با کوریای شمالی برخورد مستقیم نمی‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138765 منبع: پرینت

سفرای روسیه و چین در سازمان ملل با درخواست آمریکا مبنی بر برخورد مستقیم با پیونگ یانگ مخالفت و بر لزوم حل مساله هسته ای کوریای شمالی از راه مذاکره تاکید کردند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، چین و روسیه با درخواست آمریکا مبنی بر افزایش سطح برخورد مستقیم با پیونگ یانگ مخالفت و تاکید کردند که واشنگتن باید مساله هسته ای کوریای شمالی را از راه مذاکره حل و فصل کند.

در همین راستا «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو از همین هفته تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را اجرا خواهد کرد اما بیش از آن پیش نخواهد رفت.

وی این اظهارات را پس از برگزاری جلسه شورای امنیت با موضوع محکومیت آزمایش موشکی مطرح کرد که کوریای شمالی روز جمعه انجام داد.

به گفته نبنزیا، در این جلسه، شورای امنیت ضمن محکومیت آزمایش موشکی کوریای شمالی، حل مساله از راه مذاکره را خواستار شده و آمریکا هم باید به این خواسته احترام بگذارد.

سفیر چین در سازمان ملل نیز در اظهارات مشابهی گفت: صادقانه بگویم که آمریکا باید بیش از این تلاش کند. آمریکایی ها باید از تهدید بیشتر پرهیز کنند.

این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اقدام مستقیم روسیه و چین علیه کوریای شمالی را خواستار شد.

گفتنی است چین موضوع تعلیق رزمایش مشترک واشنگتن-سئول به ازای تعلیق آزمایش های موشکی-هسته ای پیونگ یانگ را تکرار کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است