پاکستان: همکاری دهلی و کابل راه بجایی نمی برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139023 منبع: پرینت

نقش سیاسی یا نظامی هند در افغانستان اوضاع را پیچیده خواهد کرد.

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان در نشستی در نیویورک گفته است که کشورش نقش سیاسی یا نظامی هند را در افغانستان نمی‌پذیرد.

بگفته عباسی، نقش سیاسی یا نظامی دهلی نو اوضاع را در افغانستان پیچیده خواهد کرد و کار را به جایی نمی رساند.

نخست وزیر پاکستان گفته است که "نمی‌خواهیم هرگونه نقش نظامی یا سیاسی هند را در افغانستان ببینیم؛ اینکار بجز اینکه وضعیت را مغلق خواهد ساخت هیچ دردی را دوا نخواهد کرد."

گفته می شود که شاهد عباسی با مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا دیدار و گفتگو کرده و اکسپرس تریبیون نیز گزارش داد که وی با دونالد ترامپ نیز در مورد افغانستان بحث کرده‌است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   تو .... کی هستی که نقش هند را در افغانستان در مورد تقویه نظامی و اقتصادی از جانب کشور دوست هندوستان را نمی پذیرید پکستان منحیث دشمن افغامستان هرگز به ارامش و پیشرفت و ترقی کشور ما افغانستان خار چشم دولتمردان پاکستان رضایت نداشته وندارد هر کته ای که در پاکستان بسر قدرت برسد اولین پلان کاری اش ضربه زدن از طریق ترورستان تربیه شده و تعلیم یافته شان در داخل پاکستان و اعزام انها به افغانستان است از تاریخ تولد پاکستان تا امروز در هیچ زمانی بجز زمان اشغال کشور ما توسط نظامیان پاکستان و جاسوسان شان طالبان ترورست با دولت های کشور ما پاکستان دوست نبوده و در اینده هم نخواهد بود چون پاکستان جته خور انگلیس است و بخاطر گرفتن ازادی افغانستان از انگلیس ها جوته خور و سگ شان همیشه بدامن کشور ما دهان می اندازند .

>>>   افغانستان دولت مستقل است و میتواند هر مملکتی روابط استراتژیکی و اقتصادی داشته باشد بدون قید و شرط و به پاکستان اجازه چنین تشبسی را ندهد.

>>>   عجب زمانهِ شده؟ دال خور‌های پاکستانی به ما هشدار میدهند که کشور بزرگ هند دوست دیرین افغانستان در افغانستان نقش سیاسی و نظامی نداشه باشد. و رهبران نامنهاد ما چی‌ می‌کنند؟ خاموشانه هنوز هم عذر و زاری دارند که پاکستان جان لطفا دیگر مردم ما را نکش. کجاست غیرت افغانی که به این پاکستانی‌های دال خور و نوکران انگلیس با صدای بلند فریاد بزند و امر کند که دال خور کثیف تو کی‌ هستی‌ که به ما فرمان بدهی که کدام کشور با ما روابط داشته باشد یا نه؟ شما ....را ما اسلام آموختیم و برایتان کمتر از ....همیت قایل هستیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است