ترامپ در سازمان ملل؛ جنگ طلب و خطرناک
امریکا به هیچ یک از قرارداد ها و معاهدات بین المللی پایبند نیست. عضویت محکمه بین المللی عدالت را ندارد، بسیاری از کانوانسیون ها مانند کانوانسیون ضد بمب های خوشه ای را امضا نکرده است 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۳    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138925 منبع: پرینت

"ما کوریای شمالی را کاملآ نابود می کنیم". یعنی که امریکا بازهم بمب اتمی را استعمال خواهد کرد نه برای نابودی یک یا دو شهر و چند میلیون انسان بلکه برای نابودی یک کشور وبیش از ۲۵ میلیون انسان.
وی همچنان هر کشوری را که در برابر زورگویی امریکا مقاومت کند "کشور شریر" می نامد.

بیانیه ترامپ حتی روی یک جورج بوش جنگ طلب را هم سفید نمود. دانشجویان علوم سیاسی باید تاریخ امریکا رابطور علمی و بی جانبه مطالعه کنند. این کشور بزرگتری زرادخانه جهان است و سالیانه ده ها میلیارد دالر اسلحه می فروشد و برای اینکار جنگ می آفریند. جنگ برعلیه مردم بیگناه یمن اگر برای عربستان سعودی برای هژمونی وی در منطقه مهم است برای امریکا و در قدم دوم برای انگلستان منبع درآمد است. امریکا به هیچ یک از قرارداد ها و معاهدات بین المللی پایبند نیست. عضویت محکمه بین المللی عدالت را ندارد، بسیاری از کانوانسیون ها مانند کانوانسیون ضد بمب های خوشه ایی را امضا نکرده. آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه تایید می کند که "ایران فراتر از وجایب خود برجام را مراعات می کند" ولی ترامپ ادعا دارد که نه آنطوری که من می خواهم عملی نمی کند. یعنی ایران زیر بار دیکته من نمی رود.

امریکا را به حیث یک دموکراسی بزرگ می شمارند. این درست است که بنیاد هایی که امریکا روی آنها اعمار شده، تا حد زیادی مراعات می شود. ولی دموکراسی امریکا دموکراسی پول و فینانس و لوبی ها است. آخرین انتخابات مظهر این واقعیت است.

زور گویی امریکا از یکسو محصول قدرت اقتصادی و نظامی وی است. اگر دونالد ترامپ هارتر شده برای این است که این قدرت رو به افول است. قدرت های دیگری در حال ظهور در عرصه بین المللی می باشد. ولی از سوی دیگر تنش، خشونت و جنگ بخشی مهمی از تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهد. این کشور محصول نسل کشی سرخپوستان، باشندگان اصلی این قاره از یکطرف و از نگاه سیاسی محصول جنگ خونین داخلی است. کشوری است که نژاد پرستی تا سرحد برده داری ارتقا یافته بود و هنوز هم سیاه پوستان به استثنای یک اقلیت آن شهروند درجه دوم شناخته می شوند با نتایجی که آز آن ناشی می شود.

آیا می دانید که از سال ۱۷۷۶سال ایجاد ایالات متحده امریکا تا اکنون (احصایه سال ۲۰۱۵) از ۲۳۹ سال موجودیت خود ۲۲۲ سال آنرا در جنگ بوده. اقتصاد، پیشرفت تکنولوژی و علمی امریکا محصول صنایع نظامی اند. انترنت، جی. پ. اس، تیلفون هوشمند همه قبل از اینکه کاربرد ملکی داشته باشند، در خدمت ارتش امریکا بود.
تمام این جنگ ها ماهیت تجاوزی نداشته اند مانند سهمگیری در دو جنگ خانمانسوز جهانی. ولی درهمین جنگ دوم جهانی و در تمام تاریخ تنها امریکا سلاح ویرانگر اتومی را بر ضد مردم ملکی در هیروشیما و ناکازاکی بکار برده و آنهم در زمانی که معلوم بود که جاپان جنگ را باخته است.

قرن ۲۰ شاهد جنگ تجاوزی امریکا درویتنام بود، جنگی که یک و نیم میلیون ویتنامی و ۵۷ هزار امریکایی را کشت. قرن ۲۱ با جنگ تجاوزی بر علیه عراق در سال ۲۰۰۳ آغاز شد، جنگی که تا به حال ۴ ملیون قربانی داشته و هبوز هم ادامه دارد و نتیجه آن گرچه نابودی دیکتاور صدام حسین بود ولی داعش را زایید.

