تغییر قانون ذاتی افسران خیانت است
بازنشستگی افسران بالای 55 سال از طرف هر کسی که هست خیانت به مردم و نیروی نظامی کشور است حتی اگر از طرف سرقوماندان اعلای کشور اشرف غنی باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138775 منبع: پرینت

بررسی ها روی طرح جدید قانون امور ذاتی افسران درحالی ادامه دارد که این طرح از سوی آگاهان نظامی با واکنش های تند مواجه شده است. بر بنیاد طرح جدید 50 درصد از کادرهای نظامی به تقاعد سوق داده می شوند و 11 درصد ارتش کشور جوان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، گلاجان صافی، آگاه امور نظامی در گفتگو با "همگام" درخصوص بازنشسته شدن افسران بالای 55 سال سن گفت: در زمان کرزی یکبار مکاتب نظامی افغانستان از بکلی از بین رفت و سقوط داده شد و گفتند گزمه را به ناتو سپرده اند و وضعیتی امنیتی خوب می شود اما نه تنها اوضاع بهبود نیافت که روز به روز خراب تر شد و جنگ به گلوی مردم رسید.

صافی می گوید: بعد از 10 سال اردو روی پای خود ایستاده، عملیات ها را شروع می کند و رو در رو با دشمن جنگ می کند و در این شرایط هر گونه تغییر در امور ذاتی افسران خیانت مطلق به مردم، خاک و قوای مسلح است.

این آگاه امور نظامی، هدف از بازنشسته شدن افسران باتجربه را ضعیف ساختن قوای مسلح می داند و اظهار می کند: اگر دگروال ها و جنرال های کشور تقاعد شوند و در قانون ذاتی افسران تجدید شود چطور کسی که از آکادمی پولیس یا اردو فارغ شده می تواند یک قول اردو، فرقه، کندک و یا حوزه را اداره کند! قوای مسلح باید سوق و اداره با تجربه و کاردان داشته باشد.

وی می افزاید: قانون ذاتی افسران موجود است و در عمر 60 سالگی هم هر کس می تواند سوق و اداره درست امور را انجام دهد و اینکه جناب دولت وزیری (معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی) می گوید مشکل در سه ماه حل می شود خود وی هم بنا بر این قانون جدید تقاعد است! اینطور سخنگوی را چه کسی جز وی می تواند بکند؟

صافی می گوید: جوانان و فارغان از تحصیل در ابتدا باید اداره بلوک، کندک، لوا و سایر بخش ها را تجربه کنند تا سرانجام به سطح فرقه و قول اردو برسند. بازنشستگی افسران بالای 55 سال از طرف هر کسی که هست خیانت است حتی اگر از طرف سرقوماندان اعلای کشور اشرف غنی باشد. تنها منصب داران، تورن جنرالان، بریدملان و دگرجنرالان و دگروالان باتجربه و کاردان هستند که می توانند قطعات را درست سوق و اداره کنند.

این نظامی کشور، درخصوص استفاده دیگر کشورها از بازنشستگان با تجربه تصریح می کند: حتی حکومت ترامپ، متقاعدین را به کار گماشت و کسی که متقاعد بود را بحیث وزیر دفاع خود گماشت، انوقت چطور جنرالی که نزدیک به 20 سال در جنگ بود و وجب وجب خاک را بلد است و پرسنل را می شناسد تقاعد می شود!؟ فرد جوانی که بتازگی از آکادمی پولیس یا مرکز تعلیمی اردو فارغ شده امکان ندارد سوق و اداره امور را بتواند بدست بگیرد.

وی، درخصوص عواقب تغییر در امور ذاتی افسران بیان کرد: اردو فعلا منظم و مورال است و اگر تقاعد صورت بگیرد وضع امنیتی کشور بار دیگر خراب و سوق و ادراه از هم پاشیده می شود و با تجربه شدن افراد جوان در امور نظامی حداقل ده سالی زمان می خواهد. قانون ذاتی افسران روی هوا جور نشده و مسایل مهم و مشکلات همه در آن سنجیده شده است.

صافی، درباره اینکه آیا حکومت قانون ذاتی افسران را بررسی نکرده است می گوید: اینکار اگر کار حکومت می بود آن را قبول نمی کرد. شورای امنیت، وزیران دفاع و داخله و ریاست امنیت ملی و دیگر وزیران که سوق و اداره امنیت را برعهده دارند کسانیکه این طرح را داده اند قناعت بدهند.

این آگاه نظامی بیان کرد:این ملک را تباه نکنید، هر کس به قسمی آن را می فروشد، تقسیم می کند و سهم می گیرد. قانون اساسی، قانون است و مطابق آن نباید در قانون ذاتی افسران تغییر بیاید. مسلم است که حکومت به دل خود این کار را نکرده و یک طفل هم می داند که بدون خواست ناتو، آمریکا و جامعه جهانی این حرکات صورت نمی گیرد.

