از اسمعيل يون تا ثواب الدين مخكش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 138984 منبع: پرینت

من برخلاف ديگران، ممنون اين دو فاشيست قبيله گرا هستم و از عملكرد شان استقبال مى نمايم. دليلش هم صداقت و شهامت شان در ارایه ى افكار قومگرايانه اي است كه در سر دارند.
بالمقابل متنفرم از آن دسته آدمك هاى منافق و جبونى كه عين افكار را دارند اما چهره ى زشت خود را با ظاهر اسلامگرايانه و ملى گرايانه آرايش مى كنند.

در ايام دشوار مقاومت كه جند شيطانى تحجر، تعصب و ترياك طالبان با شعار تطبيق شريعت و تأمين امنيت به تصفيه قومى، سياست زمين سوخته و دشمنى با اصول ديانت و مظاهر مدنيت، چهار نعل به پيش مى تاخت. اسمعيل يون با نام مستعار سمسور افغان افكار پريشان حلقات چپ، راست و ناسيوناليست قبيله گرا را در مانيفست ( دويمه سقاوى ) تدوين نموده به روح پر فتوح !!؟ جد اعليش محمد گل خان مومند تقديم نمود و بطور واضح و زننده حق انحصارى زعامت پشتونها در افغانستان و جابجايى اجبارى گويا اقليت ها را مطرح نمود.

اقدام او در اوضاع آشفته ى قومى آن زمان، ضمير جامعه را از توطئه ى عميق و پيچيده ى چنان بيدار نمود كه حتى نمايندگان طالبان در جلسه ى عشق آباد، با هراس و شرمسارى به يونس قانونى ریيس هيات مذاكره كننده ى جبهه ى متحد گفتند كه ما اين كتاب را منتشر نكرده ايم.

امروز كه علاوه بر دستار پوشان سيه دل طالب، تكنوكراتان كاذب و نكتايى پوش قبيله گرا نيز مجريان طرح يون در كشور اند و بر دامنه و پيچيدگى دسايس شان نيز افزوده شده است. لازم بود تا يكتن از اين گله ى بدوى و متعصب، مخكش و پيشآهنگ شود و مافى الضمير قبيلوى شانرا بگوش خوشباوران ساده دلى برساند كه سالها است در خواب خرگوشى فرو رفته اند و كابوس وحشتناك رؤيا هاى ملت شانرا تعبير هاى ملى گرايانه مى كنند.

رسوايى اخير اداره امور بمثابه ى قلب ادارى فاشيزم، خنده بر ريش رهبران و نخبه گان سطحى نگر ساير اقوام است كه فريب دم روباه را خورده تا هنوز بمردم شان داروى مسكن ملى گرايى تجويز مى نمايند. بحران عميقى را كه امروز در آن دست و پا مى زنيم، حاصل نيآموختن از گذشته است. و اگر با چنين عملكرد زشت و زننده ى قبيله گرايان نيز بيدار نشويم.

مصداق ضرب المثل معروفى هستيم كه:
آنانى را كه خواب برده، مي شود بيدار كرد.
اما كسانى را كه خود را بخواب زده اند، هرگز نمي شود بيدار كرد.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یون
مخکش
نظرات بینندگان:

>>>   هیچکس پاشیست تر ازوردک وپنشیری درجهان نیست

>>>   Ameni
اجداد این ها جهل کار وتعصب گراوخودخاوبلاخره قانون گریزبوده ،یک مثال است آب که از سرپرید چی یک نیضه ویابیشتر ازآن

>>>   كساني كه خود را خواب مياندازند با روشن كردن گوگرد در نزديك ... شان بيدار ساخته ميشوند.

>>>   هوطنان مهن دوست نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب آميز ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است