حیرت از روابط پنهانی عربستان و اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138839 منبع: پرینت

مجتهد نوشت: توافقات میان امارات، مصر، عربستان سعودی و بحرین گسترده تر از آن است که تصور می کنیم و اسراییل و سرویس های آمریکایی مرتبط با ترامپ نیز به این قضیه ورود کرده اند.

به نقل از عربی 21، مجتهد در اینباره نوشت: توافقات میان امارات، مصر، عربستان سعودی و بحرین گسترده تر از آن است که تصور می کنیم و اسراییل و سرویس های آمریکایی مرتبط با ترامپ نیز به این قضیه ورود کرده اند.

وی افزود: این طرح یکپارچه است و بر مبنای اتحاد سیاست های امنیتی، رسانه ای، فرهنگی و تربیتی(تعامل با دین) در مصر و تمام کشورهای عربی به جز عمان است.

کاربر معروف سعودی تصریح کرد: این طرح طوری ترسیم شده است که مصر به عنوان مرجع تعامل با رسانه ها، امنیت، جریان های اسلامی، روش های آموزشی و نهادهای مذهبی باشد.

مجتهد درباره این نقشه می گوید: قرار است صدها افسر و مسوول مصری (که حامی اسراییلم هستند) در کشورهای حاشیه خلیج فراس استخدام شده و نیروهای امنیتی، ارتش، رسانه ها و موسسات دینی و آموزشی زیر نظر آنان فعالیت خواهد کرد.

سهم عربستان 600 تن از افسران نیروهای امنیتی و افسران ارتش و خلبانان و دیپلمات های مصریاست که آماده پذیرفتن مسرولیت جدید خود هستند.

به گفته مجتهد هدف از این طرح کنار زدن هرگونه تاثیر سیاسی، فرهنگی، تربیتی و مالی دین در بین ملت های عربستان، خلیج فارس و مصر به عنوان مقدمه ای برای عادی سازی کامل روابط با اسراییل است.

کاربر سعودی ادامه داد: عربستان در چارچوب این طرح نسبت به غربی سازی سازمان ها، تغییر روش های آموزشی، انزوای فعالیت های مذهبی و دستگیری صدها نفر از شیوخ و روحانیون این کشور اقدام می کند.

وی افزود: اشتیاق بن سلمان برای ورود به این طرح به این دلیل است که اسراییل به وی وعده داده است که ترامپ اوضاع را برای رسیدن وی به قدرت تسهیل بخشد و موفقیتش را در کنار زدن دیگر اعضای خانواده تضمین کند.

براساس نوشته های کابر سعودی توییتر، قرار است در این طرح از رسانه ها و شبکه های مجازی برای تغییر درک مردم علیه دین اسلام به طور کلی و اسلام سیاسی به طور خصوصی و پذیرش اسراییل به عنوان یک کشور برادر استفاده شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است