حکومت وحدت ملی باعث شرمندگی است
جای شرمندگی است برای افغان ها که یک خارجی برای شان حکومت تعیین کند. فعلا در کشور شاهد حکومت موازی هستیم و دولتمردان باید به این وضع پایان دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۶/۶/۲۸ کد خبر: 138918 منبع: پرینت

حکمتیار به هرات رسید اما هراتی ها از وی استقبال نکردند.
گلبدین حکمتیار به هرات رسید، به مسجد جامع رفت و به اطرافیانی که در صحن مسجد تجمع کرده بودند سخنرانی کرد.
در این مراسم که صرفا هواداران حزب اسلامی که از اطراف شهر به هرات آمده بودند، شرکت داشتند، حکمتیار طی سخنانی مداخلات بیرونی را یکی از مشکلات افغانستان عنوان کرد و گفت که جنگ از بیرون بر ما تحمیل شده است و نیروهای ناتو جای نیروهای شوروی را گرفته و ملت افغانستان به خاک و خون کشیده می شود.


حکمتیار مانند دیگر سران قوم پشتون، طالبان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده گفت: طالب خوب کسی است که از جنگ خسته است و می خواهد صلح کند. همه گروه‌های سیاسی را دعوت می کنم تا بیایند و مشکل طالبان خوب را حل کنیم. باید شرایط معقول طالبان پذیرفته شود.

رهبر حزب اسلامی همه را به تفاهم دعوت کرده افزود: بیاییم برای بحران از طریق تفاهم، راه حل افغانی ارایه کنیم. علیه کسی جنگ نمی کنیم. می توانیم از طریق صلح به اهداف خود برسیم. اکر با کسی رقابت می کنیم، می خواهیم این رقابت سالم باشد. با هیچ گروه سیاسی رقابت ناسالم نمی خواهیم. باور داریم که صلح بر جنگ غالب است.
صلح زمانی تامین می شود که نه تنها بساط جنگ جمع شود، بلکه باید عدالت رعایت شود. از ملت می خواهم تا از عناصر جنگ افروز حمایت نکنند.

گلبدین حکمتیار حکومت وحدت ملی را باعث شرمندگی خواند و اظهار داشت: جای شرمندگی است برای افغان ها که یک خارجی برای شان حکومت تعیین کند. فعلا در کشور شاهد حکومت موازی هستیم و دولتمردان باید به این وضع پایان دهند.

رهبر حزب اسلامی کشورهای همسایه را مورد خطاب قرار داده گفت: به افغان ها کمک کرده تا جنک پایان یابد و الا آتش این جنگ دامن آنها را هم خواهد گرفت.

وی به نا امنی ها اشاره نمود و دولت حاکم را عاجز از تامین امنیت مردم ذکر کرد اما تضعیف حکومت را نیز به صلاح ندانست: در این شرایط که در ۶۰ درصد کشور جنگ است، باید در دیگر مناطق هرج و مرج نبوده و حکومت را تضعیف نکنیم.

حکمتیار با اشاره به اینکه باید روی انتخابات به توافق برسیم و در زمانش برگزار شود گفت در انتخابات نباید تقلب صورت گیرد و نتیجه انتخابات را هم تمام گروه‌ها بپذیرند و فعلا بیش از ۴ میلیون مهاجر داریم که در انتخابات شرکت نکردند.

وی در پایان گفت که می خواهیم پارکی به نام شهدا در هرات بسازیم که هر کسی به این پارک آمد به یاد شهدا بیفتد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   لطفایکدانه پارک هم به کابل تیارکنید

>>>   راکتیار اگر حکومت وحدت ملی شرمندهگی است واز طرف خارجی ها ساخته شده جناب شما به همین حکومت سر تسلیمفرود اوردید و هم اکنون در زیر سایه همین نظام واز پول های کمکی داده شده امریکا خودت و فامیلت اعاشه واباطه میگردید و مهمانی های کلان رابرای طرفدارانت اماده میکنی و از خیرات همین حکومت در قصری که از پول خارجی درست شده با اعضای فامیلت شب و روز را سپری میکنی ایا شرم و خجالت بخودت نیست و نمک حرامی ترا اثبات نمکند که در زیر حاکمیت دولت وحدت ملی نشسته اید و با استفاده از ازادی بیان که هرگز خودت به ان باور هم نداری دولت را ضعیف وشرمنده گی میگوید مردم میدانند که خودت از غلام امریکا را غلام اش هستی با چنین سخنان نادرست نمیتوانید که خود را مستقل و ازاد جلوه دهید بمانند کرزی که چنین شیوه را در پیش گرفته است .

>>>   اینهم جای شرمندگی است که آی اس آی برای ما رهبر تعیین میکند

>>>   برخلاف باور عمومی، حکمتیار حرفهای سنجیده ومنصفانه وبدوراز جنجال گفته است، البته سخن تمام رهبران وملت ما و مردم دنیا صلح وعدالت وامنیت درافغانستان هستند، اما اینکه چه میزان به سخنان خود پایبند هستند سخن ومقوله دیگری میباشد، زیرا که فاصله میان قول وعمل به فاصله زمین تا آسمان است.
قبل ازسخنرانی ایشان قضاوتهای مغرضانه میشد که حکمتیار قصد تفرقه رادارد، درحالیکه امروز ثابت شد ویک تجربه جدید بدست آمد که نباید کسی را قصاص قبل ازجنایت کرد، که این نوع قضاوت هم خلاف شرع وقانون و عرف واخلاق انسانی است.
نکته آخری اینکه همه باید به دموکراسی هم درقول وهم درعمل پایبند بوده وآنرا درکشورمان تجربه ونهادینه کنیم، زیرا باوجود احزاب وسلیقه های مختلف ومتفاوت است که دموکراسی معنا وتحقق پیدامیکند، دموکراسی درسایه قانون تنها راه نجات ازدیکتاتوری وانحصارگرایی وقوم پرستی می باشد، وحضورحکمتیار درصحنه سیاسی غنیمت بزرگ بوده وفرصت مهم برای ثبات وامنیت کشور محسوب میشود، امیدوارم که دوستان بادرک درست ازشرایط کشور وواقعیتهای موجود عادلانه ومنصفانه تحلیل وارزیابی وقضاوت نمائید.
جوان

