آمریکا نمی خواهد که ابتکار جنگ به دست ناتو باشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138922 منبع: پرینت

متحدان ناتو تصمیم فرستادن سربازان خود به دلیل مشخص نشدن تعداد سربازان آمریکایی به افغانستان را به ماه اکتبر به تعویق انداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمداسحق اتمر، آگاه سیاسی در برنامه «پس از خبر» گفت: آمریکا در کل نمی خواهد که ابتکار جنگ به دست ناتو باشد. آمریکا از ناتو در افغانستان به عنوان یک ابزار استفاده می کند تا رهبری جنگ به دست خودش باشد. آمریکا با کشورهای ناتو بعضی منافع را مشترک به پیش می برد. علت اینکه آمریکا در منطقه اهداف ماورای افغانستان را تعقیب می کند. حضور آمریکا به نظر آمریکایی ها در افغانستان یا در منطقه برای سال های بسیار متمادی و طولانی خواهد بود. چرا که منافع آمریکا در اینجا می باشد.

وی افزود: هدف آمریکایی ها از حضور در اینجا این است که بتواند به منافع آسیای میانه دست بیابد. آمریکا هدفش این است که اقتصاد چین را از حالت فعلی و قلدری اش بکشد. آمریکا به این دلیل در اینجا حضور دارد که تجارت منطقه به دست خودش باشد. به این خاطر در اینجا حضور دارد که روسیه را محدود بسازد. به این دلیل اینجا است که سلاح هسته ای ایران را محدود بسازد. به این دلیل است که غول اقتصادی یعنی چین را ضعیف بسازد و کنترل کند و به طور کلی در اینجا حضور دارد که شرق را به راحتی از اینجا کنترل کند و خود یک ابر قدرت باقی بماند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   برای همین است که در هر جای دنیا گام گذاشته هیج گاه موفق نبوده .وبشتر آشوب و نا امنی حکمفرما شده .به ریس جمهور آمریکا شما به کشور ما تشریف آوردید که ترويستها را نابود وصلح را به افغانستان برقرار نموده و بعدا در مورد بازسازی کشور ويرانه ما مثلی مستشار درکنار مردم افغانستان ماندگار باشید.اما با طولانی شدن جنگ وکشتوکشتار ها مردم افغانستان را ناامید ودل شکسته.نمودید .نیست و نابود کردن چند تا طالب جاهل وترويست در مقابل چنین کشور ابر قدرت بعید به نظر می‌رسد .تمام انسان های دنیا زخمی زبان میزنند به90 درصد مردم افغانستان که طرف دار حضوری شما در افغانستان هستند.میگویند آن آمریکا که 17 سال قبل به شما قول داده بود افغانستان را سویس دوم می سازیم چه شد . به یاد داشته باشید که اگر ملت افغانستان بطوری کلی از شما و متحدان تان روی گردان شوند دیگر هیج کاری نمیشود کرد دیگر آن وقت باید اینجا را ترک کنید بروید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است