وی می گوید: به ناتو، آمریکا و سرقوماندان اعلای کشور خود پیشنهاد می دهم که قانون ذاتی افسران را تغییر ندهند. وزیران دفاع و داخله و امنیت ملی نیز باید به غنی و عبدالله بگویند که این کار را نکنند چراکه آنها هر چه هم بکنند این کاری است که مردم افغانستان آن را قبول ندارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازنشستگی
تقاعد افسران
نظرات بینندگان:

>>>   محترم صافی اولتر باید فکر کتید باز هدف را بزنید بی خریطه. فیر نکنید هر کس این تسمیم را ګرفته بسیار یک کار بجایی است چون همین دوره همه ایشان کلینر دریور هستند ولی بعد از این ما برای نیرړی جوان مسلکی و باسواد ضرورت داریم باز همه باید توسط جنرال های که ارکانحرب باشند از همه ایشان امتحان مسلکی بګیرند در صورت کامیاب شدن مدت کاری ایشان را اضافه نماید نانخورهای اضافی برای اردو به درد نمیخورد.

>>>   آقای صافی! میتوانی بگویی که بعد از آمدن مجاهدین در سر قدرت اردوی منظم و نیرومند افغانستان با تمام سازو برگ نظامیش از هم پاشید، تمام تحنیک محاربوی ما به پاکستان به وزن آهن فروخته شد، برجسته ترین صاحب منصبان قواء سه گانه ما به کشورهای بیرون متواری شدند و آنانیکه توان رفتن به خارج را نداشتند در داخل کشور به کچالو فروشی روی اوردند، حال شما بگوئید که این تصفیه و ازهم پاشیدگی بر اساس کدام قانون ذاتی افسران صورت گرفت؟
آقای صافی! شما از کدام قانون ذاتی افسران حرف میزنید؟ آن قانون توسط مجاهدین لگدمال شد، مجاهدین سرگروپهای بیسواد شان را جنرال ساختند، حاضرباشان رهبران را وزیریان ساختند، معیار منصب دار شدن جهاد شد نه قانون ذاتی افسران! رتبۀ نظامی مسخره شد، جنرال دوستم همه وحشی هایش را جنرال ساخت، در میان ملیشیای جنرال دوستم از رتبه جگرن به پایین افسر وجود نداشت، بادیگاردان دوستم همه رتبۀ جنرالی داشتند، سرگروپهای مجاهدین رتبه های دلخواه را برشانه زده بست خوشکره گرفتند، اینهمه در حالی صورت گرفت که قانونو ذاتی افسران در جبهۀ میزها می نالید!
روند کنونی هم ادامۀ همان تصفیه کاری است، صاحب منصبانی را که بنا به ضرورت برای کاربر خود شان موقتاٌ به داخل نظام آوردند حالا به همین بهانه آنان را هم از نظام اخراج خواهند نمود زیرا حالا از خودی هایشان یک کمی تربیت یافتند و نیازی به صاحب منصبان وطنپرست دیده نمیشود! لطفاً نه تنها از قانون ذاتی افسران بلکه از هیچگونه قانون حرف نزنید، این نظام و خصوصاً نیروهای دفاعی و امنیتیش از چندین فلتر خواهند گذشته که سرانجام یک واحد دفاعی اجیر، مزدور و گوش به فرمان ساخته خواهد شد و بس!
میهن زرغون

>>>   یک اقدام نیک.مناسب ودرست است
وطندوست

>>>   کاکای ۹۰ ساله غنی حق دارد
که سفیر شود اما افسران در سن ۵۵ ساله باید بازنشسته شوند. این هم شد منطق .
شمس تمنا

>>>   ديوانه را وظيفه ممتاز داده اند--- اشرف غني ديوانه روده قاق - اتمر لنك -استانكزي معيوب دولت ووزارتخانه ها را سوق واداره كرده ميتوانند امايك جوان 54 ساله كه تجربه كافي درمسلك خويش داردنميتواند اداره كند همه ميدانيم كه اختيار بدست اين معيوبين قدرت نيست تمام تصاميم درقصرسفيد وناتو به اجرا درميايد ونظريات صافي صاحب را تاييد مينمايl
يكي از افسران تنقيصي وزارت دفاع ملي

>>>   کارخوب است تا یکتعدادخاینین وبست فروش را کنارگذارند شما باروکنید که عده ازمنصوبین کشور حتی توانای صحبت کردن موادبانه را ندارند تربیه بسیارضعیف بی بندوباری واسطه های کلان این افراد باید ازبین برود....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است