ترویج عقاید نژادپرستانه در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138757 منبع: پرینت

هافینگتن پست با بررسی نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده، نظر مردم آمریکا درباره تفکرات نژادپرستانه را مورد تحلیل قرار داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتن پست نوشت: در یک نظرسنجی جدید که پس از خشونت های شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا انجام شد، مشخص شد در حالی که آمریکایی ها به طور گسترده ای می گویند با نژادپرستی و ملی گرایی سفید پوستی مخالفند، بسیاری نیز هنوز نظرات افراطی راست گرایانه و مبتنی بر برتری نژاد سفید دارند.

موسسه نظرسنجی ایپسوس این نظرسنجی را برای تامسون رویترز و مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا و در فاصله زمانی 21 اوت (30 اسد) تا پنجم سپتامبر (14 سنبله)، چند هفته پس از تجمع مرگبار برتری‌طلبان سفیدپوست در محوطه دانشگاه ویرجینیا، انجام داد. در این نظرسنجی حدود 5360 نفر شرکت کردند و به سوالاتی درباره نژادپرستی پاسخ دادند.

بر اساس تفسیر این نظرسنجی «در حالی که حمایت ملی نسبتا کمی از نیو نازی‌ها و برتری طلبان سفید پوست وجود دارد، میزان حمایت از برخی از تفکرات و دیدگاه های نژادپرستانه‌ای که گروه های افراطی بیان می کنند، نگران کننده است.»

اکثریت آمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند از برابری نژادی حمایت کردند به طوری که 70 درصد با قاطعیت گفتند همه نژادها برابرند و 89 درصد گفتند با همه نژادها باید به طور یکسان رفتار شود، اما پاسخ آنها به برخی از مسایل خاص مربوط به نژاد و افراط گرایی متفاوت بود.

برای مثال، فقط 8 درصد گفتند از ملی گرایی سفیدپوستی به عنوان یک گروه یا جنبش حمایت می کنند، در حالی که تعداد بسیار بیشتری از نظرات گروه های برتری نژاد سفیدپوست حمایت کردند. 31 درصد از آمریکایی ها به شدت یا تا حدودی با این نظریه که «آمریکا باید از میراث اروپایی های سفیدپوست خود محافظت کند» حمایت کردند و 39 درصد با این نظر موافق بودند که سفیدپوستان در حال حاضر در این کشور مورد حمله قرار می گیرند.

کایل کاندیک، مدیر ارتباطات دانشگاه ویرجینیا به هافینگتن پست گفت: «نتایج این نظرسنجی نشان می دهد مردم آمریکا در عین حال که به شدت وابستگی ها و جنبش های نژادپرستانه را رد می کنند، از برخی از مواضع نژادپرستانه نیز حمایت می کنند.»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نژادپرست
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است