روسیه نیروهای مورد حمایت آمریکا را بمباران کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138758 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید هواپیماهای روسیه، «نیروهای دمکراتیک سوریه» را در شرق رود فرات نزدیکی دیرالزور هدف قرار دادند.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، شنبه اعلام کرد که هواپیماهای روسیه اقدام به بمباران مواضع «نیروهای دمکراتیک سوریه»، که تحت حمایت واشنگتن هستند، در دیرالزور کرده است.

پنتاگون تصریح کرد، بمباران روسیه شماری زخمی میان نیروهای دمکراتیک سوریه بر جای گذاشته است ولی مستشاران نظامی وابسته به ایتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در این حمله های هیچ آسیبی ندیده‌اند.

ایتلاف آمریکایی همچنین در بیانیه‌ای گفت: «محلی را هدف قرار داده که روس‌ها از حضور نیروهای دمکراتیک سوریه و مشاوران ایتلاف در آن، مطلع بودند.»

پیش از این، یک منبع در میان «نیروهای دمکراتیک سوریه» اعلام کرد که هواپیماهای روسیه و نیروهای نظامی سوریه، به شبه‌نظامیان کرد در استان دیرالزور حمله کردند.

طبق اعلام این منبع، هواپیماهای روسیه از مناطق تحت کنترل دولت سوریه برخاستند و مواضعی در شرق رود فرات را بمباران کردند.

این در حالی است که سخنگوی نظامی ارتش روسیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، این ادعا را رد کرد و گفت: «این غیرممکن است، چرا ما آنها را بمباران کنیم؟»

روز جمعه «نیروهای دمکراتیک سوریه» اعلام کرده بودند که خط قرمزی را برای نیروهای نظام در دیرالزور ترسیم کرده و به این نیروها اجازه عبور از رود فرات را نخواهند داد. اما سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه عملا از رود فرات عبور کرده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است