اقتدار مدیریت جنگ و صلح از دست حکومت خارج است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۶    ۱۳۹۶/۶/۲۴ کد خبر: 138708 منبع: پرینت

سرپرست وزارت خارجه پس از اعلام راهبرد آمریکا که در آن بر افزایش نقش هند در افغانستان و سرزنش پاکستان تاکید شده به دهلی نو سفر کرده است. در این سفر افغانستان و پاکستان تا افغانستان و هند توافق کرده اند که همکاری های امنیتی شان را گسترش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مسعود ترشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان در برنامه «فراخبر» گفت: ما در افغانستان با یک حکومت ضعیف مواجه هستیم که اقتدار مدیریت جنگ و صلح از دستانش خارج است. این از ضعف اساسی جامعه سیاسی ما است. به دلیل اینکه می فهیم که ابتکار عمل از دست حکومت افغانستان در قضایای جنگ و صلح خارج است و اینجا یک نگرانی بسیار اساسی وجود دارد که آیا ما دیپلماسی فعالی را با استراتژی امنیت ملی می توانیم داشته باشیم که به سمتی هدایت شود و جهت پیدا کند که از این فرصتی که برایمان تعریف شده استفاده کنیم. این یک چالش است.

وی افزود: چالش دوم که در صداقت و در تطبیق استراتژی آمریکایی ها هم سوال است. مشخص است که آمریکایی ها مانند گذشته صداقتی واقعی در تطبیق استراتژی خود ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقتدار جنگ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   به این فرمایش موافق هستم با این تفاوت که درینجا حکومتی وجود ندارد تا اراده داشته باشد این تشکیل نماینده ای منتصب از سوی خارجی هادر کشور تحت اشغال ومورد تجا وز است کشوری که حکومتش در بیرون از مرز ها تهیه وترتیب گردیده ومجلس دست نشانده وانتصابی به ان صحه گذاشته وانتخابات تقلبی وتصنعی وگوسفندان چاق ولاغر امر خیل به ان قانونی بخشیده از همچو یک تشکیل توقعی بیش ازین نیست { شو اپم شو جیزم}همین خواهر وهمین یزنه واین شاه شجاع ها یکی دیگرش را می شرمانند شاه شجاع اولی ابرومند تر از ببرک کارمل وداکتر نجیب بود وباز کرزی نسبت به این دو خدابیامرز گردیده ودر هر دو نیز عبدالله بازی را به اتمام رسانیده که تیپ مو هایش را نیز مانند ترامپ ساخته است ودر برابر هدایات واومر ارباب ها همه دار وندار خودرا به گرو گذاشته است
زیدالله بیگ از رخه ای شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است