توافق نور و حکمتیار برای پایان تنش های لفظی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138851 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار و عطا محمد نور توافق کرده اند پس از این برضد یکدیگر موضع گیری نکنند.

رهبر اجماع ملی مردم افغانستان که هفته گذشته برای دو روز پی هم با رهبر حزب اسلامی و والی بلخ بصورت جداگانه دیدار کرده اند می گوید که گلبدین حکمتیار و عطامحمد نور توافق کرده اند پس از این برضد یکدیگر موضع گیری نکنند.

اعضای این اجماع اعلام کرده اند هرگونه کشیدگی میان احزاب در شرایط کنونی را به نفع کشور نیست و به بی ثباتی بیشتر می انجامد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   اینگونه تصامیم بسیار مفید و مردانه میباشد. تشکر از کسانیکه به این عمل خیر مبادرت ورزیده اند.
زلگی رباطی

>>>   ایله که یک آدم پیدا شد و بین دو نفر صلح کرد.

>>>   حکمتیار یک شخص مده کاو است زیرا وی گفته بود اگر یک خار جی هم در کشور باشد من نمی ایم مگر او یک امریکای است

>>>   این منافقین فقط میخواهند به خاطر منافع شخصی شان مردم را به جان یکدیگر بیاندازد و بس

>>>   فکر نکنم که گلبیدین حکمتیار به عهد و قول خود وفا کند بار های از عهدو قول شکنی حکمتیار مردم شاهد هستند حتی در قول وقرار خود که در داخل خانه کعبه معظم بسته بود پابند نماند چه رسد به این عهد وقول اش چون عادت به چنین سخنان تحریک امیزنفاق افگن کرده اگر دهانش گرفته شود از پایین اش صدا میبراید واگر پایین اش گرفته شود از دهان اش شما شاهد باشید که چنین است یا خیر .

>>>   .... شدن اشخاصي مانند من و گلبدين و عده زياد ديگر از مهاجرين و مجاهدين قديم نياز بزمان دارد، چون در دوران جواني مهاجر شديم، دور از فاميل در مشقت و رنج زنده گي كرديم، و هميش براي تسكين خود خيالات حكومت و دولت اسلامي و حكم الهي و شرعيت را در فكر پرورانده و بعد از چهل سال به هيچ خيال خود نرسيديم، و هم چنان در دوران تقريباً نيم قرن همه حكومات موجود را نپذيرفته و تسليم شدن و يا همكاري با آنها را خيانت بدين پنداشتيم، طبعاً حالا بوقت ضرورت است كه همپذير شويم، نظريات ديگران را احترام بگذاريم، و از زور گوئي هاي ميان خالي بگذريم، و حقوق إنسان هاي ديگر شامل مسلمان و غير مسلمان را قبول نمائيم.
به اين خاطر از علما، بزرگان و دانشمندان هموطن و مسلمانان چيزفهم جهان اميدواريم كه با دائر نمودن سيمنار ها، وركشاپها، كانفرنسهاي علمي زمينه ملاقات، همنشيني، تقبل شكست، زيست مسالمت آميز، شراكت قدرت و همكاري با ديگران را براي ما و اكثر گروه هاي ديگر بياموزانند، تا از اين طريق اكثريت ملت بتوانند به زنده گي عادي برگردند، و از ادامه زور گوئي و من گفتن جلو گيري به عمل آيد.
زورگوئي بي زور

>>>   اینهاباید به عربستان بروند ودر آنجا سوگند یاد کنند که دیگر علیه دیگری حرفی خوب یابد نزند ونیز اینکه هیچگاهی در آینده راکت نزنند

>>>   Abdul Lalzad
صبر استراتژیک!
اصطلاح جدیدی که باید درج قاموس «مصطلحات ملی» گردد، لقب «صبر استراتژیک» است...
اگر می خواهید شایسته ای این لقب زیبا و پر محتوا شوید، از حق خود دفاع نکنید و خاموش بمانید و یا هیچ مقاومتی نکنید و عاطل بمانید... آن وقت برعلاوه اینکه محبوب همگان خواهید شد و هیچ دشمنی نخواهید داشت، این لقب شایسته هم نصیب شما می شود!
انتخاب با شماست!