تا زمانیکه امریکا قوانین بین المللی را مراعات نکند، بجای یکجانبه گری Unilatéralisme به چند جانبه گری Multilatéralisme و دیالوگ روی نیآورد، ما شاهد جنگهای دیگری خواهیم بود و شاید هم افرادی مانند ترامپ اپوکالیپز Apocalypse را برای بشریت بار آورد.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   دموکراسی که آمریکا میگوید وبه آن باور دارد تنها برای کشورخودشان بکارمی برند، اما تسری آن به سائر کشورهای جهان ازروی صداقت ومصالح آن کشورها نبوده بلکه تابع منافع آمریکا میباشد، آنها ازدموکراسی یک شمشیری ساخته اند که به بهانه آن، سایر کشورهارا زیرفشارقرارمیدهد، نمونه عینی آن کشور عربستان سعودی است که الفبای دموکراسی درآن کشور وجود ندارد. کدام انتخابات؟ هنوز زنان حق رانندگی درآن کشور ندارند، بحث سیاسی درآن منوع وجرم است. و... چرا آمریکا دربرابر آن سکوت میکند؟ نه تنها سکوت بلکه بخاطرتٲمین منافع آمریکا دوست ومتحد شان نیزهست. دوستان عزیز. افغانستان ریش خود را بدست بد کشور داده است، خداوند خودش براین مردم در بدر رحم وکمک کند، آمین یارب العالمین.
جاغوری

>>>   Hashemi

دونالد ترامپ، کیم جونگ اون، رییس‌جمهور کوریای شمالی را Rocket Man گفته است. یعنی مرد راکتی، و همه فکر کرده اند ترامپ کشف بزرگی کرده است. در حالی ما سال‌ها قبل چنین نام را در افغانستان کشف کرده بودیم. سال‌هایی که کابل راکت باران می‌شد، حکمتیار صایب را مردم از ناز یا شوخی "راکتیار" می‌گفتند.

>>>   Amirzada
ترامپ رییس جمهور کوریای شمالی را از تریبون ملل متحد" راکتیار" Rocket Man خطاب کرد. این در حالیست که افغانستان به لطف امریکا و پاکستان بیش از نیم سده است که راکتیار معروف خود را دارد. حالا راکتیار افغان در دارالامان کابل سنگر نفرت پراگنی گرفته و در جستجوی راکت هستوی است.

>>>   کرسی های خالی تنها بی حرمتی به غنی نیست!
بی حرمتی به مردمی است که شرفی برای احترام شدن نزد جهانیان ندارند.
بی حرمتی به مردمی است که دست شان به یخن هم است و مهم ترین وثیقه ملی(قانون اساسی) شان را پای جان کری میریزند تا برای شان تعیین تکلیف کند. بی حرمتی به مردمی است که دست شان به گدایی نزد همه دراز است و خرج دولت شان بگردن بیگانه هایی است که بعد از جهاد با سرنوشت شان بازی مهیبی انجام دادند. بی حرمتی به مردمی است که از تجربه ۵۰۰۰ ساله ی تاریخی جز شقاق و نفاق و توهم غنا مندی چیزی به ارث نبرده اند. بی حرمتی به مردم مصرف گرایی است که بار دوش جامعه جهانی اند.
چرا بی حرمتی؟
در واقع ما شایسته ی چنین برخوردی استیم. باید چنین اهانت شویم. قریب دو صد سال پیش فردریش هگل خطاب به مردم چهل پارچه ی آلمان گفته بود که داشتن دولت واحد و قدرتمند نشانگر شعور و شرف یک قوم است که مایه افتخار و عزت آنها نزد سایر ملل جهان خواهد شد. در ظرف چند دهه آلمان چهل پارچه به امپراتوری آلمان مبدل میشود که تا کنون از امپراتوری های اقتصادی و سیاسی جهان است.

>>>   هر زمان که فاشيزم پيروز شود، آدميگری به پايان می رسد و تنها آدم گونه های به جا می مانند! در يکم ماه مه سال ۱۹۴۵، هنگامی که ارتش سرخ برلين را گرفت، گوبلس (Göbbels) وزير آوازه گری (تبليغات) هيتلر، نخست شش کودک و زن، سپس خودش را کشت!
به ساز فاشيزم پای نکوبيد! همانگونه که مار زهاک به مغز جوانان نياز داشت، فاشيزم به خون نياز دارد، به هيچ کس مهرورزی نمی کند، نه کسی را می بخشد، نه خودش را و نه هم کودکانش را.

>>>   به مطالب مهمی اشاره شده است . امااین انسان متعصب در نوشته خود از تجاوز امریکا به افغانستان و سیلاب های خونی که جاری است بی اعتنا میگذرد.
دلیل آنهم اینکه درین جنگ ،آزادیخواهان پشتون به قتل میرسند و نویسنده از تبار هزاره است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است