شمار هموطنان ساکن آلمان به ۲۸۰ هزار تن رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۶/۶/۲۵ کد خبر: 138741 منبع: پرینت

تعداد افغانستانی های ساکن آلمان به حدود ۲۸۰ هزار تن رسیده است. نزدیک به نیمی از این افراد تاکنون از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرده اند، اما به رغم ناامنی شدید افغانستان، همواره درخواست های کمتری پاسخ مثبت می گیرند.

تارنمای روزنامه سایت در ماه جنوری امسال تعداد افغانستانی های ساکن آلمان را ۲۵۵ هزار نفر اعلام کرده بود، اما بنا به اعلام منابع دیگر این رقم اکنون دست کم به ۲۸۰ هزار نفر رسیده است. آمار افغانستانی هایی که به صورت ناشناس در آلمان زندگی می کنند، در این ارقام منظور نشده است.

دولت آلمان اعلام کرده که نزدیک به ۵۰ درصد افغانستانی های ساکن آلمان تاکنون درخواست پناهندگی داده اند. اما بر پایه آمار اداره فدرال امور پناهندگان، در سال جاری تنها ۴۴ درصد درخواست ها پاسخ مثبت گرفته اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ دوازده درصد کاهش یافته است.

کاهش پاسخ های مثبت به درخواست های پناهندگی، با توجه به ناامنی شدید افغانستان، انتقاد نهادهای مدافع حقوق پناهندگان و کلیساها را در آلمان برانگیخته است. به گزارش سازمان ملل متحد، در ناآرامی های امسال افغانستان تا کنون بیش از ۶ هزار تن کشته یا مجروح شده اند.

تازه ترین گزارش های رسمی می گویند که نزدیک به یک چهارم افغانستانی های ساکن آلمان دارای اقامت موقت و تنها ۶ درصد آن ها دارای اقامت دایمی هستند. ۱۳ درصد افغانستانی ها نیز یا حکم ترک خاک گرفته اند و یا از انواع اقامت های بی ثبات دیگر استفاده می کنند.

دولت آلمان تا ماه مه امسال با این ادعا که بخش هایی از افغانستان امن است، افغانستانی هایی را که درخواست پناهندگی آن ها رد شده بود به این کشور باز می گرداند. اما پس از حمله روز اول ژوئن امسال به سفارت آلمان درکابل، این برنامه به صورت موقت متوقف شد.

روز اول جون سال جاری یک کامیون انباشته از مواد منفجره به سفارت آلمان در کابل زد و دست کم ۹۰ تن را کشت و ۴۶۱ تن را مجروح کرد. شمار افغانستانی هایی که با خطر استرداد از آلمان روبرو هستند بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام شده است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   بایدهمه مجردهاراپس به افغانستان روان کندچون همگیشان خانه هایشان سرجایش است وفقط برای عیش
ونوش و مردم آزاری به اروپارفته اند مخصوصاپشتونها
که هیچ باخانوده به اروپانرفته اند و از هر خانه یک نفرشان رفته وبرای باقی خانواده های حود کیس میندازند وخانواده های خودرا ازافغانستان بیرون میکنند و هیچ جانهای اعضای خانواده خودراهم به خطر مواجه نمیکنند و ازطرفی هم درافغانستان همه قدرت در دست پشتون و طالب است هر قسم کیس آماده میکنندبرای خود تاقبولی بگیرند دولت آلمان باید پیوند را برمهاجرین افغانستان بکلی ببندد آنوقت دیگر هیچ کسی ازافغانستان به اروپانخواهد رفت تا جای که خبر دارم از قوم پشتون یک خانواده هم با فامیل به اروپانرفته همگیشان مجردی رفته اند و میگویند که اگرقبولی شدخوب اگرنشد که هیچ پس برمیگردیم افغانستان و پس هم چیزسرجایش است .
معلم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است