انتخابات ریاست جمهوری مقدماتی آمریکا در کالیفرنیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138817 منبع: پرینت

نمایندگان مجلس ایالت کالیفرنیا لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این ایالت در سال 2020 چند ماه زودتر و در اوایل مارس (اواسط حوت 1399) برگزار خواهد شد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، این لایحه که شنبه به تصویبب رسید، باید به امضای جری براون شهردار کالیفرنیا که یک دمکرات است، برسد. اگر براون این لایحه را امضا کند، انتخابات مقدماتی کالیفرنیا در سه شنبه بزرگ قبل از بهار همزمان با برخی دیگر از ایالت ها برگزار خواهد شد. این امر نامزدها را بر آن می دارد تا این پر جمعیت ترین ایالت آمریکا را در راس فهرست رقابت های درون حزبی خود قرار دهند.

در قانون کنونی کالیفرنیا انتخابات مقدماتی در ماه ژوین (اسد– سرطان ماه) و هفته ها پس از تایید نامزدهای نهایی احزاب دمکرات و جمهوریخواه برگزار خواهد شد.

پیش انداختن زمان برگزاری انتخابات مقدماتی در کالیفرنیا می تواند در مبارزات انتخاباتی تاثیر بگذارد. به عنوان نمونه این امر می تواند نامزدها را وادار کند تا بیشتر بر مسایلی چون تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تمرکز کنند.

در ادامه گزارش هیل آمده است: نمایندگان کالیفرنیا همچنین لایحه ای را تصویب کرده اند که به موجب آن نامزدهای انتخاباتی پیش از آن که بتوانند در انتخابات شرکت کنند، باید اسناد مالیاتی خود را منتشر کنند. هرچند روشن نیست که براون در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت اما این لایحه در بین دمکرات ها طرفداران زیادی دارد.

اگر براون این لایحه را امضا کند، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای شرکت در انتخابات سال 2020 ناچار به انتشار اسناد مالیاتی خود خواهد بود.

این نشریه در پایان افزود: هیلاری کلینتون در اوایل ماه ژوین 2016 (اواسط خداد 1395) درست پیش از آن که انتخابات مقدماتی در کالیفرنیا آغاز شود، در رقابت های درون حزبی دمکرات ها پیروز شد. او در نهایت 53 درصد از آرای انتخابات مقدماتی را ازآن خود کرد.

انتخابات مقدماتی به منظور محدود کردن تعداد نامزدها پیش از برگزاری یک انتخابات سراسری برای یک سِمت سیاسی است. انتخابات‌های مقدماتی یکی از ابزارهای احزاب یا ایتلاف‌های سیاسی به منظور رسیدن به وحدت نظر بر روی یک یا چند نامزد پیش از یک انتخابات است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
کالیفرنیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است