درگذشت پیرترین فرد جهان در جاماییکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138770 منبع: پرینت

«ویولت موس-براون» معروف به «خاله وی» که گفته می‌شد پیرترین فرد زنده در جهان بود، روز گذشته در سن 117 سالگی درگذشت.

خاله وی روزهای پایان عمر خود را به دلیل ضعف ناشی از کهولت سن در بیمارستان شهر سنت جیمز، جاماییکا، سپری کرد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، او روز گذشته، ساعت 14 و 30 دقیقه در بیمارستان درگذشت.

«اندرو هولنس»، نخست وزیر جاماییکا نیز با انتشار عکسی از آخرین دیدارش با خاله وی، پیامی در حساب کاربری توییتر خود مبنی بر درگذشت او منتشر کرد.

طبق تحقیقات یک گروه ژرونتولوژی (علم پیری شناسی) که به صورت داوطلبانه پیرترین افراد جهان را شناسایی می کنند، خاله وی پیرترین فرد جهان معرفی شده بود.

با انتشار این خبر در ماه آوریل، هولنس با حضور در محل زندگی وی با اعطای مدال افتخار از او تمجید کرد.

او در دیدار با نخست وزیر جاماییکا گفت: خدا مرا برای یک هدف انتخاب کرده است. هیچ گاه فکر نمی کردم آنقدر عمر داشته باشم ولی اکنون می بینم که 117 سال دارم. برای این خدا را شکر گذارم. خدا برای هرکسی سرنوشتی قرار داده است.

با حضور مقام های گینس قرار بود، نام خاله وی به عنوان پیرترین فرد زنده در جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد ولی مقام های جاماییکایی اعلام کردند مدرکی مبنی بر اینکه او پیرترین فرد جهان است وجود ندارد. این در حالی بود که گروه تحقیقاتی علم پیری‌شناسی او را پیرترین فرد زنده جهان معرفی کرده بود.

رابرت یانگ، مدیر این گروه تحقیقاتی به آسوشیتدپرس گفت: او پیرترین فرد زنده در جهان بود و ما مستندات کافی در این زمینه داشتیم.

خاله وی در 10 مارس 1900 متولد شد و یکی از معدود افراد در جهان بود که حکومت ملکه ویکتوریا (انگلیس) را به یاد داشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاماییکا
پیرترین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است