>>>   چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟
نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.

>>>   Daber
عجب غلم و دانش پشتون داره تمام غلم و دانش پشتنو انتحار- اتن- تریاک و ویرانی است.

>>>   اگر ده بار قوم محترم اوغان را بشماری بیش از 25 درصد نفوس کشور را نمیتوانند تشکیل دهند، بنأ دروغ های شاخدار را گفتن اصلأ نه معنا دارد و نه فایده و نه درد فاشیستها دوا میشود
kandahari

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند لعنت مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.

>>>   Latifi
fرادر پشتونم از رهبرانت بپرس که چرا در 200 سال حاکمیت مکتب،پوهنتون، سرک، کلینیک، خط ٱهن، بند برق و معادن رااستخراج نکردند؟چراطفل معصوم پشتون خارباشد؟

>>>   Abdul Hai Khurasani
سپهسالار خراسان، سردار فوشنجى، طاهر ذوالیمینین! كجايى ؟ برخيز كه هريوا جولانگهء ديوان و ددان شده است .
سفر حكمتيار به پايتخت تمدنى خراسان( هريوا) به منظور ايجاد فتنه و تثبيت تئورى فاشيسم افغانى برنامه ريزى گرديده است !
گر كسى پرسد ترا كز شهر ها خوشتر كدام
ارجواب راست خواهى گفتن او را گو هرى
اين جهان را همچو دريا دان خراسان را صدف
درميان اين صدف شهر هرى چون گوهرى
حكمتيارى كه فردا به هرات سفر مى كند، يك دشمن تمام قد فرهنگ ، زبان ، هويت و تمدن مقدس خراسان است، او با إظهار نظر هاى اخير خود ثابت ساخت كه به عنوان يك مأمور اطاق تفكر فاشيسم عمل مى نمايد و در منجلاب متعفن بدويت سقوط كرده است .
مأموريت خطرناكتر حكمتيار به هرات شعله ور نمودن آتش جنگهاى مذهبى است كه شهروندان هريوا بايد متوجه باشند تا به مأمورين شرور و خبيث دونظام فتنه انگيز ( سلطنت وهابيزم سعودى و نظام مطلقه ولايت فقيه ) فرصت و بستر بازى را فراهم نياورند.
حكمتيار با خلط نمودن مداخله نظام ولايت مطلقه فقيه و مسله تهاجم فرهنگى در واقع يك مأموريت دوگانه را به عهده دارد، او از يكطرف مى خواهد با تمدن ستيزى و فارسى ستيزى براى تثبيت فاشيسم قبيله خدمت نمايد و از طرفى با مطرح نمودن مداخله ايران تلاش دارد زمينه حضور تفكر وهابيزم سياسى نظام فاسد سعودى را فراهم آورد.
اميدوارم جوانان هريوا، مواظب فتنه انگيزى و شرارت حكمتيار باشند و هر نوع توطئه شيطاني دوگانهء او را با حضور قاطع و قدرتمندانه درهم بشكنند.
مسجد هرات كه روزگارى نماز آدينه آش با مسجد مكه مقايسه مى شده است، نبايد جولانگه دشمنان فرهنگ و تمدن خراسان باشد.

>>>   " شيرزاد "
هرات عزيز !!!
قرار است قدوم منحوس اين جانى خاك پاكت را لمس كند و يك تاريخ ننگين وشرم آور در صفحه طلائيت درج نمايد ..
مبادا كه قاتل بيش از شصت هزار هموطنان بيگناهت را خوش آمد بگوئى و در آغوش بكشى !!!!
روح شهدا و وجدان پاكت ترا نفرين خواهند كرد اگر چنين كردى ..

