پاکستان زیر فشار آمریکا نخواهد رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۶/۲۶ کد خبر: 138796 منبع: پرینت

آمریکایی ها تمایل به فشار جدی ندارند. برداشت من این است که باید منتظر بمانیم تا واقعا آمریکا روی پاکستان فشارهایی عملی و بزرگ ایجاد می کند یا خیر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیدجواد حسینی استاد دانشگاه در برنامه «همگام» گفت: هشدارهایی که از طریق ترامپ در راهبرد جدید آمریکا به پاکستان داده شده است هشدار تازه و حرف تازه ای نیست. در سال های اخیر از طریق مقام های مختلف آمریکایی ها بارها و بارها این هشدارها به پاکستان داده شده است و مخصوصا در دوران اوباما و حتی در دوران بوش مواردی ما داشتیم که روابط آمریکا و پاکستان به علت فشارهایی که وجود داشت به تیرگی گراییده بود اما بازهم پاکستانی ها تلاش کردند با بازی که انداختند و فشارهایی که پاکستان می توانست روی آمریکا داشته باشد جایگاه خود را داشته باشند و متاسفانه آمریکا همیشه عقب نشینی کرده است. حالا هم باید ببینیم که تهدیداتی را که فعلا ترامپ در قسمت پاکستان ارایه کرده است به چه میزانی در میدان عمل پیاده می شود. اما بازهم حتم بر این است که پاکستان زیر فشار آمریکا نخواهد رفت.

وی، در خصوص بند فشار آمریکا بر پاکستان در این استراتژی بیان داشت: شما مطمین باشید که پاکستانی ها تلاش های خود را خواهند کرد چرا که آنها یکسری ظرفیت ها و لابی های خوبی در عرصه بین المللی دارند و تلاش می کنند سخنان ترامپ را با چالش روبرو کنند و نگذارند که آمریکایی ها آن فشاری که ممکن است و فعلا احساس می شود روی پاکستان بوجود بیاید. آمریکایی ها هم تمایل به فشار جدی ندارند. برداشت من این است که باید منتظر بمانیم تا واقعا آمریکا روی پاکستان فشارهایی عملی و بزرگ ایجاد می کند یا خیر. فشارهای خردی که مثلا اعلام می شود ما پنجاه میلیون دالر را نمی دهیم، این فشارها فشارهایی نیست پاکستانی ها به آن تن دهند. لذا یک فشار بسیار جدی نیاز است که به پاکستان وارد شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است