال اخیر ما شاهد رویدادهای بسیار خونینی در مساجد و تکایا بودیم که عمدتا تروریست ها بر مساجد و تکایای اهل تشیع در افغانستان هجوم می برند و در هر بار شمار زیادی جان می بازند و تعداد زیادی زخمی می شوند. یک نگرانی که هم اکنون مردم افغانستان را فراگرفته این است که آیا تروریستان می خواهند با چنین اعمالی یک جنگ مذهبی را در افغانستان زمینه سازی کنند؟ آیا چنین برنامه هایی از بیرون به افغانستان می آید؟ این خطر چقدر افغانستان را تهدید می کند؟ دولت این خطر را چقدر جدی می گیرد و مردم خود چقدر می توانند در امر تامین مساجد، عبادتگاه ها، تکایا و اماکن مقدس سهم بگیرند و با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد عبدو عضو مجلس نمایندگان در برنامه «گفتمان» گفت: از روزی که دشمنی با ملت مسلمان، مجاهد و شهید پرور افغانستان، آغاز شد، دشمنان در صدد این هستند که از هر شیوه ای و از هر امکان و هر وسیله ای برای ریختن خون مردم و مسوولین دولت جمهوری افغانستان استفاده کنند. چون آنها درصدد دشمنی با ملت و دولت افغانستان هستند. برای آنها فرقی نمی کند که آیا یک شخص متشخصی دولتی را مورد حمله قرار دهند یا اینکه یک محل تجمع عام مردم را که در آن محل زنان، مردان، اطفال و افراد مسن هم قرار داشته باشند. برای آنها بی تفاوت است. آنها می خواهند خبر بسازند. آنها می خواهند مردم را به خاک و خون بکشانند. آنها می خواهند دولت را زیر سوال ببرند. آنها می خواهند که در راستای تامین امنیت، توجه جدی و اهتمام بیشتری را جلب کنند. آنها می خواهند برای باداران خود پیام دهند که هر گاه شما اگر ما را بیشتر کمک کنید ما حملات مان را بیشتر انجام می دهیم. اما از سال های متمادی به این طرف طالبان، داعش و القاعده که دشمن ملت افغانستان هستند. در واقع نقاب اسلام را دارند اما از محتوا و از درون تهی هستند و از اسلام بویی نبرده اند.

وی، در خصوص این حمله ها در گذشته می گوید: من در دوران مقاومت در افغانستان بودم و شاهد سوزاندن تکایا و مساجد زیادی در کشور بودم که در داخل مساجد قرآن های شریف هم سوزانده شدند و مساجد مورد هتک حرمت قرار گرفتمد. این واقعیتی است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. اگر بخواهیم می توانیم شواهد و نمونه های زیادی را هم بیاوریم. می خواهم این را بگویم که دشمن در کمین نشسته و از هرگونه امکان استفاده می کند. آنها یک روز می خواستند که سران دولت را به شهادت برسانند. بعدا دیدند که نه، عام مردم را باید بزنیم. پس بازار را مورد هجوم قرار دادند و بعد در این اواخر دیدیم که نه گفتند یک مقدار دیگر دشمنی خود را پیشتر ببریم، عمیق تر بسازیم.

نماینده مجلس افزود: یعنی در واقع به همه بفهمانیم که ما مسلمان نیستیم. گرچه شعار اسلامی را با خود سر می دهیم. یعنی به جایی رفتند که به زعم خود نفاق مذهبی را دامن بزنند. در حالیکه ملت بزرگ افغانستان هوشیارتر از این چیزی هستند که دشمنان مردم درصدد توطیه انداختن در میان امت اسلامی است. امروز خوشبختانه ملت مسلمان افغانستان همه برادرانی که پیرو دین حنیف اسلام هستند اینها همه در کنار همدیگر ایستاده هستند. پیام شان پیام وحدت، پیام برادری، پیام درستی، پیام یکرنگی و پیام یک صدایی است و ما و شما امیدوار هستیم که این دسیسه و این شگرد شیطان صفت دشمن را باز هم دوباره خنثی کنیم و شاهد این باشیم که آنها در این مرحله نتواند به دستاوردهایی دست پیدا کنند. چرا که می دانیم ما در میانه ای قرار گرفته ایم که پیوسته توسط باداران آنها برای ناامنی کنترل می شویم. این گروه های تروریستی مزدوران کشورهای بزرگی هستند که اهداف شومی در سر دارند. اهداف شومی که باید برای رسیدن به آن اینجا را ناامن کنند تا بتوانند به مقصود خود برسند. پس ما نباید به این مزدوران اجازه دهیم باداران خود را به اهداف شان برسانند.

