افزایش خطر فقر در بین کودکان آلمانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138769 منبع: پرینت

یک روزنامه آلمانی با استناد به گزارش خانواده سال 2017 آلمان از افزایش خطر فقر در بین کودکان آلمانی خبر داد.

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" با استناد به "گزارش خانواده سال 2017 " که روز گذشته در برلین منتشر شده است نوشت که خطر فقر برای افراد زیر 18 سال در سال 2015 در آلمان 19.7 درصد و 1.5 درصد بیشتر از سال 2010 بوده است.

در این گزارش یکی از دلایل افزایش فقر کودکان در آلمان ورود فرزندان از خانواده های مهاجر به آلمان قید شده است. همچنین خانواده هایی که در آنها تنها پدر کار می کند نسبت به خانواده هایی که هم پدر و هم مادر کار می کند فقیر تر هستند.

وزیر خانواده آلمان از حزب سوسیال دمکرات اظهار داشته است که شانس کودکان در کشور ما هنوز هم نابرابر است. سیاست خانواده در این دوره قانونگذاری البته بسیار مورد توجه بود؛ با این همه بسیاری از کودکان از پیشنهادات دولتی محروم مانده اند.

نتایج گزارش خانواده سال 2017 در آلمان همچنین نشان می دهد که شمار کودکانی که تنها با یکی از والدین خود زندگی کرده و بزرگ شده اند به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و از حدود 1.9 میلیون در سال 1996 به 2.3 میلیون در سال 2016 افزایش پیدا کرده است. از بین این خانواده ها که اکثرا زن به تنهایی فرزندان را بزرگ می کند 44 درصد در معرض خطر فقر قرار دارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
فقر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است