یکپارچه سازی قدس یا یهودی سازی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138887 منبع: پرینت

یامن صفوان،تحلیلگر ونویسنده، با انتشار مقاله ای با عنوان "القدس الموحده ام القدس المهوده (یکپارچه سازی قدس یا یهودی سازی قدس)" در سایت "دنیا الوطن" حمایت برخی از شخصیت های فلسطینی از جمله محمد دحلان، از مذاکره با اسراییل درباره یکپارچه سازی قدس را مورد انتقاد قرار داد.

او ضمن اشاره به تصویب قانون "یکپارچه سازی قدس" که تنها هدفش یهودی سازی قدس و جدا کردن آن از فلسطین است اظهار داشت: مشارکت برخی از شخصیت های فلسطینی در نشست های مشورتی این قانون، اوج فاجعه است.

او در ادامه از تصریحات محمد دحلان، ربیس سابق سرویس امنیتی فلسطین در غزه، انتقاد کرد و گفت: انگار برخی از آقایان هنوز متوجه نشده اند که قضیه فلسطین ماجرای یک اختلاف کوچک بین برادران مسلمان نیست که به آسانی با گفتگو حل شود بلکه ما با یک دشمن خارجی ددمنش طرف هستیم که باید با زور سلاح عقب رانده شود.

لازم به ذکر است که چندی پیش دحلان در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که موافقت نهایی با قانون "یکپارچه سازی قدس" سه ماه قبل انجام شده است و خود من نیز در مذاکرات صلح فلسطین-اسرائیل مشارکت داشته ام. به عقیده دحلان مذاکرات محمود عباس با اسراییل بی فایده بوده و سلاح و تهدیدات حماس علیه اسراییل بی نتیجه بود است.

دحلان تاکید میکند که ما امروز در جهانی زندگی میکنیم که زور اسلحه فایده ای ندارد و برای حل اختلافات و حل پرونده های پیچیده باید بر سر میز مذاکره نشست و هرکس سابقه سیاسی من را ببیند ملاحظه خواهد کرد که میزهای مذاکره برای ما دستاورد بیشتری از جنگیدن در میدان نبرد داشته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یکپارپه
یهودی سازی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است