عبدو، در خصوص فشار آوردن بر دشمنان افغانستان می گوید: حساب این دشمنان را باید از حساب مسلمانان جدا بدانیم. چرا که اینها می آیند قرآن ها را آتش می زنند، اینها می آیند مسجد مکان مقدس عبادت مسلمان را به آتش می کشانند. آنها خون انسان ها را در داخل مسجد می ریزانند. حساب آنها با حساب مسلمانان جدا است. دولت افغانستان باید در برابر آنها بسیار مسوولانه برخورد کند و از تمامی تجهیزات و امکانات که ضرورت است استفاده کند تا از وقوع حوادثی که دشمنان بوجود می آورند پیشگیری کند. علما هم که تا کنون مسوولانه برخورد کردند و مسوولیت خود را انجام دادند باید بدانند که بعد ازاین مسوولیت ها سنگین تر می شود. همه باید بیشتر فعال باشیم. بیشتر باید کار کنیم. چهره آنها باید برملا شود از همه مهمتر چیزی که می توانیم به عنوان ابزار از آن استفاده کنیم رسانه ها است. رسانه ها با دعوت از علما با نشر و پخش صحبت های علما و هشدار دادن به مردم مسلمان افغانستان می توانند نقش داشته باشند. در بخش اخیر هم در قسمت تقویت روحیه اخوت اسلامی در مثال تعلیمی وزارت معارف افغانستان باید یک سری موضوعاتی گنجانیده شود که طفل مسلمان افغانستان از دوران طفولیت به اهمیت وحدت، به اهمیت اتفاق و همدیگر پذیری پی ببرند و تا زمانی که آنها بزرگ می شوند حداقل مطمین باشند که ما یک ملت مسلمان هستیم و باید در قبال این قضایا مسوولانه برخورد کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت مساجد
محمد عبدو
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی
انگلیس وداعش...!
به این خبر جالب به اصطلاح از دوست دیرینه افغانستان توجه کنید :
"نظامیان انگلیسی مانع بازداشت فرمانده داعش در شمال کابل شدند"
به گزارش «نن‌تکی‌آسیا»، «محمدعاصم» والی پروان اعلام کرد که نیروهای ارتش افغانستان چند ماه قبل در یک عملیات ویژه برای بازداشت فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت تلاش کردند اما با مخالفت نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس مواجه شدند.به گفته والی پروان، نیروهای سازمان اطلاعات انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی مخالفت کردند و از ارتش و نیروهای محلی خواستند تا به این فرمانده داعشی در این ولایت آسیبی نرسانند و او را بازداشت نکنند.وی در ادامه تصریح کرد که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی داعش در این ولایت در شهرستان «کوه ساپی» فعالیت می‌کند.
والی پروان به «کابل‌نیوز» نیز گفت که برخی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی تاکید داشتند که «عتیق‌الله» فرمانده گروه تروریستی نباید بازداشت شود و یا در صورت بازداشت باید به نیروهای ویژه آنها سپرده شود.
وی درباره جزئیات بیشتری از مخالفت انگلیس با بازداشت این فرمانده داعشی اشاره نکرد.
از سوی دیگر روزنامه «ویسا» چاپ کابل نیز به نقل از منابع محلی در این مورد نوشته که سازمان اطلاعات انگلیس با وارد کردن فشار به حکومت محلی در ولایت پروان مانع کشته شدن «عتیق‌الله» شد و نیروهای انگلیسی این فرمانده داعشی را با خود بردند.
این نخستین گزارش از حمایت نیروهای خارجی از گروه تروریستی داعش در افغانستان نیست بلکه بارها «ظاهر قدیر» و سایر نمایندگان افغان از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان خبر داده بودند.
بنا بقییه ماجرا وابسته به برداشت شماست....

>>>   افغان درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.

>>>   جناب مگر نفهميدي كه اعضاي شورا ها همه شان بدون استثنا مزدور و يا هم مزدور مزدور اند، اگر شما ها افغان و مسلمان ميبوديد، از بسيار دير در شورا ها بسته كرده و اين حكومت بيگانه را سقوط ميداديد. تنها بخاطر امتيازات شخصي تان در چشم ملت كور خاك نپاشيد، و بهانه نكنيد كه بخاطر منافع علياي كشور چنين كرديم. گنده گي با گنده گي پاك نميشود.

>>>   مگر در افغانستان دیگر روانی بهتر از غنی وعبدالله پیدا نمیشود؟ههههه عجب سوال احمقانه یی
مگر با رفتن چند تا لنگ و لوگ؛ ما دچار بحران می شویم

>>>   باندهای ضد فرهنگ در ارگ ریاست جمهوری در توجیه ضدیت خود با زبان مشترک با ایران میگویند: چون ایران با مهاجرین بدرفتاری میکند و در قتل مردم افغانستان دست دارد باید زبان فارسی دری از افغانستان برکنده شود. یا طوری تغییر کند که هیچ شباهتی با هم نداشته باشد.
اگر به همین منوال بخواهیم گز کنیم پس باید زبان پشتو را نابود کنیم. چون 95% شهادت مردم عادی و سربازان کشور به دست پاکستانی ها و مزدوران شان انجام میشود. فعلا هم صحنه سیاسی و نظامی پاکستان جولانگها پشتونهای آن کشور است. پشتونها صد برابر پنجابی ها ضد مردم افغانستان هستند و در حق مردم ما جنایت کرده اند. جنایات و دست اندازی های پاکستان توسط آی اس آی انجام میشود. رئیسان این سازمان مخوف تقریبا همه پشتون هستند. کارمندان و جاسوسانش تا 60% پشتون هستند.
محمد فرهنگدوست هروی

>>>   وقتی شکریه بارکزی به صراحت ملا عمر را مجاهد خطاب میکند و در سوگ مرگش سیاه پوش می شود و اشرف غنی از مردم افغانستان میخواهد که همه بایداز طالبان معذرت خواهی کنند؛ به یقین که مردم افغانستان باید مبارزه با سازمان استخباراتی پاکستان ( ISI) را نه از سرحدات کشور بلکه از داخل کابل از ارگ خیلی ساده با تف انداختن به دو این صورت کثیف شروع کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است