سفیر عراق در قاهره بارزانی را تهدید به مجازات کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138794 منبع: پرینت

حبیب صدر سفیر عراق در قاهره و نماینده دایم آن در اتحادیه عرب درباره موضع گیری بغداد راجع به رفراندوم کردستان عراق بیان کرد حکومت اقلیم کردستان تصور نکند در صورت جدایی از عراق در رفاه و آسایش خواهد بود بلکه این رفراندوم یک طرح از پیش شکست خورده است و استخوان های اقلیم و بویژه مردم مظلوم کردستان بواسطه محاصره سرزمینی خورد خواهد شد.

صدر سیاست های پوچ ودیوانه‌ وار مسعود بارزانی و سو استفاده از وضعیت امنی عراق را مورد انتقاد قرار داد و در حاشیه سفر احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی به عراق گفت طبق قواعد حقوق بین الملل در صورت مخالفت بغداد با تردد هواپیما به اقلیم کردستان هیچ پروازی در هواپیماهای اقلیم نخواهد نشست واین تحریم هوایی توسط بغداد تمام عوام فریبی های بارزانی را که سعی دارد بعنوان یک رهبر پیروز عمر سیاسی خود را به اتمام برساند، برهم خواهد زد.

شایان ذکر است که دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی روز شنبه با هدف وساطت بین بغداد و اربیل و یافتن راه حلی برای مشکلات میان 2 طرف به بغداد سفر کرد.

سفیر عراق خاطر نشان کرد که محاسبات بارزانی در تکیه بر ورود داعش به عراق و قرار دادن بغداد در مقابل امر انجام شده اشتباهی بزرگ بوده و به نوعی خیانت به ملت کرد و مردم عراق بشمار می‌آید که آنها را بازیچه زیاده طلبیهای شخصی خود و دستورات تلاویو قرار داده است. واین نفاق بارزانی آینده سیاهی را برای او و خاندانش رقم خواهد زد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر عراق
بارزانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است