قدوم اين مهمان نا خوانده بجز فتنه ، فساد ، شر ، نفاق وذلالت چيز ديگرى به اين ديار به ارمغان نخواهد آورد ......

امروز يك هراتى اصيل ، باوجدان ،وطن دوست ،با حيثيت و إيمان راه خويش از يك خفاش ، مرتجع ،ذليل ،ناقل و دوروى جدا خواهد كرد .
( و اينرا زمان براى ما بطور زنده نشان خواهد داد )

از هر هراتى با احساس و با إيمان توقع ميرود تا ضمن محكوم كردن اين سفر فتنه انگيز ،
با اشتراك نكردن در هيچ يك از مراسم دين وطنى ، وجدانى و وطن دوستى خود را ادا نمايد ...

البته اين يك چانس هم براى هرات خواهد بود تا چهره هاى آق شده ، زبون و بى ارزش را هم شناسائى نمايد

>>>   گلبدین حکمتیار پس از سخنان عطامحمد نور والی بلخ دانست که چلوصافان از اب برامده واگر بیشتر ازین با والی بلخ در تقابل قرار گیرد بلاخره طوری اعمل زشت و خاینانه گذشته ان یکایک ومستند افشا گری خواهد شده که دیگر نمیتواند در طول حیات اش و حتی طرفدارانش را خجل و شرمنده و رسوای عام و خاص میسازد ناگزیر از سخنان زده شده اش در مقابل رهبران و قوماندان و بخصوص قهرمان ملی بکلی رسما انکار کند وراه مصالحه را با عطامحمد نور در پیش گرفت چون دید که نه اتهامات اش جای را گرفت ونه گوش بریدن اصف مهمند و انداختن اتهام ان بر والی بلخ کدام تاثیر سو کردلهذا بهترین راه برای جلوگیری از ابرو ریزی اش زنش را از اتهامات و دروغگویی ها علیه قهرمان ملی کور و اقاینور و شهید برهان الدین ربانی بست و حرف های زده شده اش را رسما پس گرفت بازهمکار خوب شده نه کار خراب .

>>>   اینها به قول خودوفا ندارند این گپ هاشاید چند روز باشد

>>>   گلبيدين در عربستان هم سوگند خورده بود امدندبه پاكستان به نظر به قول و قرار كابل بيايد اما از قول خود گشت به فرمان باداران خود به كمپ ببو رفت .

>>>   زور کاکاست که انگور درتاکاست اگر نه این ها هیچ وقت کنار نمی آیند.جناب دالر بسیار عزیز وگرامی است .

>>>   گلبدین بخاطر خود نمایی ضد سایر احزاب حرف میزند زیرا تلاش دارد کارنامه های سیاه خود را از ذهن مردم پاک کند اما محال است. دیروز قسم خورده بود تا یک اجنبی در کشور است دست از سلاح نمی بردارم کجا شد سلاحت ؟
به هر رنگی که خواهی جامه میپوش
من از طرز خرامت می شناسم

>>>   در فارسی یک متل است که میگویند:
در جویی که یک مرتبه آب رفت، باز میرود.
مگر سال های نود میلادی قرن گذشته یاد شان رفته است. چقدر اعتلاف ها بمیان آمد و چقدر اعتلاف ها از هم شکست و شهر کابل به ویرانه تبدیل شد و ده ها هزار مردم کشته و زخمی شدند و صد ها هزار مردم آواره شدند.
حتی در مکه دست خود را بالای قرآن ماندند که اتحاد میکنند، اما باز اتحاد ها را شکستند.
دور نمیریم، همین حالا تا بحال چند مرتبه عطا محمد نور بدگویی و غیبت داکتر عبدالله را کرده است و چند مرتبه هم با او بغل کشی و احوال پرسی کرده است.
اگر قول کل دنیا قول باشد، قول افغانی بول(شاش) است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است