دمکرات‌ها حامی اقدام نظامی علیه کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138825 منبع: پرینت

از سال 2003 به بعد نظر دمکرات ها درباره کوریای شمالی تغییر کرده است.

به گزارش گالوپ، همزمان با ادامه آزمایشات موشکی کوریای شمالی و تهدید آمریکا و متحدانش در منطقه اکثر آمریکایی‌ها به نظر آماده حمایت از اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ حداقل به عنوان آخرین گزینه هستند. به طور خاص 58 درصد از شهروندان آمریکایی از اقدام نظامی علیه کوریای شمالی درصورت شکست تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا حمایت می‌کنند. این میزان افزایش چشمگیری به نسبت 47 درصد حمایت سال 2003 به شمار می‌رود.

البته موضوع حمله به کوریای شمالی همچنان همانند سال 2003 حزبی است. 82 درصد از جمهوریخواهان در نظرسنجی سپتامبر از اقدام نظامی درصورت شکست روش های صلح آمیزحمایت کردند. این رقم در بین دمکرات ها 37 درصد بود.

از سال 2003 به بعد درصد دمکرات هایی که حامی گزینه نظامی علیه کوریای شمالی هستند به سختی تغییر کرده است. در حال حاضر این رقم 37 درصد است و در سال 2003 حدود 41 درصد بود. این درحالی است که در بین جمهوریخواهان 23 درصد افزایش حمایت از گزینه نظامی دیده می‌شود. از سوی دیگرحمایت گروه‌های مستقل از گزینه نظامی 15 درصد افزایش یافته است.

تنش آمریکا با کوریای شمالی از سال 2002 و در دوره ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش ایجاد شد. در سال 2003 کوریای شمالی تاکید کرد که برخلاف معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. در آن زمان 72 درصد از آمریکایی‌ها خوشبین بودند که با تلاش‌های دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی مساله هسته‌ای کوریای شمالی قابل حل است.

این درحالی است که کمتر از 50 درصد از آمریکایی‌ها به موثر بودن فشارهای غیرنظامی علیه پیونگ یانگ اعتقاد دارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است