>>>   پارک جای تفریح و خوشی است،نه جای ماتم که بنام شهدا نام گذاری میکنی.
کدام مسجد و یا تکیه خانه را میتوانی بنام شهدا نام گذاری کتی،که بعد از نماز به روح شهدا دعا کنند،اما پارک بنام های گلزار ،سرسبز،خرم،خوشی،تراوت،زیبایی،محبت،دوستی و صمیمیت و غیره میتوان نام گذاشت و یا بنام های گلها و گل بته ها و درختان و گیاهان و غیره.
حتی نام پارک را بنام اشخاص و افراد گذاشتن غلط است،زیرا اکثر اشخاص طرفداران و مخالفین دارند،حتی اگر پیغمبر و یا خدا باشد.

>>>   مثلی مرغ هم میخوره هم نولش را پاک میکونه که نخوریم

>>>   آمده تا حکومت را از داخل ویران سازد

>>>   لطیف پدرام:
فرض کنیم سند اداره امور افشا نشده بود عقل ما نمی رسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟

>>>   Abdul Hai Khurasani
حكمتيار در مدينة العرفا توبه نصوح كرد!
حكمتيار در هريوا گفته است " ما تعصب را تحریم میکنیم وآن را مثل شراب و گوشت خوک حرام میدانیم."
حالا سوال اينجاست كه حكمتيار از بدو ظهورش در شرق افغانستان تا امروز بار ها "گوشت خوك تعصب افغانيت " را خورده است و سرمست از "شراب فاشيسم " بر عليه زبان، فرهنگ و هويت مقدس زبان فارسى حمله نموده و علناً خصومت و دشمنى كرده است .
اگر حكمتيار همانطورايكه در پايتخت تمدنى خراسان و در مقام مقدس مسجد جامع تاريخى هريوا وعده سپرده است كه بعد از اين گوشت خوك تعصب را نمى خورد و از شراب فاشيسم نمى نوشد، ما اين را مقدمه يى توبه نصوح فرض مى كنيم و اميدواريم قدمهاى عملى را بردارد.
مطابق تفسير بسيارى از متفكرين عالم اسلام توبه نصوح داراى چهار شرط اساسى مى باشد كه عبارت است از ( پشیمانى قلبى، استغفار زبانى، ترک گناه، و تصمیم بر ترک در آینده) .
اگر حكمتيار شهامت توبه نصوح را داشته باشد و بعد از اين با روش هاى مدنى، دموكراتيك و انسانى به مبارزه سياسى بپردازد، از مقام معنوى سپهسالار جهاد و زعيم مقاومت ملى( مسعود عزيز) عذر بخواهد و به حريم مقدس زبان فارسى ، فرهنگ و هويت تمدنى ما تعرض ننمايد، ما هم در ترمينالوجى كابردى خود با او تجديد نظر خواهيم كرد.

>>>   استقبال بی پیشینه ازگلبدین حکمتیار درهرات!
بعد ازانکه امیر اسماعیل خان عدم حضور درمراسم اقای حکمتیار را اعلان کرد والی هرات درتماس تلفنی ازتمامی روسای ادارات دولتی خواست تادراین مراسم شرکت کنند تمامی جاده های منتهی به مسجد جامع کاملا مسدود گردید ولی بانهم ازسوی مسولین ادارات جواب رد دریافت کرد و کمتر کسی ازافراد سرشناس هرات ( دکتران، مهندسان، علما،فرهنگیان، اساتید دانشگاها خصوصی ودولتی، جوانان ، دانشگاهیان واهل کسبه دراین مراسم شرکت نکردند

>>>   شهدا پارک ضرورت ندارند مگر یتیمان شان به سرپناه مکتب اعاشه و اباته وار این قببل مسایل نیاز دارند.
داگز و دا میدان.

>>>   خوشی وشادی وشادمانی با نام شهدا هرگز ضدیت وتنافی ندارد، بلکه مردم درپارک میروند که تفریح کنند، وتفریح نیز یک نیاز جدی ومهم درزندگی هرانسان اعم ازکوچگ وبزرگ پیزوجوان، مرد وزن، باسواد وبیسواد، دارای شغل وبیکار، همه وهمه می باشد، پارک جای تفریح سالم است واین خودش یک ارزش درجامعه میباشد. خدای نکرده پارک جای معصیت وگناه نیست تا بانام شهدا منافات داشته وبی احترامی به نام مقدس شان گردد، افغانستان آبادگردد وپارکهای زیاد درست شود، نامش مهم نیست.
جوان

>>>   زمانیکه درین کشور خارجی ها حضور نداشتند و استاد برهان الدین ربانی رئیس جکومت بود شما چرا به دیکته بیگانگان کابل را ویران می کردید، آیا آنزمان خدا را حاضر و ناظر نمی دیدید؟
خاطره از کارته سه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است