پاکستان: رویکرد نظامی علیه طالبان اشتباه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138824 منبع: پرینت

آمریکا رویکرد نظامی علیه طالبان را کنار بگذارد.

خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه کشورش درباره راهبرد تازه آمریکا به این کشور نزدیک خواهد شد می گوید که اداره ترامپ راهبرد نظامی را در افغانستان در پیش گرفته است که یک سیاست ناکام است. هرگاه واشنگتن با کشورهای منطقه که بر طالبان نفوذ دارند، کار کند زمینه آغاز گفتگوها با طالبان فراهم خواهد شد.

قرار است وزیر خارجه پاکستان این مطلب در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای آمریکایی خود مطرح کند و آنان را به گفتگو با طالبان فرا بخواند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که رییس جمهور آمریکا در راهبرد تازه کشورش پاکستان را مرکز تولید، آموزش، تمویل و تجهیز هراس افکنی گفته است و بیان کرده است که کمک هایی که در راستای مبارزه با هراس افکنی به اسلام آباد شده است به هدر رفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
راهبردترامپ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   من سیاست و دیپلوماسی و بد و بلای دیگرش را نمی فهمم لیکن به تجربه عمر نه چنذان کوتاه خودم دانسته ام که اگر پاکستان میگوید شیر سیاه است حقیقت بر عکس است و شیر سفید میباشد.
هم نمیدانستم که ستراتیژی نو ترامپ و امریکا نو است و درستی ای دارد ، ندارد. حالا که پاکستان میگوید این استراتیژی بد و خراب است ؛ باید حقیقت برعکس خوب و درست باشد و اینکه میگوید فشار نظامی بر طالبان؛ درست نیست؛ به حکم تجربه که مادر علم است؛ باید این فشار و برخورد کارگر و سازنده باشد. انشاءالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است